آغاز عرضه قابلیت Instant Tethering برای گوشی های سری پیکسل و نکسوس

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت Instant Tethering برای به اشتراک‌گذاری آسان اینترنت به‌طور رسمی در اختیار کاربران گوشی‌های سری پیکسل و نکسوس قرار گرفت.
تبلیغات

قابلیت اینستنت تدرینگ که عرضه آزمایشی آن از چند هفته پیش برای گوشی‌های سری Pixel آغاز شده بود، در مرحله اول با به‌کارگیری بلوتوث امکان برقراری ارتباط دستگاه‌های اندروید را با یکدیگر فراهم می‌کند. با این تفاسیر، در گام بعدی و در صورتی که گوشی سری نکسوس یا پیکسل شما به ارتباط وای‌فای دسترسی نداشته باشد، از دستگاه دیگری که در محدوده پوشش آن است و به اینترنت دسترسی دارد به‌عنوان میزبان استفاده‌ می‌شود و بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه، اتصال به آن انجام خواهد شد. در نظر داشته باشید که در این راهکار، هر دو گوشی باید از یک حساب کاربری مشترک شرکت گوگل استفاده کنند.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی که می‌توانند به‌عنوان میزبان، به‌طور خودکار اینترنت را با دیگر گوشی‌ها به اشتراک بگذارند، عبارتند از: گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال، نکسوس 6، نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی که از اندروید 7.1.1 بهره‌مند شده باشند. در طرف مقابل، دستگاه‌هایی که می‌توانند از اینترنت به اشتراک گذاشته‌شده استفاده کنند، عبارتند از:  پیکسل، پیکسل ایکس ال، نکسوس 6، نکسوس 6 پی، پیکسل سی و نکسوس 9 که از اندروید 6.0 و یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که برخی اپراتورهای تلفن همراه، قابلیت تدرینگ را در گوشی‌های اپراتوری خود محدود یا در قبال استفاده کاربر از آن، هزینه‌ای دریافت می‌کنند که البته این موضوع برای کشور ما صادق نیست.

برای فعال‌سازی قابلیت اینستنت تدرینگ کافی است به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید، گزینه Google و پس از آن Instant Tethering را لمس کنید. در مرحله نهایی باید گزینه «Provide data connection» یا «Get data Connection» را بسته به مدل گوشی خود فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات