برنامه های اینستنت گوگل را روی تبلت یا گوشی امتحان کنید

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن‌های اینستنت گوگل، برنامه‌هایی هستند که بدون نیاز به نصب می‌توان آن‌ها را روی گوشی یا تبلت تست کرد.
تبلیغات

فرضیه‌ی اپلیکیشن‌های لحظه‌ای گوگل (Instant Apps) بسیار ساده است. این ویژگی به شما امکان باز کردن و استفاده از اپلیکیشن‌ها را در هر مکان ممکن، بدون اینکه در ابتدا مجبور به نصب آن‌ها باشید، می‌دهد. این قابلیت مشابه لینک‌های تحت وب است؛ اما اگر بخواهید آن‌ها مناسب اجرا در حساب کاربری مخصوص شما باشند، اجرای اپلیکیشن‌های لحظه‌ای با برخی دشواری‌های فنی همراه خواهد بود.

برای دستیابی به استفاده‌ی لحظه‌ای، کاری که اندروید می‌کند این است که نه تمام اپلیکیشن، بلکه تنها بخش کوچکی از کدها و محتوای لازم (مثل تصاویر، فونت‌ها و ...) را از درون آن اپلیکیشن مشخص دانلود می‌کند. در واقع شما با این کار در حال استریم اپلیکیشن‌ به دستگاه خودتان خواهید بود؛ درست مشابه کاری که برخی سرویس‌های گیمینگ آنلاین انجام می‌دهند. اگر گوگل بتواند به همان شیوه‌ای که ما تصور می‌کنیم، موفق به انجام این کار شود؛ این قابلیت، یک ویژگی فوق‌العاده خواهد بود. با وجود اینکه هم‌اکنون این سرویس به‌عنوان یک بسته آزمایشی برای برخی کاربران در حال انتشار است و تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها نیز از آن پشتیبانی می‌کنند، اگر قصد اطلاع از قابلیت دسترسی به این ویژگی روی دستگاه خود دارید، کافی است کارهای زیر را انجام دهید.

۱. به این آدرس در گوشی یا تبلت خود بروید: تنظیمات --> گوگل

۲. فهرست instant apps را بیابید، آن را فعال کنید و با شرایط استفاده از سرویس برای حساب کاربری دلخواه موافقت کنید.

۳. در حال حاضر ۴ گزینه که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند در دسترس هستند: Wish, BuzzFeed, Periscope و Viki. ابتدا با اپلیکیشن Wish - که ظاهرا در این لحظه پایداری بیشتری دارد - شانس خود را بیازمایید و آن را جستجو کنید.

۴. در قسمت جستجو، درست بعد از لینک پلی استور، یک گزینه مبنی بر استفاده از اپلیکیشن Wish به‌عنوان یک اپلیکیشن لحظه‌ای به شما نمایش داده می‌شود. آن را فشار دهید و بلافاصله بدون انجام عملیات نصب، استفاده از این اپلیکیشن را آغاز کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات