طرح جدید فیسبوک برای مبارزه با اخبار جعلی

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موج خبرهای جعلی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اوج رسید و فیسبوک که در ابتدا این اخبار را نفی می‌کرد، حالا قصد دارد با برنامه‌ای مدون به جنگ با اخبار جعلی بپردازد.
تبلیغات

فیسبوک با برنامه‌ای جدید قصد دارد با اخبار جعلی مبارزه کند و این مبارزه حتی به قیمت کاهش درآمد تبلیغاتی نیز خواهد بود. انتشار اخبار جعلی در این شبکه‌ی اجتماعی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فیسبوک را مجبور به مقابله با این مسئله کرد. 

در ابتدا مارک زاکربرگ با کم جلوه دادن تأثیر اخبار جعلی، سعی در نفی انتشار این‌گونه اخبار در فیسبوک داشت، اما حالا آن‌ها برنامه‌ی جدیدی دارند که مطمئن شوند کاربرانشان محتوای باکیفیت و حقیقی دریافت می‌کنند. اما این طرح چگونه عمل می‌کند؟ جواب، بررسی مطالب به‌صورت دستی توسط گروهی در فیسبوک است.

بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده توسط سایت بیزینس اینسایدر، در این طرح اخباری در اولویت فیسبوک قرار خواهند گرفت که از طریق منابع مورد تأیید این شبکه اجتماعی منتشر شده باشند. این غول شبکه‌های اجتماعی در چند هفته اخیر مذاکراتی با کمپانی‌های سرگرمی و رسانه‌ها در خصوص تولید محتوا برای بخش جدید داشته است. در مذاکرات با این شرکت‌ها ادعا شده است که محتوای منتشرشده از سوی آن‌ها به‌صورت مستقیم در فید کاربران فیسبوک قرار خواهد گرفت که باعث می‌شود مخاطبان آن‌ها خیل وسیعی از کاربران باشند.

فیسبوک با این طرح که Collections نام دارد، به نظر می‌رسد علاوه بر تأمین محتوای باکیفیت قصد رقابت با اسنپ‌چت نیز دارد. برای مقایسه بهتر است بدانید بخش Discover در اسنپ‌چت روزانه توسط ۱۵۰ میلیون نفر دیده می‌شود و فیسبوک نیز می‌تواند بخشی از این کاربران را در صورت موفقیت به سمت خود جلب کند، البته در حال حاضر مشخص نیست Collections چه زمانی اجرایی و عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات