ریچارد هموند از مرگ نجات یافت

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش، هنگام فیلم‌برداری قسمت جدیدی از مجموعه‌ی گرندتور، ریچارد هموند با موتورسیکلت دچار حادثه‌ی سختی شد، اما از آن جان سالم به دربرد.
تبلیغات

طبق معمول، تصویربرداری گرندتور در نقاط مختلف جهان انجام می‌شود و این‌ بار مجریان معروف آن در کشور آفریقایی موزامبیک حضور داشتند که تصادف ریچارد هموند، کار گروه را متوقف کرد. شاهدان می‌گویند ضربه آنقدر شدید بوده که هموند را بیهوش کرده است. این حادثه در مکانی رخ داد که فصله‌ی زیادی تا نزدیک‌ترین بیمارستان داشت؛ اما بخت یار این چهره‌ی مشهور بود و او از مرگ نجات یافت.

یکی از شاهدان در توصیف این ماجرا گفته است:

سرعت ریچارد هموند به هنگام حادثه بسیار زیاد بود و ترس از دست دادن او، همه‌ی ما را فراگرفت. اگر جراحات او جدی بودند، فاصله زیاد گروه با مکان‌های درمانی کار را بسیار سخت می‌کرد؛ چرا که امکانات محلی بسیار ابتدایی بودند. هرچند مجریان این برنامه همیشه با لبخند در حال اجرای برنامه هستند؛ اما خاطره‌ی تصادف هموند هنوز از ذهن‌ها پاک نشده و اتفاق اخیر همه‌ی ما را در شوک فروبرده است.

در سال ۲۰۰۶ نیز ریچارد هموند حادثه‌ای بسیار دلهره‌آور تجربه کرد که به‌مراتب شدید‌تر از افتادنش از موتورسیکلت در چند روز پیش بود. او سوار بر یک خودروی مخصوص مسابقات درگ به نام ومپایرجت (Vampire jet dragster)، با سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت دچار سانحه شد و آن‌چنان آسیب دید که دوران نقاهت او چند ماه طول کشید. در آن حادثه، آسیب مغزی هموند به حدی بود که نه‌تنها احتمال مرگ او وجود داشت؛ بلکه پس از گذراندن ۲ هفته در کُما، حافظه‌ی خود را موقتا از دست داد.

Vampire jet dragster  

ریچارد هموند اکنون در سلامت کامل جسمی و روحی قرار دارد و در آخرین مصاحبه‌ی خود گفته است:

این حقیقت دارد و من در هنگام فیلم‌برداری گرندتور در موزامبیک، از روی موتورسیکلت افتادم. پس از آن سرم بانداژ شد؛ اما فکر می‌کنم بسیار خوش شانس بوده‌ام و خطری بزرگ از سر گذرانده‌ام. این را که حادثه دقیقا چگونه اتفاق افتاد، فعلا نمی‌توانم بازگو کنم و احتمالا در هنگام پخش گرندتور سال آینده به آن خواهم پرداخت. درباره میزان جراحاتی که دارم هم باید بگویم که نیازی نیست از آن‌ها مراقبت ویژه‌ای داشته باشم.

ریچارد مارک هموند؛  نویسنده، خبرنگار و مجری معروف انگلیسی متولد ۱۹۶۹ است که در دنیا به خاطر اجرای برنامه‌‌های مستند علمی مثل تاپ‌گیر و ارتباطات مهندسی شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۰۲ به جمع مجریان تاپ‌گیر پیوست تا در کنار جرمی کلارکسون و جیمز می، پربیننده‌ترین برنامه تلوزیونی جهان را پدید آورند. گروه سه نفره‌ی آن‌ها در سال ۲۰۱۵ از تاپ‌گیر  جدا شد و اکنون در مجموعه‌ی گرندتور (که مانند تاپ‌گیر به بررسی خودرو و دیگر وسایل نقلیه می‌پردازد) حضور دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات