اسپیس ایکس برای هشتمین بار فالکون 9 را با موفقیت فرود آورد

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس ساعاتی پیش پس از انتقال محموله‌ای به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای هشتمین بار موفق به فرود موشک فالکون ۹ شد.
تبلیغات

اسپیس ایکس ساعاتی پیش فرود دیگری را برای موشک فالکون ۹ خود تجربه کرد. فالکون ۹ اسپیس ایکس برای هشتمین بار از ۱۴ پرتاب این موشک، موفق به فرود شده است که البته آخرین فرود آن، روی زمین بود و از این‌رو آخرین پرتاب و فرود فالکون ۹ را باید سومین باری خواند که این راکت روی خشکی فرود آمده است. بر اساس آمارهای ارائه‌شده، این فرود برای اولین بار در طول روز انجام شده است.

فالکون ۹ اسپیس ایکس در ساعت ۹:۳۹ دقیقه به وقت محلی با همراه داشتن کپسول دراگون که حاوی محموله‌ای برای ایستگاه بین‌المللی فضایی بود، پرتاب شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کپسول باری به وزن ۲.۵ تن شامل مایحتاج و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز در ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده است.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که در زمان پرتاب، هوا کمی ابری بوده، ولی این موضوع خللی در فرایند پرتاب فالکون ۹ ایجاد نکرده است. اسپیس ایکس راکت فالکون ۹ خود را از سکوی پرتاب 39A مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب کرد که از این‌رو این پرتاب را به یک مأموریت خاطره‌انگیز تبدیل کرده است؛ چراکه سکوی پرتاب 39A همان سکویی است که موشک آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹ برای ارسال انسان به کره‌ی ماه مورد استفاده قرار گرفت. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ پس از پرتاب شاتل به فضا است که از این سکو برای مأموریت فضای دیگری استفاده می‌شود.

دو و نیم دقیقه پس از پرتاب، بدنه‌ی اصلی موشک فالکون ۹ جدا شد و راه زمین را در پیش گرفت تا در ایستگاه کیپ کاناورال فرود آید، حال آنکه مرحله‌ی دوم موشک، وظیفه‌ی حمل کپسول دراگون را به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی بر عهده داشت.

موشک فالکون ۹ پس از هشت دقیقه از پرتاب با موفقیت در ایستگاه کیپ کاناورال فرود آمد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در حال حاضر کپسول دراگون پنل‌های خورشیدی خود را باز کرده و در حال گردش به دور زمین است تا پس از گذشت چند روز و نزدیک‌تر شدن به ایستگاه بین‌المللی فضایی، محموله‌ی خود را به این ایستگاه انتقال دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات