جدال سوپر اسپرت‌ های بوگاتی و رایمک

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برندتازه تاسیس رایمک، با معرفی ابرخودروی کانسپت وان، به دنبال اثبات جایگاه خویش بوده و اکنون در یک نبرد مستقیم، روی پیست با بوگاتی ویرون افسانه‌ای ملاقات کرده است.
تبلیغات

یک مثل انگلیسی می‌گوید: «اگر می‌خواهید پادشاه کشوری شوید، اول باید مردم یک منطقه، شما را لرد صدا کنند.» که مفهوم آن، برای بنیان‌گذاران ویلتون‌کلاسیک (Wilton Classic) کاملا صدق می‌کند. این بنیاد در تلاش است تا پا جای پای فستیوال بزرگ خودروی جهان، گوودوود (Goodwood) بگذارد. لرد پمبروک (ناحیه ای اصیل در ولز انگلستان: Pembroke) با ثروت هنگفتی که در اختیار دارد، صاحب چندین خودروی مدرن و کلاسیک ارزشمند است که بوگاتی ویرون و رایمک کانسپت‌وان، جزئی از آنها محسوب می‌شوند.

رایمک

ویلیام هربرت که هم‌اکنون به نام لرد پمبروک و هجدهمین فرمانروای سنتی این منطقه شناخته می‌شود از تولدش تاکنون، در ملک وسیع همراه با قصر آن، به نام خانه‌ی ویلتون (Wilton House) زندگی می‌کند و به دلیل علاقه به دنیای خودرو، شهرتی جهانی پیدا کرده است. او در تلاش است، فستیوالی نظیر آنچه در سمت دیگر انگلستان در گوودوود برگذار می‌شود، در ناحیه خودش به نام نمایشگاه خودروهای کلاسیک و ابرخودروهای ویلتون (Wilton Classic and Supercar Show) برپا کند. او بدین منظور فعلا یک پیست اتومبیل‌رانی هم در مجموعه‌ی خانه‌ی ویلتون ساخته است.

برای لرد پمبروک، سواری گرفتن از دو دستگاه خودروی هزار اسب بخاری جالب توجه است. بوگاتی با ترکیبی از عالی‌ترین سطح مهندسی آلمانی و اصالت فرانسوی که پیشرانه‌ی بنزینی دارد، در کنار رایمک، ابرخودرویی تازه‌ساز، ساخته‌شده در کشور نه‌چندان مطرح کرواسی قرار گرفته است که قوای محرک آن، تمام‌الکتریکی است.

لرد پمبروک

طراحان بومی خودروی رایمک و در رأس آن‌ها، مالک و مهندس ارشد این برند، مت رایمک، با تولید کانسپت وان، نگاه جهانیان را به این شاهکار و کشور کوچک کرواسی خیره کرده است. گرفتن قدرت ۱۰۸۸ اسب بخار از پیشرانه‌های الکتریکی به‌تنهایی کار بزرگی است، درحالی‌که دیگر فناوری‌های این خودرو، از جمله سامانه‌ی کنترل کشش پیشرفته و سیستم انتقال گشتاور همزمان به چهار چرخ نیز تنها در محصولات برند‌های برتر جهان دیده می‌شود. کانسپت‌ وان از معدود ابرخودروهای جهان است که حالت رانندگی دریفت هم در آن اجرا شده است.

رایمک

حالت رانندگی دریفت (Drift mode)، در خودروهای اسپرت با قدرت‌های کم و متوسط دیده می‌شود و اجرای آن در ابرخودروها با چالش‌هایی روبرو است. معمولا برای دریفت کردن، لازم است سامانه‌ی کنترل کشش که از هرز‌گردی چرخ‌ها جلوگیری می‌کند، خاموش شود. در این حالت چنانچه پیشرانه، قدرت و گشتاور بسیار بالایی داشته باشد، عملا کنترل خودرو غیرممکن شده و لیز دادن هدفمند آن، در پیچ‌ها برای راننده بسیار سخت می‌شود؛ چرا که هرزگردی دیوانه‌وار چرخ‌ها را نتیجه خواهد داد. حالت رانندگی دریفت، یک فناوری مدرن است که با کنترل همزمان توان پیشرانه و هرزگردی چرخ‌ها، به لیز خوردن مناسب و اجرای یک دریفت زیبا کمک زیادی می‌کند. امروزه در نسخه‌ی RS از فورد فوکوس حالت دریفت به کار گرفته شده است، درحالی‌که رایمک با سه برابر گشتاور بیشتر از آن، توانسته است همین فناوری را روی ابرخودروی کانسپت‌وان اجرا کرده است و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آن را، هنگام دریفت، کنترل کند.

دانلود با کیفیت     360p 720p  1080p

در پایان این مطلب علاوه بر والپیپرهای زیبایی از  خودروی کانسپت‌وان که برای شما با کیفیت بالا قرار داده شده است، ویدیوی دیدنی تست این خودرو و مقایسه‌ی آن با بوگاتی ویرون توسط لرد پمبروک و تست درایور شرکت رایمک، انتخاب شده است که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

رایمک
رایمک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات