آپدیت گوگل پلی سرویس 10.2 با قابلیت Instant Tathering عرضه شد

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آپدیت جدید Play Services با قابلیتی به نام Instant Tathering عرضه شده است که اشتراک اینترنت بین دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کند.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های مفید گوشی‌های هوشمند، استفاده از آن‌ها به‌عنوان هات‌اسپات است. به بیان ساده‌تر با استفاده از این قابلیت می‌توان اینترنت گوشی را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشت و از آن به‌عنوان مودم استفاده کرد. اما مشکلی که برخی کاربران در استفاده از این گزینه با آن مواجه هستند، تنظیمات Hotspot است.

در بروزرسانی جدید Google Play Sevices 10.2، یک قابلیت جدید با نام Instant Tathering گنجانده شده است که انجام این تنظیمات را ساده‌تر می‌کند. این گزینه به‌نوعی عملیات اشتراک اینترنت را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. البته قابلیت عرضه‌شده هنوز برای تمامی دستگاه‌ها در دسترس نیست.

قابلیت Instant Tathering، تمامی دستگاه‌های کاربر را که به حساب گوگل او متصل هستند، به هم مرتبط می‌کند. این ارتباط باعث می‌شود که در زمان قطع شدن یک اتصال، کاربر از دستگاه دیگر به‌عنوان هات‌اسپات استفاده کند. انتقال اتصال به‌راحتی انجام می‌شود و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد. نکته‌ی اصلی در آسان شدن ارتباط این است که دستگاه‌ها با استفاده از بلوتوث، جزئیات اتصال را با هم به اشتراک می‌گذارند. در حین انتقال اتصال، مقدار باتری باقیمانده از دستگاه مقصد نیز به کاربر نشان داده می‌شود. این قابلیت در زمانی که یک تبلت به یک گوشی هوشمند مرتبط شود، بسیار مفید خواهد بود.

instant tathering

اگرچه قابلیت عرضه‌شده بسیار مفید و کارآمد است، اما هنوز همه‌ی دستگاه‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. گوگل در توضیح بروزرسانی جدید اعلام کرده است که در حال حاضر تنها دستگاه‌های نکسوس و پیکسل مجهز به اندروید ۷.۱.۱ می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. نکسوس ۹ و پیکسل سی تنها می‌توانند به دستگاه‌های مورد نظر مرتبط شوند و در اصطلاح شبکه به‌عنوان Client عمل کنند. استفاده به‌عنوان کلاینت در اندروید مارشمالو این دستگاه‌ها نیز قابل دسترسی است. گوشی‌هایی مانند Pixel XL به‌راحتی می‌توانند در نقش هات‌اسپات از این قابلیت  استفاده کنند.

به هر حال، به نظر می‌رسد گوشی‌ها و تبلت‌های دیگر نیز به‌مرور قابلیت استفاده از این گزینه را پیدا کنند. تنظیم کارکرد Instant Tathering در سمت سرور گوگل انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این تنظیمات به‌زودی برای اکثر دستگاه‌ها عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات