مایکروسافت و آمازون در طرح دعوی علیه فرمان مهاجرت ترامپ شرکت می‌کنند

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دادستان کل واشنگتن، طرحی برای اقامه‌ی دعوی علیه فرمان مهاجرت تبعیض‌آمیز ترامپ مطرح کرده است که توسط شرکت‌های بزرگ حمایت می‌شود.
تبلیغات

شرکت‌های دنیای فناوری، در حال ملحق شدن به نیروهای دولتی ایالت واشنگتن در طرح دعوی علیه فرمان مهاجرت ترامپ هستند. دادستان کل واشنگتن، باب فرگوسن این شکایت را علیه فرمان ترامپ مطرح کرده است. فرمان مهاجرت ترامپ، ورود مسافران و مهاجران از ۷ کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع می‌کند. این فرمان، ورود پناهندگان سوری را نیز تا مدت نامعلومی ممنوع می‌کند.

اکنون، حداقل سه شرکت فناوری شامل مایکروسافت، آمازون و Expedia، به این دعوای حقوقی ملحق شده‌اند. یک سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده است که آن‌ها در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک برای اثرگذاری هرچه بیشتر این شکایت هستند. او در ادامه به این نکته اشاره کرده است که این شرکت هر زمان لازم باشد، برای شهادت در دادگاه حاضر خواهد شد.

شرکت‌های آمازون و اکسپدیا نیز در حال آماده‌سازی شواهد و اظهارات قانونی هستند تا تأثیرات منفی این فرمان بر تجارت خود را نشان دهند. جف بزوس، مدیر عامل آمازون در ایمیلی که اخیرا برای کارمندان خود فرستاده، به این نکته اشاره کرده است که تیم حقوقی آن‌ها در حال آماده‌سازی اسناد حقوقی برای حمایت از شکایت اخیر دادستان کل واشنگتن است. علاوه بر آن، آن‌ها در حال بررسی دیگر گزینه‌های قانونی هستند. شرکت اکسپدیا نیز که مدیرعاملی ایرانی‌ تبار دارد، این نکته را تأیید کرده که در حال آماده‌سازی مدارک قانونی برای حمایت از شکایت اخیر است.

شکایت علیه فرمان ترامپ، در جهت نشان دادن جنبه‌های منفی این دستور طرح شده است. بر اساس متن این شکایت، فرمان مهاجرت بر خلاف قانون اساسی است و علاوه بر فروپاشی خانواده‌های واشنگتن، بسیاری از ساکنان آن را با خطر مواجه می‌کند و با آسیب رساندن به شرکت‌هایی که مرکز آن‌ها در این ایالت است، اقتصاد آن را با مشکل مواجه خواهد کرد. در ادامه‌ی این متن به این نکته اشاره می‌شود که این فرمان بر خلاف منافع مستقل واشنگتن است و با اهداف این منطقه مبنی بر ساختن مکانی مناسب برای مهاجران و پناهندگان، منافات دارد.

مدیران دیگر شرکت‌های فناوری از ایلان ماسک گرفته تا مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ نیز در مخالفت با این فرمان تبعیض‌آمیز صحبت کرده‌اند. اما در حال حاضر تنها شرکت‌های مایکروسافت، آمازون و اکسپدیا که دفاتر مرکزی آن‌ها در سیاتل واشنگتن است، اقدامی رسمی علیه این فرمان انجام داده‌اند و به جمع شکایت‌کنندگان علیه فرمان تبعیض‌آمیز ترامپ پیوسته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات