وزیر کار: سال آینده ۱۲ درصد از اشتغال زایی مربوط به ICT است

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از مقاومت کردن در مقابل ICT اعلام کرد که سال آینده ۱۲ درصد اشتغال زایی کشور مربوط به ICT است.
تبلیغات

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از مقاومت کردن در مقابل اتفاقات نوین و فناوری‌های تازه، اعلام کرد که سال آینده ۱۲ درصد اشتغال زایی کشور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح پروژه‌های رایتل گفت: «فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت کشور و انقلاب است که باید در ایران به آن اهمیت داده شود.»

ربیعی با اشاره به اشتغال‌زا بودن خودروسازی در حدود ۳۰ سال قبل و رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: «اشتغال‌زایی بسیار زیاد از خودروسازی به حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات منتقل شده است که این در سال‌های گذشته نیز پیش‌بینی شده بود. کمتر از ۴۰ سال پیش مطرح شد که هر کس بر شاهراه‌های‌ اطلاعاتی مسلط شود بر تمام دنیا مسلط شده است و امروز همه‌ی ما شاهد به ثمر رسیدن این جمله هستیم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد:‌ «حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همه چیز را در دنیا تغییر داده است. زندگی روزمره‌ی ایرانیان متأثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات است و حتی نهادهای اجتماعی نیز تحت تأثیر این فناوری هستند. رابطه‌ی دولت و مردم نیز تحت تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته و خوشحالم که دولت تدبیر و امید به این حوزه اهمیت داده است. ما باید به‌سرعت در حوزه ICT گام برداریم.»

ربیعی گفت:‌ «برای سال آینده سهم ۱۲ درصدی از اشتغال را به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داده‌ایم. حرکتی که در حوزه‌ی آژانس‌های الکترونیک راه افتاده، جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و باید به این مسیر پیش برویم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: «وقتی برق به ایران آمد مقاومت شد، حمام دوشی آمد مقاومت و مخالفت شد، بهشت زهرا که آمد مقاومت شد و این مورد را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در تماس تصویری نیز اتفاق افتاد. امروز ابزارها و اپلیکیشن‌های تماس تصویری آمده است و ما می‌توانیم استفاده اخلاقی از فناوری را مد نظر قرار دهیم.»

ربیعی با انتقاد از آسیب شناسی مسائل  نوین و فناوری‌ها گفت: «ما مسائل نوین را ابتدا آسیب‌شناسی می‌کنیم در حالی که باید مسئله شناسی انجام دهیم. همین مشکلِ تنها نگاه کردن به آسیب‌ها در مورد فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز انجام شده است. ما باید بر فناوری مسلط شویم و به جای آسیب شناسی در این حوزه مسئله شناسی کنیم و از امکانات خوب آن بهره ببریم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات