آخرین نتایج جنگ رکوردهای صفر تا صد جهان

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدت زیادی از ادعای تسلا، مبنی بر ساخت پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا با شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه نمی‌گذرد؛ اما به نظر می‌رسد، رکورد تسلا SP100D هم شکسته شده است.
تبلیغات

شرکت تازه تأسیس فارادی فیوچر ادعا کرده است که خودروی تمام الکتریکی آن‌، در ۲.۳۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. فعلا توجه زیادی به این ادعا نشده است؛ چرا که مدل FF91 هنوز به دست مصرف‌کنندگان نرسیده و طبیعتا مراحل پیش‌تولید را طی می‌کند.

تسلا بعد از ادعای فارادی فیوچر، رسما اعلام کرده است که با اندکی بهینه‌سازی روی مدل SP100D می‌تواند به زمان ۲.۳۴ ثانیه در شتاب صفر تا  صد کیلومتر در ساعت برسد.

تسلا sp100d

روی سطح جاده، اندازه‌گیری دقیق این اعداد بسیار مشکل است و مدل‌های تسلا SP100D و فارادی فیوچر FF91، هنوز توسط کارشناسان مستقل بررسی و آزموده نشده‌اند. همچنین باید توجه داشت که تفاوت زمان‌های ۲.۹ و ۲.۵ ثانیه آنقدر ناچیز است که صرفا یک رقابت تبلیغاتی و زورآزمایی تجاری به نظر می‌رسدY چراکه عملا زمان‌های کمتر از ۳ ثانیه برای سرنشین قابل درک و تشخیص نیست. از سویی دیگر، رسیدن به شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت کمتر از ۳ ثانیه تاکنون توسط ابرخودروهایی نظیر نیسان GT-R یا بوگاتی شیرون و کونیخزگ، ثبت شده است.

فارادی فیوچر FF91

جالب است بدانید آمار و ارقامی که از شتاب خودروهای جاده‌ای ثبت می‌شود، برای فعالان مسابقات سرعت و خصوصا فرمول یک، اصلا جالب توجه نیست و گاهی باعث خنده رانندگان حرفه‌ای می‌شود. سال‌ها است که آن‌ها از اعدادی با ۳ رقم اعشار برای محاسبه زمان دقیق در پیست استفاده می‌کنند و نوع زمان‌گیری خودروهای جاده‌ای را صحیح نمی‌دانند. در حال حاضر بیش از ۱۰ سال است که خودروهای فرمول یک همگی د زمانی بین ۲ تا ۲.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسند و حتی شتاب‌گیری کمتر از ۲ ثانیه تا ۱.۶۶ هم برای آن‌ها ثبت شده است.

از دیدگاه روانی، برای افرادی که توان خرید ابرخودروهای پرشتاب ندارند، کسب اطلاعات حیرت‌آور از قدرت و سرعت آن‌ها جالب توجه است و باعث می‌شود حتی بدون تجربه داشتن یک فراری، با خواندن مطلب تازه‌ای درباره آن، از وجود این برند لذت ببرند. برای بسیاری از افراد، رشد فناوری در هر زمینه‌ای، نشان از ارتقاء سطح کیفی زندگی بشریت دارد و بسیار بااهمیت است.

فراری لافراری

امروزه تسلا و فارادی، دریافته‌اند که با انتشار آمار و ارقام عجیب و البته واقعی، به‌سادگی می‌توانند به تعداد هواداران و مشتریان بالقوه خود بیفزایند که طبیعتا با حداقل هزینه تبلیغاتی بهترین نتیجه را برایشان خواهد داشت. رشد سریع فناوری در خودروهای الکتریکی و گشتاور بالایی که در همان ابتدای حرکت خودرو، از یک پیشرانه برقی در مقایسه با پیشرانه‌های بنزینی و هایبرید تولید می‌شود، مهم‌ترین دلیل رسیدن تسلا و فارادی به این اعداد رؤیایی در شتاب و سرعت است که دیگر تولیدکنندگان خودروی جهان را به فکر بهینه‌سازی در محصولات خود انداخته است.

در پایان این مطلب، فیلم بسیار جالبی برای شما انتخاب شده است که تست شتاب بین یک آئودی V10 R8 و یک خودروی رادیو کنترل برقی را  نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم دیدن این فیلم کوتاه را از دست ندهید.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات