وزیر ارتباطات: ایرانسل مشکل دسترسی مردم به اینترنت را حل کرده است

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ایرانسل مشکل دسترسی مردم به اینترنت را حل کرده است.
تبلیغات

محمود واعظی در مراسم رونمایی از پروژه‌های ایرانسل گفت:‌ «خیلی خوشحالم از اینکه هر چه در شبکه ملی اطلاعات پیش می‌رویم شکوفایی آن را می‌بینیم. ما در ابتدای شبکه ملی اطلاعات دنبال هزینه‌ی پایین‌تر برای کاربران، بالا رفتن ایمنی و کیفیت بالاتر بودیم. اما هم‌اکنون شاهد رونق کسب‌وکار هستیم که پیش از این به آن فکر نکرده بودیم. شما همین‌جا می‌بینید که ایرانسل در فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات خودش باعث رونق کسب‌وکارهای اینترنتی شده است که این خود یک دستاورد بسیار خوب است.»

واعظی ادامه داد: «در طول سال‌‌ها و ماه‌های قبل، مردم احساس محدودیت از شبکه ملی اطلاعات داشتند، اما امروز شاهد استقبال مردم از این شبکه هستیم چون امروز کسی احساس محدودیت ندارد. همه چیز به شکل عادی خود پیش می‌رود. دسترسی به اینترنت نیز وجود دارد و کیفیت اتصال به اینترنت نیز افزایش یافته است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تغییر کاربری موبایل در دنیای امروز اعلام کرد: «نگاه گذشته ما نسبت به تلفن همراه رفع نیاز تماس کاربر بود، اما امروز می‌بینیم که همه خدمات کاربر در تلفن همراه انجام می‌شود. البته مورد اصلی که ما به دنبالش هستیم دولت همراه است که امیدوارم تا یکی دو ماه دیگر با افتتاح دولت الکترونیک هم‌زمان اجرا شود.»

محمود واعظی در مورد فناوری‌های نوین به‌ویژه اینترنت اشیاء توضیح داد: «دنیا به سمت اینترنت اشیاء می‌رود و آمارهای مختلفی در این زمینه منتشر شده است. برخی از منابع جهانی تا سال ۲۰۲۰ اتصال ۵۰ میلیارد دستگاه را در نظر گرفته‌اند و برخی اتصال ۱۰۰ میلیارد دستگاه را اعلام می‌کنند. با این آمارها می‌توان نتیجه گرفت بخش عمده‌ی زندگی مردم به سمت هوشمندی می‌رود. در دنیا رقم بسیاری روی IOT سرمایه‌گذاری می‌شود که باید ما نیز در ایران این کار را پیگیری کنیم. البته اپراتورهای موبایل می‌توانند پیشروی اینترنت اشیا‌ء باشند. کنتورهای هوشمند آب، برق و گاز می‌تواند بخش زیادی از فعالیت‌های اپراتورهای همراه در زمینه اینترنت اشیاء را به دست بگیرد. من توصیه جدی دارم که اپراتورهای همراه وارد مرحله اجرای اینترنت اشیاء شوند.»

وزیر ارتباطات افزود: «ایرانسل مشکل دسترسی مردم به اینترنت و شبکه را حل کرده است، مخصوصا در بخش اینترنت ثابت که با استفاده از TD-LTE مشکلات موجود را حل می‌کند.»

واعظی در مورد بومی‌سازی‌های ایرانسل و حمایت این شرکت از کسب‌وکارهای بومی فناوری اعلام کرد:‌«پیش از این ایرانسل به خاطر سرمایه‌گذاری خارجی متهم به بومی‌سازی نکردن بود که من در این یک سال به چشم خودم دیدم که این بومی‌سازی توسط ایرانسل انجام شده یا از آن حمایت شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات