طراح ارشد نیسان بازنشسته می‌شود؛ طراح پیشین بی‌ ام‌ و به اینفینیتی می‌آید

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراح ارشد نیسان، در ماه جاری بازنشسته می‌شود و جای خود را به طراح ارشد برند لوکس این شرکت، اینفینیتی، می‌دهد.
تبلیغات

شیرو ناکامورا، طراح ارشد نیسان، در قالب بخشی از برنامه‌ی تغییر در اعضای ارشد این شرکت، نظیر کارلوس گوسن، بازنشسته می‌شود. ناکامورا در سال ۱۹۹۹ از شرکت ایسوزو به نیسان آمد. او در شرکت ایسوزو موفق به ساخت خودروی VehiCross شده بود. او از سوی مدیرعامل جدید نیسان، کارلوس گوسن، که اختیار کامل برای تحول این خودروساز ژاپنی داشت، مورد استقبال قرار گرفت.

نیسان  350Z

ناکامورا به‌سرعت به سمت طراح ارشد نیسان برگزیده شد و مسئولیت تحول در ظاهر خودروهای ساده و غیر جذاب این شرکت را به عهده گرفت. انقلاب طراحی او در نیسان در سال ۲۰۰۲ به ثمر نشست و این شرکت با معرفی خودروی 350Z و نسل اول مورانو، توجه همگان را به خود جلب کرد. سایر طراحی‌های جذاب نیسان نظیر مدل Cube، Leaf، GT-R، جوک و اینفینیتی FX نیز تحت نظر ناکامورا خلق شده‌اند.

نیسان Cube

ناکامورا در سن ۶۶ سالگی و در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۳۹۶) پست خود به‌عنوان معاون ارشد و طراح ارشد نیسان را ترک خواهد گفت. آلفونسو آلبیسا، طراح ارشد کنونی اینفینیتی، برند لوکس نیسان، جای ناکامورا را پر خواهد کرد. صندلی آلبیسا در اینفینیتی نیز به کریم حبیب، طراح سابق بی‌ام‌و، در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات