نرم افزار Samsung Pass گلکسی نوت 7، ایمنی زیستی را برای عملیات بانکی فراهم می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سامسونگ دیروز در جریان مراسم Unpacked 2016، به طور رسمی فبلت گلکسی نوت 7 خود را همراه با ویژگی‌های منحصر به فردی رونمایی کرد. یکی از این ویژگی‌ها، استفاده از اسکنر عنبیه چشم (iris scanner) مبتنی‌بر پرتو مادون قرمز است. این سیستم امنیتی جدید علاوه‌بر قفل‌گشایی گوشی، در انجام عملیات‌های بانکی با استفاده از نرم‌افزار Samsung Pass نیز کاربرد دارد. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

همان‌طور که اطلاع دارید، شرکت سامسونگ دیروز در جریان مراسم رونمایی فبلت سری نوت، به طور رسمی از گلکسی نوت 7 پرده‌برداری کرد. این فبلت دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است که اسکنر عنبیه‌ی چشم مبتنی‌بر پرتو مادون قرمز (iris scanner)، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. این اسکنر که تقریبا در هر میزان نور محیط عمل می‌کند، به طور رسمی در سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی‌شود؛ بنابراین فقط میتواند با نرم‌افزارهای اختصاصی شرکت سامسونگ که با این اسکنر یکپارچه هستند، از این سنسور استفاده کنید. Samsung Pass یکی از نرم‌افزارهای اختصاصی سامسونگ است که از اسکنر عنبیه پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه افرادی که از تلفن همراه خود برای انجام عملیات بانکی استفاده می‌کنند، می‌توانند از نرم‌افزار Samsung Pass برای دسترسی ایمن به اطلاعات بانکی و بانکداری الکترونیک بهره ببرند. نرم‌افزار یاد شده با استفاده از اسکنر چشمی دستگاه، ایمنی زیستی را در فرآیندهای بانکی فراهم می‌کند.

گلکسی نوت 7

با وجود این که فعلا پشتیبانی از اسکنر عنبیه‌ی گلکسی نوت ۷ در سطح بسیار محدودی است اما می‌تواند باعث رشد درآمد شرکت سامسونگ شود. گفته می‌شود که کاربردهای دیگر این اسکنر در آینده معرفی خواهد شد اما در آغاز کار& نرم‌افزار Samsung Pass با بانک مرکزی آمریکا و سیتی بانک یکپارچه خواهد شد تا دارندگان گلکسی نوت ۷ قادر به بررسی مانده‌ی حساب و نقل و انتقال پول بدون تایپ کردن رمز عبور یا استفاده از اسکنر اثر انگشت باشند. استفاده از اسکنر عنبیه‌ی چشم برای تصدیق هویت کاربران، می‌تواند برای اهداف مشابهی که از اسکنر اثر انگشت به منظور تایید هویت استفاده می‌کنند، کاربردی باشد. نرم‌افزار Samsung Pass، اولین گام در این مسیر محسوب می‌شود.

نرم افزار Samsung Pass گلکسی نوت 7

این نرم‌افزار در حال حاضر فقط به وسیله‌ی چند بانک محدود پشتیبانی می‌شود و جزئیات زیادی در رابطه با نحوه‌ی عملکرد آن در دست نیست. کاربرانی که از خدمات پرداخت اندروید (Android Pay) و پِی‌پَل (PayPal) استفاده کرده و به دنبال افزایش اعتبار خرید از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل (Play Store) هستند، فعلا باید از اسکنر عنبیه صرف نظر کرده و از رمز عبور یا اسکنر اثر انگشت برای این کار استفاده کنند. اسکنر عنبیه‌ی چشم هم مانند اسکنر اثر انگشت که به طور بومی در سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو (Marshmallow) پشتیبانی می‌شود، در نهایت مسیر خود را پیدا کرده و رسما به وسیله‌ی نسخه‌های بعدی اندروید پشتیبانی شده و گسترده خواهد شد. طبق گزارش‌های مختلف، اسکنر عنبیه‌ی چشم فبلت گلکسی نوت ۷ سریع و دقیق بوده و حتی با داشتن عینک هم قابل استفاده است. به شرط این که پشتیبانی از این اسکنر به صورت گسترده ادامه داشته باشد، پلتفرم تصدیق هویت زیستی برای دارندگان گلکسی نوت 7 بسیار ایده‌آل خواهد بود.

نرم افزار Samsung Pass گلکسی نوت 7

گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ و قابلیت‌های منحصر به فرد آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات