مدیران برترین برندهای جهان، چه ساعتی به دست دارند

دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
اصولا ساعت مچی، صرفا کاربرد تشخیص زمان ندارد و خصوصا برای افراد برجسته و مشهور، نوعی نشان‌دهنده‌ی شخصیت و کلاس اجتماعی است. جالب خواهد بود اگر با مدیران برندهای برتر دنیا، از این نظر آشنا شویم.
تبلیغات

آقای همیلتون پاور، مدیر شرکت کران‌ اند کالیبر (Crown & Caliber) که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین عرضه‌ی ساعت و لوازم لوکس دنیا است، می‎گوید:

  ساعت مچی، مثل یک کشتی یخ‌شکن، راهگشا است. می‌توان در یک شهر غریبه بود و با این عبارت ساده، گفتگویی تجاری آغاز کرد: «چه ساعت زیبایی!» در واقع ساعتی که به دست دارید، به مخاطب می‌گوید شخصیت شما چگونه است و در چه جایگاه اجتماعی قرار دارید. درحالی‌که ساعت‌ استیل برند زنیت و ساعت طلای هوبلوت هر دو، چندهزار دلار قیمت دارند، افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، شخصیت‌های متفاوتی خواهند داشت.

حتما جالب خواهد بود که بدانید یازده مدیر قدرتمندترین برندهای جهان، چه ساعتی به دست‌ دارند و چقدر برای آن هزینه کرده‌اند.

۱-    داگ مک‌میلِن: مدیرعامل والمارت

داگ مک‌میلون

در لیست مدیران برندهای چند صد میلیارد دلاری جهان، داگ مک‌میلن پنجاه ساله یکی از جوان‌ترین‌ها است. او از سال ۲۰۱۴ در این مسند قرار دارد و پیش از این نیز عضو ارشد والمارت بوده است. این شرکت یک برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی است که بیش از ۱۱ هزار فروشگاه در سراسر جهان دارد و هرهفته ۲۶۰ میلیون نفر از آن خرید می‌کنند. ارزش شرکت والمارت اکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و کارکنان آن نزدیک به ۲.۳ میلیون نفر هستند.

بریتلینگ

داگ از ساعت مدل A-T JY0000-53E ساخت سیتی‌زن ژاپن استفاده می‌کند که ۴۷۹ دلار قیمت دارد. این مدل با فناوری اکو درایو، با حرکت‌های دست و ضربان نبض انرژی خود را تأمین می‌کند و در فروشگاه‌های والمارت قابل خرید است.

۲-  جفری ایمِلت: مدیرعامل جنرال الکتریک

جفری ایملت

یکی از بزرگ‌ترین برندهای صنعتی آمریکا و دنیا، جنرال الکتریک است که نه‌تنها در زمینه‌ی تجهیز و ساخت نیروگاه‌ها، صنعت برق، نفت و گاز فعالیت می‎کند که از سازندگان برتر انواع لوازم خانگی نیز محسوب می‌شود. جفری ایملت بیش از ۱۶ سال است که جنرال الکتریک را مدیریت می‌کند و تاکنون سه بار به عنوان بهترین مدیرعامل جهان از سوی بنیاد بارون انتخاب شده است. ارزش برندی که او در اختیار دارد و سال ۱۸۸۹ توسط توماس ادیسون بنیان نهاده شده است، بیش از ۱۲۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

سیتی زن

جفری املت از ساعت مدل M78365 ساخت بریتلینگ سوئیس استفاده می‌کند که از سری کرونواسپیس میلیتاری (Chronospace Military) این برند است. در ساخت این  مدل سبک‌وزن  از کربن استفاده می‌شود و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. قیمت این ساعت با بندی که روی دست آقای املت قرار دارد؛ ۶۶۵۰ دلار است.

۳-  مارک فیلدز: مدیرعامل فورد

مارک فیلدز

در تشریح عظمت خودروسازی فورد، نیازی به توضیح نیست و همه‌ی ما با تولیدات و قدمت آن آشنا هستیم. مارک فیلدز از سال ۲۰۱۴، ریاست این شرکت را برعهده دارد و گفته می‌شود حضور او نه‌تنها سودآوری فورد را افزایش داده، که فناوری‌های جدید از جمله رانندگی خودکار (خودران) را هم به‌خوبی توسعه داده است. اکنون ارزش شرکت فورد بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

ژگر لاکوتر (Jaeger-LeCoultre

مارک فیلدز از مدل Q1488104 ساخت ژگر لاکوتر (Jaeger-LeCoultre) سوئیس استفاده می‌کند که از سری مستر رزرو دومارش (Master Reserve de Marche) این برند است. این مدل دیگر تولید نمی‌شود، اما نزدیک به ۹۳۵۰ دلار ارزش دارد.

۴-    تیم کوک: مدیرعامل اپل

تیم کوک (Tim Cook)

بازار تلفن‌های همراه دنیا، امروزه بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد و اپل، قدرتمندترین بازیگر آن محسوب می‌شود. از سال ۲۰۱۱ که تیم کوک ۵۶ ساله بر صندلی ریاست اپل نشسته است، ارزش این برند ۱۷۵ درصد رشد داشته و اکنون سود سالیانه‌ی آن به ۴۵ میلیارد دلار در سال رسیده است. ارزش شرکت اپل با ۱۱۵ هزار نفر کارمند در سراسر جهان، بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال حقوق می‌گیرد.

ساعت اپل

تیم کوک به‌ندرت بدون ساعت اپل ۲۶۵ دلاری خود دیده شده است.

۵-  آکیو تویودا: مدیرعامل تویوتا

آکیو تویودا

بیش از ۳۰ سال سال‌ است که تویوتا در رتبه‌ی اول یا دوم فهرست بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا قرار دارد و این‌روزها بیش از ۱۷ میلیون دستگاه انواع خودرو در سال تولید می‌کند. مجموع دارایی‌های تویوتا نزدیک به ۳۸۰ میلیارد دلار است و سالیانه نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار سود خالص دارد. آکیو تویودا، نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت تویوتا است و از سال ۲۰۰۵ ریاست اجرایی آن را برعهده دارد.

پتک فیلیپ

ساعت‌های متعددی بر دست تویودا دیده شده است؛ اما او معمولا از مدل 5119G از سری کالاتراوا (Calatrava) ساخت برند ارزشمند پتک‌فیلیپ (Patek Philippe) سوئیس استفاده می‌کند که بیش از ۲۱ هزار دلار قیمت دارد.

۶-   جان واتسون: مدیر عامل شورون

جان واتسون؛ مدیر عامل شورون

شرکت شورون (Chevron) یکی از بزرگ‌ترین غول‌های نفتی آمریکا محسوب می‌شود که زیر مجموعه‌هایی مثل گلف اویل، آرامکو و کلتکس را در اختیار دارد و تأمین‌کننده‌ی حجم عظیمی از بنزین، گاز و محصولات پتروشیمی جهان است. مجموع دارایی‌های شورون بیش از ۲۶۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و سود خالص آن حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال است.جان واتسون از سال ۲۰۱۰ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی شورون بوده و سالیانه ۱۶ میلیون دلار حقوق دریافت می‌کند.

بریتلینگ

جالب است که واتسون هم مثل املت (مدیرعامل جنرال الکتریک) از ساعت ساخت بریتلینگ سوئیس استفاده می‌کند، اما مدل محبوب او E79362 از سری (Aerospace) است که ۲۶۰۰ دلار قیمت دارد.

۷ -  راندل استفنسون؛ مدیر عامل AT&T

راندل استفنسون؛ مدیر عامل AT&T

به عقیده‌ی بسیاری شرکت چندملیتی AT&T بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات تلفن‌ همراه و اینترنت دنیا محسوب می‌شود. بازاری که این برند در آن حضور دارد، گردش مالی ۲۵۰ میلیارد دلاری دارد و سود خالص ۱۳.۵ میلیارد دلار نصیب AT&T می‌کند. ارزش این شرکت نزدیک به ۱۶۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود و نزدیک به ۲۷۵ هزار پرسنل در سراسر جهان دارد. آقای راندل استفنسون از سال ۲۰۰۷ مدیرعامل این شرکت است و بیش از ۲۶ میلیون دلار در سال حقوق و سود سهام دریافت می‌کند. او سال گذشته عنوان بهترین مدیر عامل جهان را از سوی بنیاد مدیران اجرایی به خود اختصاص داد.

تگ‌هویر (TAG Heuer)

استفنسون از مدل CL111A ساخت تگ‌هویر (TAG Heuer) استفاده می‌کند. این ساعت از سری کروم این شرکت سوئیسی است و تنها ۴۱۵ دلار قیمت دارد.

۸ -  مایکل کوربات: مدیر عامل سیتی‌گروپ

 -  مایکل کوربات مدیر عامل سیتی‌گروپ

او مدیر یکی از قدرتمندترین بانک‌های جهان است. مایکل کوربات از زمان فارغ‌التحصیلی با مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه هاروارد در این بانک کار می‌کرده و اکنون ۵ سال است که سمت مدیر عامل سیتی‌گروپ را با حقوق سالیانه ۱۵ میلیون دلار در اختیار دارد. اکنون سیتی‌گروپ بیش از ۱٫۸۸۰ تریلیون دلار در سراسر دنیا، دارایی خالص دارد و درآمد آن حدود ۷۶ میلیارد دلار در سال است. این بانک در سراسر دنیا بیش از ۱۶ هزار شعبه، ۲۶۰ هزار پرسنل و ۲۰۰ میلیون مشتری دارد.

ژگر لاکوتر

کوربات از ساعت مدل Q149242A ساخت ژگر لاکوتر سوئیس استفاده می‌کند که از سری تقویم دائمی (Master Perpetual Calendar) این شرکت است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

۹- جان همرگرن: مدیر عامل مکینسون

جان هامرگن مدیر عامل مکینسون

شرکت مکینسون بزرگ‌ترین تولید و توزیع‌کننده‌ی دارو در سراسر جهان است و حدود ۱۸۴ سال قدمت دارد. این شرکت در رتبه‌ی ۱۴ فهرست با ارزش‌ترین شرکت‌های آمریکا قرار دارد و ۱۹۰ میلیارد دلار دارایی خالص برای آن تصور می‌شود. همرگرن از سال ۲۰۰۲ مدیریت این غول داروسازی را در اختیار دارد و تأثیر زیادی بر سودآوری آن و ارتقاء بهداشت جهانی از طریق اینترنت و تجارت الکترونیک داشته است. درآمد او با حقوق ۴۲ میلیون دلار در سال، حدود ۱۳۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که بخش اصلی آن از سود سهام است.

رولکس

ساعت همرگرن با کد 116610 از سری تولید محدود ساب‌مرینر (Submariner) ساخت رولکس سوئیس است که ۸۳۶۰ دلار قیمت دارد.

۱۰-  دیتر زتچه: مدیر عامل دایملر آ.گ

دیتر زتچه مدیر عامل دایملر

خودروسازی مرسدس بنز بخشی از گروه دایلمر محسوب می‌شود و دیتر زتچه (Dieter Zetsche) علاوه بر ریاست دایملر، مدیریت مرسدس را هم برعهده دارد. دایملر، پس از تویوتا و فولکس‌واگن، سومین خودروساز سودآور جهان محسوب می‌شود و بیش از ۲۸۶ میلیارد دلار دارایی خالص دارد. زتچه در مهندسی برق دکترا دارد و با حقوق سالیانه‌ی حدودا ۱۰.۳ میلیون دلار در سال، بالاترین میزان حقوق دریافتی آلمان را در اختیار دارد و از نظر مجله تایم، در سال ۲۰۰۶، یکی از ۱۰۰ انسان قدرتمند جهان است.

شوپارد

ساعت مدل 16/8992-3001 از سری GMT ساخت برند شوپارد (Chopard) سوئیس، مورد علاقه‌ی دیتر زتچه است و ۶۱۴۰ دلار قیمت دارد.

۱۱- جف بزوس: مدیر عامل آمازون

جف بزوس مدیر عامل آمازون

بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا، همچنان توسط بنیان‌گذار آن اداره می‌شود. سایت آمازون به‌تنهایی ۸۳ میلیارد دلار ارزش دارد و درآمد سالیانه‌ی آن  حدود ۲.۷ میلیارد دلار است. امروزه جف بزوس تنها ۱۷ درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد؛ اما همچنان پنجمین ثروتمند جهان است و ارزش دارایی او حدود ۷۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بیش از ۳ میلیارد دلار از سهام گوگل در اختیار بزوس قرار دارد و روزنامه‌ی واشنگتن پست یکی از شرکت‌های او محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۳ با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار خریداری شده است. درآمد سالیانه بزوس حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال برآورد می‌شود.

ولیز ناردین  (Ulysse Nardin)

ساعت دوزمانه‌ی ساخت یولیس ناردین (Ulysse Nardin) سوئیس با کد 7-88-233 معمولا روی دست بزوس دیده می‌شود که حدود ۷۷۰۰ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات