LG با سرمایه‌گذاری ۴.۳ میلیارد دلاری تمرکز خود را بر محصولات OLED می‌گذارد

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
LG Display، با سرمایه گذاری ۴.۳ میلیارد دلاری سعی در تمرکز بر تولید پنل های OLED دارد.
تبلیغات

LG Display خبر از رکوردشکنی فروش سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی داد و تأیید کرد که این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری سود به‌دست‌آمده در زمینه صفحه‌های نمایش OLED است. LG Display مجددا توضیح داد که چگونه از این سود به‌دست‌آمده توسط پنل‌های LCD باکیفیت خود، تحقیقات، توسعه و تولید نهایی OLED را پشتیبانی می‌کند. کیم سانگ دونگ رئیس امور مالی LG Display در مورد رکورد فروش سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی بیشتر توضیح داد: ۳۸ درصد مربوط به صفحه نمایش تلویزیون، ۳۱ درصد برای صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، ۱۷ درصد برای صفحه نمایش لپتاپ و تبلت‌ها و ۱۴ درصد از فروش مانیتور‌ها بوده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که افزایش قیمت صفحه‌های نمایش و تغییرات ارزی موجب افزایش ۱۴۰۰ درصدی سود خالص سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن شده است. از طرفی به دلیل متوقف شدن برخی از امکانات تولید پنل‌های LCD توسط این شرکت و افزایش مشتریانی که نیاز به خرید تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از ۳۲ اینچ داشتند، درخواست پنل‌های LCD افزایش یافت.

LG Display قصد دارد در سال ۲۰۱۷ مبلغی بالغ بر ۵ تریلیون وان کره (نزدیک به ۴.۳ میلیارد دلار) در صنعت تولید OLED سرمایه‌گذاری کند. حدود ۷۰ درصد این سرمایه‌گذاری مربوط به تأمین و حفاظت صنعت ساخت OLED در سایزهای بزرگ، متوسط و کوچک خواهد شد. کیم سانگ دونگ اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از این برنامه، ظرفیت تولید LCD شرکت LG Display به دلیل تبدیل شدن به خطوط تولید OLED چند درصدی کاهش خواهد یافت. تغییر محصول تولیدشده در خطوط تولیدی موجب از کار انداختن بخشی دیگر از خطوط تولید کارخانه خواهد شد.

LG Display

تمرکز شرکت LG Display از این پس بر پنل‌های OLED بزرگ خواهد بود و تولید تلوزیون‌ OLED را از ۳۰ هزار به ۶۰ هزار در ماه خواهد رساند. این شرکت توضیح داد که در سال ۲۰۱۶ برنامه OLED هشتاد درصد از فروش بازار را در اختیار داشته است. همچنین آن‌ها به دنبال عرضه محصول جدید خود به نام OLED کریستال در سال ۲۰۱۷ هستند و تصمیم دارند یکه‌تاز بازار تلویزیون‌های رده‌بالای OLED باشند. طبیعتا بخشی از درآمد ۴.۳ میلیارد دلاری در توسعه و تحقیق سرمایه‌گذاری خواهد شد.

استراتژی مهم بعدی که LG Display در سال ۲۰۱۷ به دنبال آن است، افزایش تولید پنل‌های متوسط و کوچک OLED خواهد بود که مخصوص به گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود. این شرکت در کارخانه Gumi خود در گیونگ سانگ شمالی برای سه‌ماهه سوم سال، خط تولید جدید نسل ششم پنل‌های POLED را راه‌اندازی می‌کند. همچنین به دنبال گسترش خط تولید OLED برای ساخت علائم تجاری و پنل‌های خودرویی است.

LG Display به دلیل وجود رقبا در صنعت ساخت پنل‌های تصویری، به‌طور بالقوه در تنگنا قرار گرفته؛ اما کسب و کار این شرکت در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ عملکرد موفقی داشته است. یکی از رقبا سامسونگ است که سهم عمده‌ای از تولید جهانی پنل‌های OLED در اختیار دارد و در کنار این شرکت، شرکت‌های چینی بسیاری وجود دارند که چه‌بسا با قیمت‌های پایین‌تر اقدام به ساخت پنل‌های تصویری می‌کنند. LG Display به‌طور حتم تعداد شرکت‌های چینی را که وارد بازار ال‌سی‌دی های بزرگ شده‌اند، می‌داند؛ اما توانسته است انعطاف‌پذیر باشد و با شرایط کنار بیاید. کیم سانگ دونگ بیان کرد که شرکت تا پایان نیمه اول سال جاری میلادی، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را نهایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات