تعداد فراخوان خودروها در سال گذشته به رکورد ۵۳.۲ میلیون دستگاه رسید

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد خودروهای فراخوانده شده به مراکز تعمیر و نگهداری در سال ۲۰۱۶ در خاک آمریکا به مرز ۵۳.۲ میلیون دستگاه رسیده است. این رقم بیشتر به خاطر وجود نقص در کیسه‌ی هوای خودروها بوده است.
تبلیغات

خودروسازان در سال ۲۰۱۶ رکورد فراخوان ۵۳.۲ میلیون دستگاه در آمریکا را به ثبت رساندند. به گزارش وزارت حمل‌ونقل ایالات‌ متحده بخش عمده‌ای از این میزان فراخوان به سبب جایگزینی فعال‌کننده‌ی کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا اتفاق افتاده است. پس از وضع قوانین سرسختانه از سوی دولت باراک اوباما، خودروسازان در این کشور اقدام به انتشار ۹۲۷ فراخوان کردند که نسبت به سال ۲۰۱۵، افزایش ۷ درصدی داشت. رقم فراخوان‌های اعلام‌شده  از سوی وزارت حمل‌ونقل آمریکا در سال ۲۰۱۵ در حدود ۵۱.۱ میلیون دستگاه بود.

این سومین سال متوالی است که تعداد فراخوان‌های اعلام‌شده در خاک آمریکا از مرز ۵۰ میلیون دستگاه می‌گذرد. فراخوان‌های اعلام‌شده در این کشور، در طی بیست سال گذشته از ۱۰.۲ میلیون تا ۳۰.۸ میلیون دستگاه متغیر بوده است. این افزایش در تعداد فراخوان‌ها به سبب بالا رفتن شدید میزان مرگ‌ومیر در تصادفات جاده‌ای آمریکا رخ‌ داده است. این رقم در سال ۲۰۱۵ با ۸ درصد افزایش، بیشترین رشد سالانه در نیم‌قرن گذشته را داشته است و برآورد اولیه نشان از افزایش این میزان در سال ۲۰۱۶ داشت.

ماه گذشته، شرکت ژاپنی تاکاتا که در زمینه‌ی تأمین قطعات اتومبیل فعالیت دارد، حکم خود را برای پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری از سوی وزارت دادگستری در رابطه با جبران خسارت خودروسازان و مصدومان ناشی از بروز عیب در فعال‌کننده‌های کیسه‌ی هوا پذیرفت. وجود قطعی در فعال‌کننده‌های کیسه‌ی هوای تاکاتا منجر به مرگ حداقل ۱۶ نفر در تصادفات جاده‌ای در سراسر جهان شده است. قانون‌گذاران در آمریکا می‌گویند این فراخوان‌ها می‌تواند ۴۲ میلیون خودرو در آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا تقریباً ۷۰ میلیون دستگاه خودرو از قطعات شرکت تاکاتا استفاده می‌کنند.

پس‌ از اینکه اداره‌ی ملی امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا به خاطر اهمال در یافتن دلیل نقص در سوئیچ انفجاری کیسه‌های هوای شرکت جنرال موتورز در سال ۲۰۱۴ مورد انتقاد قرار گرفت، این سازمان به‌شدت خودروسازان را برای فراخوان خودروهای بیشتر تحت‌ فشار قرار داد. در آن سال، ۱۲۴ نفر به خاطر وجود چنین نقصی در کیسه‌های هوا جان خود را از دست داده بودند.

این سازمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون، اقدام به جریمه‌ی شرکت‌هایی نظیر جنرال موتورز، تاکاتا، هوندا موتورز، شرکت NV وابسته به فیات کرایسلر و شرکت ساخت صندلی‌های کودک گراکو (Graco) کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات