ایرانسل از NB-IOT، سیم کارت NFC، مودم 4.5G و پروژه‌ها و خدمات دیگر رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
ایرانسل از خدمات NB-IOT، سیم‌کارت NFC، مودم نسل چهار و نیم تلفن همراه، پروتکل اینترنت نسخه ۶ و تلویزیون اینترنتی رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت ایرانسل طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و ارتباطات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیران شرکت MTN، مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی و خبرنگاران از پروژه‌های جدید خود رونمایی کردند.

ایرانسل در این مراسم از خدمات جدید NB-IOT، سیم‌کارت NFC، مودم 4.5G، پروتکل اینترنتی نسخه ۶ (IPv6) و تلویزیون تعاملی (IPTV و VOD) رونمایی کرد.

NB-IOT نسل جدید خدمات اینترنت اشیاء است که تابستان ۹۵ در دنیا ارائه شد و تاکنون توسط ۳ اپراتور در آسیا ارائه شده است. این فناوری با کاهش تداخل فرکانسی و کاهش بسیار بالای مصرف باتری، باعث افزایش ضریب نفوذ اینترنت اشیاء در دنیا خواهد شد.

ایرانسل در این مراسم با اعلام احراز هویت کاربران دیجیتالی که با نام هویت دیجیتالی شناخته می‌شود، از سیم‌کارت NFC خود رونمایی کرد که برای اولین بار در شهر اهواز با نام کارت شهروندی اهواز کاربردی می‌شود، رونمایی می‌شود.

در این مراسم اولین مودم 4.5G در کشور رونمایی شد. این مودم  CAT6 می‌تواند با استفاده از فناوری تجمیع و MIMO، سرعت دریافت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه با استفاده از یوسیم و بر بستر نسل چهار و نیم برای کاربران فراهم می‌کند.

ایرانسل همچنین از IPv6 که هفته پیش در ۴ استان اجرا شده بود، در این مراسم رونمایی کرد. این پروتکل از اینترنت یکی از راهکارهای افزایش کاربران اینترنت و رسیدن به اینترنت اشیاء محسوب می‌شود.

همچنین ایرانسل از تلویزیون اینترنتی (IPTV) خود با نام لنز رونمایی کرد. ایرانسل به‌تازگی مجوز تلویزیون تعاملی را از صداوسیما دریافت کرده است. ایرانسل در این مراسم از قرارداد خود با دو اپراتور مجازی تلفن همراه با نام شرکت نگین ارتباطات آوا و شرکت همراه هوشمند آینده رونمایی کرد.

همچنین ایرانسل ۲۰ هزارمین NOD شبکه پهن‌باند خود شامل نسل سوم، چهارم، چهار و نیم و TD-LTE را به بهره‌برداری رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات