هیجان انگیزترین خودروهای سال 2016

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
همواره معرفی سوپراسپرت و ابرخودروها، هیجان و جذابیت خاصی به صنعت خودرو می‌دهد.
تبلیغات

صنعت خودرو همواره با معرفی محصولات متنوعی همراه است. اما در این میان برخی خودروها وجود دارند که علاقه‌مندان دنیای خودرو، با وجود نداشتن امکان مالکیت یکی از آن‌ها، عاشقانه منتظر معرفی آن‌ها هستند. پس از معرفی و نمایش این دسته از ابرخودروها، کمتر شخصی را می‌توان یافت که با مشاهده‌ی آن‌ها هیجان‌زده و برای مدتی محو تماشای این اثر هنری نشود.

بنابراین فهرستی از ۱۰ خودروی برتری که علاقه‌مندان به خودرو را در سال ۲۰۱۶ واقعاً هیجان‌زده کرده‌اند، در ادامه ذکر شده است. این لیست شامل خودروهایی است که به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۶ معرفی شده‌اند، حتی اگر تحویل آن‌ها در سال ۲۰۱۷ آغاز شود.

پورشه 911 R

پورشه 911 R

معرفی: یک نسخه‌ی مخصوص ۹۱۱ که از قطعات مدل‌های نسل ۹۹۱.۱ شاهکار GT3 ساخته شده است.

دلیل قرار گرفتن در لیست: پورشه 911R یکی از آخرین سری‌های ۹۱۱ است که از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با جعبه‌دنده‌ی دستی بهره می‌برد و تنها ۹۹۱ دستگاه از آن تولید شده است.

مشخصات فنی: پورشه 911R دقیقاً همان پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی ۴ لیتری پورشه GT3 RS را به‌ خدمت گرفته است و توانی برابر با ۵۰۰ اسب‌ بخار در دور موتور ۸۲۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. ولی همان‌طور که ذکر شد، یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته، به‌جای PDK (جعبه دنده‌ی دوکلاچه اختصاصی پورشه) در آن استفاده شده است. به‌علاوه، پورشه 911R فاقد باله‌ی عقب منقش به لوگوی GT3 است و همچنین از GT3 RS به‌ میزان ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

اطلاعات تکمیلی: همان‌طور که انتظار می‌رود پورشه 911R‌ بهای گزافی دارد. مدل‌های اولیه‌ی آن در ماه اکتبر بیش از ۵۳۰ هزار دلار به فروش رسید و در حال حاضر دو دستگاه در کالیفرنیا برای فروش در نمایشگاه خودرو عرضه شده‌اند که یکی با قیمت ۷۰۰ هزار دلار و دیگری ۱ میلیون دلار به فروش می‌رسند.

کوینیگزگ رگرا

کونیخزگ رجرا

معرفی: رگرا (Regera) آخرین ابرخودرو کریستین فن کوینیگزگ و چیزی فراتر از یک جی‌تی است که به ابرخودروهای کوینیگزگ آگرا و مدل افسانه‌ای وان (One:1) ارجحیت دارد.

دلیل قرار گرفتن در لیست: کوینیگزگ رگرا یک شگفتی در علم مهندسی است. این خودرو توسط شرکتی توسعه یافته است که نه حامی مالی ۲۰۰ میلیارد دلاری (مانند بوگاتی و پورشه) و نه برنامه‌ای در رابطه با فرمول یک دارد که بخواهد از فناوری مربوطه (مانند فراری، مک‌لارن و مرسدس بنز) اقتباس کند.

مشخصات فنی: کوینیگزگ رگرا به سیستم قوای محرکه‌ی هیبریدی مجهز شده است که از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۸ سیلندر ۵ لیتری دارای توربوشارژر دوقلو به‌همراه سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۵۰۰ اسب‌ بخار توان و ۲۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو تنها در مدت زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در ۱۲.۳ ثانیه از سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند. رگرا توانایی رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان کمتر از ۲۰ ثانیه دارد.

اطلاعات تکمیلی: بسته‌ی باتری کوینیگزگ رگرا توسط خودروساز کوچک اهل کرواسی با نام ریماک (Rimac) تأمین شده است که اخیراً خودروی الکتریکی Concept One این شرکت در یک مسابقه‌ی درگ توانست پورشه ۹۱۸ اسپایدر را مغلوب کند.

بوگاتی شیرون

بوگاتی کایرون

معرفی: این خودرو جایگزین بوگاتی ویرون، سریع‌ترین خودروی مجاز خیابانی در سراسر جهان از سال ۲۰۰۵ تاکنون است.

دلیل قرار گرفتن در لیست: سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود و بوگاتی در تلاش برای شکستن رکورد سرعت ویرون با جانشین آن است.

مشخصات فنی: یک کارخانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با چهار توربوشارژر در قلب بوگاتی شیرون، توانی برابر با ۱۵۰۰ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۱۶۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو نیز همانند نسل پیشین خود در مدت زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تنها به ۶.۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت تا سرعت خود را به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ابرخودروی قدرتمند بوگاتی شیرون در مدت زمان ۱۳.۶ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در نهایت، حداکثر سرعت آن به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است!

اطلاعات تکمیلی: قیمت بوگاتی شیرون از ۲.۵ میلیون دلار شروع می‌شود و در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه از آن پیش‌خرید شده است. اولین دستگاه بوگاتی شیرون توسط شاهزاده‌ی سعودی، بدر بن‌ سعود، خریداری شده است.

NIO EP9

NIO EP9

معرفی: اولین خودروی تولیدی کمپانی NextEV، شرکتی نوپای چینی که هدایت یک تیم فرمول E را نیز برعهده دارد. 

دلیل قرار گرفتن در لیست: NIO EP9 سریع‌ترین خودروی الکتریکی حاضر در پیست Nurburgring با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵ ثانیه برای یک دور کامل است که این زمان ۱۷ ثانیه کم‌تر از رکورد قبلی ثبت‌شده توسط خودروی مسابقه‌ای تویوتا، یعنی TMG P002 است.

مشخصات فنی: سیستم انتقال قدرت EP9 شامل دو باتری الکتریکی و چهار موتور الکتریکی است که هر کدام جعبه دنده‌های خاص خود را دارند. توان خروجی ۱۳۴۱ اسب‌ بخار کمک می‌کند این خودرو در مدت زمان ۷.۱ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند (این زمان برای مک‌لارن P1 برابر با ۶.۸ ثانیه است) و حداکثر سرعتی برابر ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت برای آن به ثبت رسیده است. شارژ باتری‌ها ۴۵ دقیقه به‌طول می‌انجامد و محدوده‌ی طی مسافت با هر بار شارژ کامل نیز در حدود ۴۲۷ کیلومتر است.

اطلاعات تکمیلی: کمپانی NIO ادعا می‌کند EP9 حداکثر از ۹۰ درصد از توان خود حین انجام تست در پیست نوربرگ‌رینگ (به‌ دلیل داغ کردن بیش از حد باتری‌ها) استفاده کرده است که این موضوع نشان‌دهنده‌ی توان حرکتی بالای EP9 است؛ بدین ترتیب خودروی الکتریکی مذکور در صورت استفاده از تمام توان خود، توانایی به چالش کشیدن پورشه ۹۱۸ را با رکورد ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه دارد.

مرسدس بنز AMG GT R

مرسدس بنز AMG GT R

معرفی: نسخه‌ای متفاوت از نسل درجه یک AMG GT با ظاهر و عملکردی شبیه به خودروی مسابقه‌ای AMG GT3 که مرسدس بنز ادعا می‌کند به قدری خوب است که می‌تواند پورشه 911GT3 RS را شکست دهد.

دلیل قرار گرفتن در لیست: پس از اینکه مجله‌ی آلمانی Sport Auto در آزمونی مسیر ۲۰.۸ کیلومتری را در مدت زمان ۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه درنوردید، این خودرو سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل عقب پیست نوربرگ‌رینگ لقب گرفت. در آزمون مشابهی که پورشه ۹۱۸ اسپایدر انجام داد، مدت زمان ثبت‌شده ۷ دقیقه و ۱۳ ثانیه بود.

مشخصات فنی: زیر کاپوت مرسدس بنز AMG GT R همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری دارای توربوشارژر دوقلو موجود در مدل‌های دیگر AMG GT وجود دارد. توان خروجی ۵۸۵ اسب‌ بخار در دور موتور ۶۲۵۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر در محدوده‌ی دور موتورهای ۱۹۰۰ الی ۵۵۰۰ دور در دقیقه برای هیولای مرسدس بنز به ثبت رسیده است.

اطلاعات تکمیلی: برای سفارش این خودرو به رنگ سبز معروف به «تپه‌ی سبز بزرگ» در انگلستان باید هزینه‌‌ی افزوده‌ی ۹۲۰۰ دلار (۷۵۰۰ پوند) بپردازید.

لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی اونتادور S

معرفی: اونتادور جدید با یک بسته‌ی آیرودینامیک بهبودیافته، پیشرانه‌ی قوی‌تر، پیشرفت‌هایی در بخش مکانیک خودرو و بازنگری‌هایی در قسمت ماژول‌های کنترل الکترونیکی خودرو معرفی شد.

دلیل قرار گرفتن در لیست: لامبورگینی اونتادور S از دمپرهای مغناطیسی و سیستم هدایت چهارچرخ محرک چنتناریو بهره می‌برد.

مشخصات فنی: در قلب لامبورگینی اونتادور S همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری اونتادور استاندارد قرار دارد اما حداکثر توان خروجی آن از ۷۰۰ به ۷۴۰ اسب‌بخار در دور موتور ۸۴۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است؛ اگرچه گشتاور بدون تغییر مانده و ۶۹۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است. علاوه بر پیشرفت‌های حاصل شده در سیستم‌های هدایت و تعلیق خودرو، حالت رانندگی جدید «EGO» نیز وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد به‌صورت خصوصی نحوه‌ی رفتار سیستم‌های تعلیق، هدایت و کشش را تنظیم کند.

اطلاعات تکمیلی: سیستم سرگرمی‌ و اطلاعاتی درون خودرو به‌روز شده است و اکنون با قابلیت سازگاری CarPlay عرضه می‌شود.

استون مارتین ونتیج GT8

استون مارتین ونتیج GT8

معرفی: یک نسخه‌ی تولید محدود ۸ سیلندر از ونتیج است که از خودروی مسابقه‌ای GTE الهام گرفته است.

دلیل قرار گرفتن در لیست: استون مارتین ونتیج GT8 یک خودروی خیابانی سرسخت است. تمرکز آن به‌ جای پیروزی‌ در مسابقات درگ، بر صرفه‌جویی در وزن، بهبود آیرودینامیکی و تجربه‌ی کلی رانندگی بوده است.

مشخصات فنی: ونتیج GT8 با بهبود در پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری استاندارد خودرو، توانسته است توان ۴۴۰ اسب‌ بخار در دور موتور ۷۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۹۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه ایجاد کند. توان تولید شده با یک جعبه دنده‌ی دستی ۶ سرعته یا جعبه دنده‌ی خودکار ۷ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

اطلاعات تکمیلی: تنها ۱۵۰ دستگاه از استون مارتین ونتیج GT8 با قیمت آغازین ۲۰۲ هزار دلار (۱۶۵ هزار پوند) تولید می‌شود.

بی‌ام‌و M4 GTS

بی‌ام‌و M4 GTS

معرفی: نسخه‌ای از M4 دارای پیشرانه‌ی سرسخت و متمرکز بر قابلیت‌های مسابقه‌ای است که به‌منظور ستایش ۳۰ سال تولید M3 ساخته شده است.

دلیل قرار گرفتن در لیست: بی‌ام‌و M4 GTS یکی از تفرقه‌اندازترین خودروهایی است که اخیراً توسط بی‌ام‌و تولید شده است. مالکان بی‌ام‌و M4 GTS عاشقش هستند ولی جرمی کلارکسون از آن متنفر است و داوران مسابقه‌ی EVO پس از کسب جوایز COTY توسط بی‌ام‌و، از اینکه برخی این خودرو را بهترین خودرو سال ۲۰۱۶ نامیدند، برافروخته شدند. این درحالی است که عده‌ای نیز به ادعاهای جرمی کلارکسون می‌خندند.

مشخصات فنی: بی‌ام‌و M4 GTS از همان پیشرانه‌ی ۳.۰ لیتری دارای توربوشارژر دوقلوی M4 استاندارد بهره می‌برد؛ اما استفاده از سیستم تزریق آب در آن، باعث افزایش توان و گشتاور خروجی از ۴۲۵ اسب‌ بخار و ۵۵۰ نیوتن‌متر به ۴۹۳ اسب‌ بخار و ۶۰۰ نیوتن‌متر شده است. بی‌ام‌و M4 GTS در مدت زمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

اطلاعات تکمیلی: بی‌ام‌و تعداد ۸۰۳ دستگاه M4 GTS را برای عرضه به مشتریانش تولید کرده که ۱۰۳ دستگاه بیشتر از برنامه‌ تولید اولیه است.

فولکس‌واگن GTI Clubsport S

فولکس‌واگن GTI Clubsport S

معرفی: ۴۰ سال از تولید مدل فولکس‌واگن گلف GTI می‌گذرد و فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۶ با معرفی دو مدل که یکی از آن‌ها Clubsport S است، این رویداد را جشن گرفت. فولکس‌واگن GTI Clubsport S از تجهیزات بسیاری به‌منظور افزایش سرعت بهره می‌برد و تنها ۴۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

دلیل قرار گرفتن در لیست: فولکس‌واگن GTI Clubsport S کندترین خودروی لیست حاضر است که در مدت زمان ۵.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مشخصات فنی: پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی EA888 فولکس‌واگن GTI Clubsport S توان ۳۰۶ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه دنده‌ی دستی ۶ سرعته نیز توان تولیدی را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بسته‌ی آیرودینامیکی مخصوص این خودرو به میزان کمی به نیروی رو به پایین می‌افزاید و ترفندهای بسیاری نیز جهت بهبود هندلینگ به‌کار گرفته شده است.

اطلاعات تکمیلی: فولکس‌واگن GTI Clubsport S سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ‌رینگ (Nurburgring) است.

مک‌لارن MSO HS

مک‌لارن MSO HS

معرفی: مک‌لارن MSO HS یک نسخه از 675LT با توان بیش‌تر، وزن کم‌تر و آیرودینامیک بهبودیافته است.

دلیل قرار گرفتن در لیست: مک‌لارن MSO HS یکی از مجلل‌ترین ابرخودروهایی است که شما خواهید دید و با تولید تنها ۲۵ دستگاه از آن، از مک‌لارن P1 GTR هم نادرتر خواهد بود.

مشخصات فنی: پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری دارای توربوشارژر دوقلوی مک‌لارن توان ۶۷۹ اسب‌ بخار (۱۳ اسب‌ بخار بیش‌تر از 675LT) و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر در محدوده‌ی دور موتورهای ۳۰۰۰ الی ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. طراحی بدنه به‌ نحوی است که نیروی رو به پایین بیش‌تری ایجاد می‌کند و با استفاده از فیبر کربن، وزن خودرو نیز کاهش یافته است.

اطلاعات تکمیلی: یک دستگاه مک‌لارن MSO HS توسط حسین مُسَلَم، مالک ابرخودروهای کوینیگزگ آگرا RS، پورشه ۹۱۸، بوگاتی ویرون SuperSport، فراری لافراری و پورشه کاررا جی‌تی، خریداری شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات