نقشه گوگل به کاربران در یافتن جای پارک کمک خواهد کرد

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا در آینده‌ی نزدیک گوگل ویژگی جدیدی به سرویس نقشه‌ی خود اضافه کند که با استفاده از آن، می‌توان جای پارک نیز در مقصد پیدا کرد.
تبلیغات

انتظار می‌رود گوگل ویژگی جدیدی به سرویس نقشه‌ی خود اضافه کند که به کمک آن، می‌توان در مقصد با استفاده از Google Maps جای پارک پیدا کرد. شماری از کاربران که از نسخه‌ی ۹.۴۴ بتای Google Maps استفاده می‌کنند، به ویژگی جدیدی پی برده‌‌اند که با استفاده از آن می‌توان در مقصد تعیین‌شده روی نقشه، جای پارک نیز پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سرویس نقشه‌ی گوگل در سه حالت به اعلام وضعیت جای پارک می‌پردازد که شامل Limited، Medium و Easy است که هر یک بیانگر موقعیتی خاص از پارک خودرو است. اطلاعات مربوط به محل خالی پارک با علامت P در مقصد نمایش داده می‌شود که در کنار آن زمان‌سنجی قرار دارد و زمان رسیدن به محل پارک را نشان می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه اطلاعات مربوط به محل پارک را جمع‌آوری می‌کند؛ ولی به نظر می‌رسد این کمپانی با استفاده از تجهیزات از پیش نصب‌شده در مکان‌هایی نظیر ایستگاه قطار یا فرودگاه، داده‌های مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار گوگل قرار می‌دهد. به نظر نمی‌رسد این سرویس قابلیت نمایش وضعیت پارک‌های خالی در خیابان‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد.

هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی این سرویس را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. همچنین مکان‌هایی که می‌توان از این سرویس استفاده کرد هنوز توسط گوگل مشخص نشده است.

نظر شما در رابطه با این قابلیت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات