سری جدید مینی کانتری‌ من نسخه جان‌کوپر ورکز 2018

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه خودروهای مینی کانتری در تیپ‌های کوپر و کوپر S عرضه می‌شوند که نسخه‌ی فول‌آپشن و پرقدرت جان‌کوپرورکز، سرآمد همه‌ی آن‌ها محسوب می‌شود.
تبلیغات

نسل جدید کانتریمن به عنوان شاسی‌بلند برند مینی، پائیز امسال در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد که یک کراس‌اوور کامپکت و پرفروش است. نسل دوم به زودی به فروش خواهد رسید و نسخه‌ی سفارشی جان‌کوپرورکز (JCW) بهار آینده فروخته خواهد شد. این خودرو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ ۲۲۸ اسب بخار همراه است که ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بالاترین قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و بیشترین گشتاور در ۱۴۵۰ دور بر دقیقه در اختیار خواهد بود. سیستم اگزوز نیز بهبود یافته است و صدای خروجی آن توسط راننده قابل تغییر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۶.۲ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مینی جان کوپر

جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک یا ۶ سرعته‌ی دستی برای JCW قابل سفارش است که می‌تواند با شیفترهای پشت فرمان خریداری شود. این خودرو حتی در حالت پایه هم، دو دیفرانسیل است و عبارت معروف All4 روی نمای جانبی آن دیده می‌شود. فناوری کنترل الکترونیکی دیفرانسیل‌ها در این نسخه از مینی وجود دارد که تمام نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند؛ اما به محض احساس لغزش چرخ‌ها، دیفرانسیل عقب را به‌ کار می‌گیرد.

ترمزهای مینی کانتری جان‌کوپر، از برند مطرح برمبو و قرمز رنگ هستند که لوگوی JCW روی کلیپرهای آن حک شده است. آپشن فنربندی اسپرت نیز جداگانه قابل سفارش است؛ درحالی‌که سیستم تعلیق هوشمند نیز با بهینه‌سازی همراه شده و حرکت در نقاط ناهموار را برای سرنشینان با آرامش بیشتری فراهم می‌کند. رینگ‌های ۱۸ اینچ سیاه رنگ در مدل پایه روی این خودرو نصب شده‌اند که در اندازه‌ی ۱۹ اینچ هم قابل سفارش خواهند بود.

مینی کانتریمن جان کوپر

نمای روبروی این نسخه از مینی، شلوغ‌تر از دیگر مدل‌ها شده و جلوپنجره‌ی لانه‌ی زنبوری با منافذ بزرگ برای آن طراحی شده است. خطوط قرمز روی بدنه و جلوپنجره، همراه با باربند‌های استاندارد، دیگر وجه‌تمایز JCW با نسخه‌های معمولی مینی کانتریمن خواهد بود. نسبت به نسل قبلی، این خودروها ۲۰ سانتی‌متر در طول، بلندتر و ۳.۲۵ سانتی‌متر پهن‌تر شده‌اند و طول اتاق و محور چرخ‌ها نیز ۷.۲۵ سانتیمتر بیشتر از قبل است. در فضای داخلی JCW، صندلی‌های کاملا اسپرت و چشم‌نوازی به چشم می‌خورد که پشت‌سری آن‌ها، داخلی و یک‌تکه طراحی شده است. رنگ قالب داشبورد و تودوزی‌ها هم، سیاه با جزئیات قرمز رنگ خواهد بود.

هنوز قیمت نهایی مینی کانتریمن نسخه جان‌کوپر ورکز ۲۰۱۸ اعلام رسمی نشده است؛ اما به‌‌نظر می‌رسد این خودرو ۶ هزاردلار گران‌تر از نوع S فروخته شود که هم‌اکنون ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.

مینی جان کوپر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات