پژو 301 سال آینده در ایران به فروش می رسد

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایران خودرو و پژو طی همکاری مشترک اقدام به تولید چهار خودرو برای بازار ایران و منطقه خواهند کرد. حال طبق گزارش‌های منتشر شده، پژو ۳۰۱ اولین خودروی تولیدی این همکاری خواهد بود و سال آینده وارد بازار کشور می‌شود. برای اطلاع از جزئیات این خبر، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایران خودرو و پژو پس از همکاری مجدد، پژو ۳۰۱ رو به عنوان اولین محصول خود وارد بازار می‌کنند. این خبر را عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خبر داده است. ۴۰ درصد از تولید این خودرو توسط شرکای ایرانی پژو انجام می‌شود.

رضا رضایی عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در ادامه از انتقال تکنولوژی تولید این خودروها به ایران خبر داد. به گفته‌ی وی خودروسازان داخلی در قرارداد خود با شرکای فرانسوی، انتقال تکنولوژی و فناوری ساخت این خودروها را به عنوانی یکی از شروط اصلی همکاری خود در نظر گرفته‌اند.

پژو 301

رضایی عدم انتقال فناوری مهندسی و ساخت قطعات خودروی پژو ۴۰۵ به ایران را در زمان همکاری ایران خودرو با پژو، از نکات منفی این همکاری نام برد. اما در قراردادهای جدید منعقده با خودروسازان خارجی انتقال تکنولوژی مد نظر قرار گرفته و به همین دلیل مستندات فنی خودرو‌ها به شرکای ایرانی منتقل خواهد شد.  عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در این خصوص گفت:

قطعه‌سازان داخلی می‌توانند با دریافت مستندات فنی قطعات خودروهای جدیدی که در آینده در ایران عرضه می‌شوند، را مشابه با کیفیت نمونه‌‌های اصلی به تولید برسانند.

طبق گفته‌ی رضا رضایی مذاکره بین قطعه‌سازان داخلی و شرکت‌های خارجی برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی به ایران آغاز شده است. وی در ادامه گفت:

اکنون برهه‌ی حساس و سرنوشت‌سازی برای صنعت خودروی ایران است. در صورت استفاده‌ی مناسب از فرصت‌های بدست آمده پس از برجام، صنعت خودروسازی می‌تواند ظرف سه سال آینده متحول شده و رضایت مشتریان خود را کسب کند.

پیش‌تر هنگام عقد قرارداد مشترک خودرسازان داخلی با همتایان فرانسوی خود، وزارت صنعت و معدن انتقال تکنولوژی به ایران و تولید حداقل ۴۰ درصد از خودروها توسط شرکت‌های داخلی را به عنوان یکی از مهم‌ترین شروط خود ذکر کرده بود.

ایران خودرو و پژو طی همکاری مشترک خود تحت شرکت ایکاپ، خودروهای پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۵۰۸ را به تولید برسانند. پژو ۳۰۱ اولین خودروی این همکاری مشترک خواهد بود و برای جایگزینی با ۴۰۵ از نیمه‌ی دوم سال آینده به تولید خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات