هواوی در حال توسعه دستیار صوتی خود است

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی که به‌عنوان سومین کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند شناخته می‌شود، حال روی توسعه‌ی دستیار صوتی دیجیتالی مخصوص خود کار می‌کند.
تبلیغات

شرکت هواوی چندی پیش علاقه‌ی خود را برای ورود به دنیای هوش مصنوعی اعلام کرده بود و حال برای نشان دادن توانایی‌های بالقوه‌ی خود در این زمینه، تیمی را به‌منظور توسعه‌ی دستیار صوتی دیجیتالی خود به کار گرفته است؛ این تیم که متشکل از صد مهندس است، در شنژنِ چین مشغول به کار خواهند شد. همانند دستیار سیریِ اپل، الکسای آمازون و دستیارِ گوگل، دستیار صوتی هواوی با به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی، ِآماده خدمت‌رسانی به کاربران گوشی‌های هوشمند هواوی خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های اخیر، احتمالا دستیار صوتی هواوی به زبان چینی برای کاربران بومی چین سرویس ارائه خواهد کرد؛ اما با این حال، به‌طور هم‌زمان خارج از چین با کمپانی‌های آمازون و گوگل در این زمینه همکاری‌ خواهد داشت. در حالی که سرویس‌های گوگل روی دستگاه‌های هوشمند با سیستم‌ عامل‌های اندروید ارائه می‌شوند و بسیاری از این سرویس‌ها در کشور چین مسدود هستند، توسعه‌ی دستیار صوتی هواوی به زبان چینی کمک بسیاری به کاربران چینی خواهد کرد و با این اوصاف هواوی می‌تواند در رقابت موجود در بازار آشفته‌ی چین حضور داشته باشد. 

امسال هدف شرکت هواوی فروش ۳۳ میلیارد دلاری از بخش سرویس‌دهی به مشتریان است. هواوی به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده گوشی هوشمند در چین و با توسعه‌ی دستیار صوتی دیجیتالی مخصوص خود، به رقیبی جدی برای گوگل تبدیل خواهد شد. ماه گذشته هواوی اعلام کرد از دستیار الکسا در گوشی هوشمند میت ۹ در ایالت متحده آمریکا استفاده خواهد کرد؛ در حال حاضر دستیار گوگل تنها روی گوشی‌های پیکسل، اسپیکرهای خانگی گوگل و ساعت‌های هوشمند مجهز به آخرین نسخه‌ی اندروید وِر کار می‌کند؛ از این‌رو هواوی گزینه‌ی به غیر از الکسا نداشت. اما با این حال گوگل اعلام کرده است به دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند این امکان را ارائه خواهد کرد تا بتوانند دستیار صوتی گوگل را به‌صورت آزمایشی روی گوشی‌های هوشمند خود عرضه کنند.

هواوی اولین کمپانی سازنده‌ی گوشی‌های اندروید نیست که قصد توسعه‌ی دستیار صوتی دارد. از دیگر کمپانی‌های فعال در این زمینه می‌توان به Baidu، موتور جستجوگر چینی، اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ دستیار صوتی مخصوص خود را معرفی کرده است. سال گذشته شرکت سامسونگ نیز با تصرف استارت‌آپِ Viv Labs که توسط برخی توسعه‌دهندگان سیری بنیان‌گذاری شده است، قصد توسعه‌‌ی دستیار صوتی خود داشت؛ این کمپانی جدیدترین نسل از گوشی‌های هوشمند خود را در اواخر سال میلادی جاری معرفی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات