بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
شرکت هواوی برای آن دسته از کاربران که امکان خرید P9، پرچم‌دار این شرکت را ندارند، نسخه‌ای ارزان‌تر از گوشی یاد شده را با نام P9 Lite و با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به نسخه‌ی اصلی، روانه‌ی بازار کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی این گوشی هوشمند بپردازیم.
تبلیغات

شرکت هواوی مدت‌ها است که با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی با طراحی زیبا، مشخصات خوب و قیمتی پایین‌تر از گوشی‌های هم‌رده‌ی رقبای دیگر، دید کاربران را نسبت به تولیدکنندگان چینی تغییر داده و به جایگاهی درخور در بین کمپانی‌های فعال در این حوزه دست یافته است. هواوی پی ۹ لایت نام یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند این کمپانی موفق چینی است که با وجود قیمت نسبتا پایین خود، توانسته تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای کاربران خود فراهم کند.

طراحی

هواوی P9 لایت ظاهری شبیه به برادران بزرگ‌تر خود، P9 و P9 پلاس دارد، اما جنس انتخاب شده برای ساخت این گوشی دستخوش تغییر شده است. در گوشی پی ۹ لایت شاهد به کارگیری فریم فلزی و قاب پشتی از جنس پلی‌کربنات هستیم. هواوی محافظ شیشه‌ی 2.5D را که پیش از این در گوشی‌‌های پی ۹ و پی ۹ پلاس شاهد آن بودیم، در این گوشی به کار نبرده است.

مشخصات فنی

  • نمایشگر IPS با ابعاد ۵.۲ اینچ و رزولوشن Full HD
  • پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۶۵۰
  • واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت
  • باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • اندروید ۶ به‌همراه رابط کاربری Emotion نسخه‌ی ۴.۱
  • دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فیلم‌برداری با رزولوشن فول‌ HD
  • درگاه میکرواس‌دی برای ارتقا حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت
  • پشتیبانی از 3G و 4G و بلوتوث ۴.۱
  • ابعاد ۱۴۶.۸ در ۷۲.۶ در ۷.۵ میلی‌متر و وزن ۱۴۷ گرم

در نمای جلوی دستگاه شاهد نمایشگر ۵.۲ اینچی پی 9 لایت هستیم که ۶۹.۹ درصد از بخش جلویی را فرا گرفته است. هواوی برای کاهش قیمت موبایل، برای این نمایشگر از محافظ ضدخش استفاده نکرده است، البته جنس به کار رفته در این محافظ چندان از حد مطلوب فاصله ندارد. در بخش بالای نمایشگر و در دو طرف اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، حسگر مجاورت و چراغ LED اعلان قرار گرفته‌اند. هواوی طبق معمول از کلید‌های فیزیکی استفاده نکرده و در قسمت پایین نمایشگر صرفا برند Huawei به چشم می‌خورد. 

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، هواوی در پی ۹ لایت از شیشه‌ی 2.5D استفاده نکرده است، بنابراین بخش‌های انتهایی نمایشگر انحنا نداشته و دور تا دور آن را یک نوار پلاستیکی فرا گرفته است. لبه‌ی این نوار با نمایشگر هم‌سطح نبوده و کمی از آن بالاتر قرار گرفته است. لبه‌های تراش‌خورده‌ی فریم فلزی دستگاه، ظاهری زیبا به آن بخشیده است، البته این لبه‌های خمیده باعث لیز شدن گوشی نیز شده‌اند.

در سمت راست فریم، کلیدهای پاور و کنترل صدا دیده می‌شوند. محل قرارگیری این کلیدها بسیار خوب است و دسترسی به آن‌ها به سهولت انجام می‌شود. هواوی سطح کلید پاور را زبر کرده است تا این کلید با کلید کنترل صدا اشتباه گرفته نشود.  کلیدها دچار لقی هستند، این موضوع باعث می‌شود تا هنگام استفاده از آن‌ها، حس خوبی به کاربر القا نشود. در سمت چپ فریم نیز تنها شاهد درگاهی با دو جایگاه هستیم که یکی از آن‌ها مخصوص سیم‌کارت اول و دیگری برای سیم‌کارت دوم/کارت حافظه در نظر گرفته شده است.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری و سوراخ میکروفون نیز در قسمت بالای فریم قرار دارند. هواوی برخلاف پی ۹، در نسخه‌ی لایت از پورت یو‌اس‌بی نوع C استفاده نکرده است و به‌جای آن شاهد به کارگیری پورت میکرو‌یو‌اس‌بی در بخش پایین فریم هستیم. اگرچه در ابتدا با نگاه به بخش پایین فریم، به‌نظر می‌رسد که پی ۹ لایت از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد، اما از بین دو بخش موجود، تنها نمونه‌ی موجود در سمت راست نقش اسپیکر را بر عهده دارد و دیگری در حقیقت میکروفون مکالمه‌ی گوشی است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، قاب پشتی دستگاه از نوع پلی‌کربنات مات است، این موضوع سبب می‌شود که اثر انگشتان کاربر روی دستگاه باقی نماند. ظاهر پشت دستگاه شباهت زیادی به پی ۹ دارد. هواوی طببق معمول حسگر اثر انگشت را در پشت گوشی قرار داده است، در پی ۹ لایت به‌جای دوربین دوگانه، از یک دوربین تکی استفاده شده که به‌همراه فلش LED در یک صفحه‌ی مجزا و براق، در بخش بالای قاب پشتی قرار گرفته‌اند.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

با وجود اینکه گوشی ضخامت و وزن بیشتری نسبت به پی ۹ داشته و ازلحاظ ابعاد نیز از آن بزرگ‌تر است، اما هنگام در دست گرفتن هر دو گوشی، شاهد تفاوت فاحشی نخواهید بود. پی ۹ لایت دارای ضخامت ۷.۵ میلی‌متری است، با این وجود هواوی موفق شده است تا یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را در آن جای دهد. هواوی گوشی پی ۹ لایت را در سه رنگ مشکی، سفید و گلد روانه‌ی بازار کرده است.

نمایشگر

نمایشگر پی ۹ لایت از نوع IPS LCD بوده و دارای ابعاد ۵.۲ اینچ است. اگرچه تولیدکنندگان مختلف در حال تبدیل کردن رزولوشن QHD به یک استاندارد در صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند هستند، اما هواوی کماکان رزولوشن FHD را برای دستگاه‌های خود کافی می‌داند، بنابراین پی ۹ لایت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای رزولوشن 1080p است. این رزولوشن تراکم ۴۲۳ پیکسل بر اینچ را برای گوشی یاد شده به ارمغان می‌آورد، بنابراین وضوح تصاویر بسیار مناسب است.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

برخلاف آنکه با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم، اما دقت رنگ‌های به نمایش در آمده بسیار بالا بوده و تصاویر نیز بسیار زنده و زیبا دیده می‌شوند. زاویه‌ی دید نمایشگر نیز بسیار وسیع است و در زوایای مختلف، افت دقت رنگ‌ها ناچیز است. باتوجه‌به LCD بودن نمایشگر، کنتراست تصاویر در حد خوبی قرار داشته و عمق رنگ سیاه نیز مناسب است.

نمایشگر گوشی ازلحاظ روشنایی نیز عملکرد خوبی به نمایش می‌گذارد. میزان روشنایی دستگاه در حالت حداکثر بالاتر از حد متوسط است، بنابراین نمایشگر در محیط‌های روشن و در زیر نور آفتاب خوانایی قابل قبولی دارد، اما میزان روشنایی حداقل دستگاه بسیار مناسب است، این به مفهوم آن است که در محیط‌های تاریک در هنگام تماشای صفحه‌ نمایش گوشی، چشمانتان اذیت نخواهد شد.

حسگر اثر انگشت

هواوی مطابق معمول، حسگر اثر انگشت دستگاه را در بخش پشت آن جای داده است. محل قرارگیری این حسگر، تا حدودی بالاتر از حد معمول است، این موضوع سبب می‌شود که برای دسترسی به‌ آن، مجبور جابه‌جا کردن انگشت خود شوید. برای بازکردن قفل گوشی نیازی به فشردن حسگر یا روشن کردن صفحنه نمایش وجود نداشته و تنها کافی است آن را لمس کنید. عملکرد این حسگر فوق‌العاده سریع و دقیق است و پس از لمس آن در کسری از ثانیه وارد محیط کاربری گوشی خواهید شد.

Huawei P9 Lite / گوشی هواوی پی 9 لایت

روند راه‌اندازی این حسگر بسیار ساده است، تنها کافی است ۴ یا ۵ بار، با بخش‌های مختلف انگشت خود، حسگر را لمس کنید تا انگشت شما به‌طور کامل شناسایی شود. حسگر پی ۹ لایت قادر به شناسایی ۵ انگشت است. هواوی قابلیت‌هایی را نیز به این حسگر افزوده است. به‌عنوان مثال می‌توان با سوایپ به پایین به مرکز اعلان گوشی دسترسی داشت و با دابل تپ، اعلان‌ها را حذف کرد، در نمایش تمام صفحه‌ی تصاویر می‌توان با سوایپ به چپ یا راست، بین تصاویر جابه‌جا شد، با لمس طولانی حسگر، عکس یا ویدئو ثبت کرد، تماسی را پاسخ داد یا هشداری را خاموش کرد.

همچنین می‌توان در داخل اپ مدیریت فایل، فولدری را موسوم به Safe در کارت حافظه یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه ایجاد کرد و به این فولدر ازطریق لمس حسگر دسترسی داشت. قابلیت دیگر نیز قفل اپلیکیشن‌ها است که ازطریق اپ Phone Manager انجام می‌شود. برای اجرای اپ‌های قفل شده نیز می‌توان از حسگر اثر انگشت استفاده کرد.

اسپیکر

اسپیکر هواوی P9 لایت، در بخش پایین فریم آن و درکنار پورت میکرو‌یو‌اس‌بی قرار گرفته است. کیفیت صدای تولیدی بسیار خوب است و حتی با بالا بردن حجم صدا نیز، کیفیت آن افت چندانی نمی‌‌کند. بلندی صدای پی ۹ لایت نیز قابل قبول است، البته نمی‌توان حداکثر بلندی صدای آن را با نمونه‌هایی که از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند، مقایسه کرد.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

هدفون‌ تعبیه شده در جعبه‌ی پی ۹ لایت با نمونه‌ی موجود برای پی ۹ یکسان است که این خبر بسیار خوشحال‌کننده محسوب می‌شود، چرا که هدفون‌های یاد شده کیفیت مقبولی داشته و به خوبی در داخل گوشی جای می‌گیرند. اگرچه بلندی صدا در هدفون نیز چندان بالا نیست، اما کیفیت صدای تولید شده بسیار خوب و راضی‌کننده است و می‌تواند تجربه‌ی موسیقیایی لذت‌بخشی را برای کاربران فراهم کند.

نرم‌افزار

هواوی گوشی P9 Lite را به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه اندروید ۶ مارشمالو و نسخه‌ی ۴.۱ از رابط کاربری Emotion عرضه می‌کند. این رابط کاربری هیچ شباهتی به اندروید خالص ندارد و در عوض بخش‌های مختلف آن یادآور سیستم‌عامل iOS است، به‌عنوان مثال هواوی در رابط کاربری Emotion اپ دراور را حذف کرده است و بنابراین تمام اپ‌ها در صفحه‌ی اصلی قرار می‌گیرند. همچنین در صفحه‌ی اصلی با سوایپ به پایین، باکسی ظاهر می‌شود که قابلیتی مشابه اسپات‌ لایت iOS را برای گوشی فراهم می‌کند و ازطریق آن می‌توان در بخش‌های مختلف گوشی نظیر تنظیمات، مخاطبان و اپ‌ها به جست‌وجو پرداخت، البته هواوی از انعطاف سیستم‌عامل اندروید بهره برده و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی را نیز به رابط کاربری خود اضافه کرده‌ است.

پی 9 لایت

در صفحه‌ی اصلی امکان دسته‌بندی اپ‌ها ازطریق ساخت فولدر نیز وجود دارد، در رابط کاربری Emotion امکان تغییر پوسته نیز ازطریق اپ Themes فراهم شده است. هواوی در رابط کاربری خود قابلیتی موسوم به Magazine Unlock دارد که به موجب آن در هر بار فشردن کلید پاور و روشن شدن نمایشگر، با تصویر پس‌زمینه‌ی متفاوتی در لاک اسکرین رو‌به‌رو خواهید شد. در صفحه‌ی لاک‌ اسکرین، همانند سیستم iOS با سوایپ از لبه‌ی پایین نمایشگر به سمت بالا منویی ظاهر می‌شود که در آن میان‌برهایی نظیر دوربین، چراغ‌قوه، ماشین حساب و ضبط مکالمه دردسترس است، همچنین ازطریق این منو امکان مدیریت و کنترل تصاویر پس‌زمینه‌ی لاک اسکرین نیز وجود دارد.

پی 9 لایت

علاوه‌بر موارد فوق، در گوشی P9 Lite شاهد چند اپ کاربردی دیگر نیز هستیم که به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. در بین این اپ‌ها می‌توان به اپ‌های Phone Manager و Health اشاره کرد. اپلیکیشن Health نیز نام اپ مرتبط با سلامت کمپانی هواوی است که ازطریق آن می‌توان با پایش مدت‌زمان و طول مسافت طی شده چه به‌صورت پیاده و چه با دوچرخه، وزن خود را کنترل کنید.

پی 9 لایت

اپلیکیشن فون‌منیجر وظیفه‌ی مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی را بر عهده دارد. این اپ قابلیت‌هایی همچون بهینه‌سازی سیستم، مدیریت ترافیک داده، تهیه‌ی لیست سیاه برای جلوگیری از دریافت پیام یا تماس از جانب یک شخص خاص، مدیریت مصرف باتری، مدیریت اعلان‌ها، مدیریت اپ‌های در حال اجرا در حین لاک بودن گوشی، قفل کردن اپ‌های مختلف و مدیریت Dropzone برای انتخاب ۷ اپ جهت نمایش اعلان‌های شناور را در بر دارد.

دوربین

هواوی دوربین دوگانه‌ی گوشی پی ۹ را در نسخه‌ی لایت استفاده نکرده و به‌جای آن ترجیح داده تا یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را به کار ببرد. حسگر یک‌سوم اینچی این دوربین ساخت سونی و با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری است. بنابراین از پیکسل‌های ۱.۲۵ میکرومتری دوربین پی ۹ کوچک‌تر هستند. اما در عوض دوربین پی ۹ لایت دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 است، درنتیجه روی کاغذ دوربین نسخه‌ی لایت نور بیشتری را نسبت به برادر بزرگ‌تر خود جذب می‌کند.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

هواوی در نرم‌افزار دوربین گوشی میان‌رده‌ی خود امکانات متنوعی را در نظر گرفته است، در حالت افقی با سوایپ به سمت بالا به بخش انتخاب حالات استفاده از دوربین دسترسی خواهید داشت. با وجود اینکه این گوشی لقب نسخه‌ی لایت را یدک می‌کشد، با این وجود امکان تنظیم دستی، چه در حالت عکاسی و چه در حالت فیلم‌برداری فراهم شده است. در حالت Pro Photo، امکان تنظیم دستی مواردی همچون سرعت شاتر، اکسپوژر، ISO و حالت فوکوس وجود دارد. از حالات دیگر استفاده از دوربین می‌توان به مواردی همچون ثبت تصاویر با HDR، پاناروما، تایم‌لپس و Light Painting اشاره کرد.

پی 9 لایت

با سوایپ به پایین به تنظیمات دوربین دسترسی خواهید داشت. در این بخش نیز مواردی همچون کنترل صوتی برای ثبت تصویر با ادای عبارت "Cheese"، تشخیص لبخند، ردگیری سوژه‌ی متحرک برای فوکوس کردن روی آن و تنظیم اشباع، کنتراست و روشنایی تصویر اشاره کرد. همچنین هواوی فیلترهای متعددی را نیز در نظر گرفته است که می‌توان به‌صورت زنده تأثیر آن‌ها را روی تصویر مشاهده کرد.

اگرچه عملکرد دوربین پی 9 لایت در حد پرچمداران امروزی نیست، اما یقینا در سطح خود، یعنی گوشی‌های میان‌رده، یکی از بهترین‌ها است. کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری مناسب در حد بسیار خوب است، نویز تصاویر نسبتا پایین است و رنگ‌ها تا حدودی اشباع هستند. البته تصاویر چندان شارپ نیستند و به‌ویژه در تصاویری با جزئیات بالا نظیر شاخ و برگ درختان این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد. عملکرد گوشی در محیط‌های تاریک نیز مقبول است و نویز تصاویر ثبت شده چندان زیاد نیست، البته به نسبت محیط‌های روشن، کمی از پویایی و زنده بودن رنگ‌ها کاسته می‌شود.

دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی دستگاه دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 است، تصایر سلفی ثبت شده با این دوربین در زوم ۱۰۰ درصد، نویز زیادی را نشان می‌دهند، اما در نمای عادی شاهد تصاویر شارپی هستیم و جزئیات آن‌ها قابل قبول است.

پی ۹ لایت قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD و ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم دوربین این گوشی یک حالت Pro Video نیز دارد که برای کاربر امکان تنظیم دستی مواردی همچون فوکوس و اکسپوژر را فراهم می‌کند. متاسفانه ویدیوهای ثبت شده چندان شارپ نیستند و رنگ‌های تا حدودی اشباع بوده و به سردی گرایش دارند.

گالری تصاویر پی 9 لایت:

نمونه تصاویر ثبت شده می 9 لایت

بازده و عملکرد

هواوی از تراشه‌ی کرین ۶۵۰ در گوشی P9 Lite استفاده کرده است. این تراشه متشکل از هشته هسته‌‌ی پردازشی با معماری Cortex A53 است، فرکانس کاری ۴ مورد از این هسته‌ها روی ۲.۰ گیگاهرتز تنظیم شده و ۴ مورد دیگر دارای فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز هستند. هشت هسته‌ی یاد شده با واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 در قالب یک تراشه مجتمع شده‌اند، فرکانس کاری این پردازنده‌ی گرافیکی ۶۵۰ مگاهرتز است. سیستم-روی-یک-چیپ Kirin 650 را حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی همراهی می‌کند.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

اگرچه باتوجه‌به مشخصات یاد شده، نمی‌توان انتظار داشت که عملکرد این گوشی با برادر بزرگ‌تر خود، پی ۹، در یک سطح باشد، اما در تجربه‌ای که ما از استفاده‌ی این گوشی داشتیم، عملکرد آن چندان با گوشی‌های پرچم‌دار فاصله نداشت، در استفاده‌ی روزمره به استثنای لگ‌های جزئی، گوشی در اغلب موارد عملکرد روان و سریعی را از خود به نمایش می‌گذاشت. برای اینکه دید بهتری از عملکرد گوشی داشته باشید، در ادامه نتایج بنچمارک‌های مختلف را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II 

Huawei P9 Lite

53041

108.452

269.006

17094

11808

3368

1436

62710

1208

OnePlus 3

141895

421.36

542.32

38562

27546

4986

3568

66587

1948

Xperia X

72658

130.25

301.28

28659

19858

3589

2235

46589

1214

LG G5

128459

468.343

532.072

37017

26152

4869

3465

65986

1895

HTC 10

132456

401.25

635.36

35264

24589

4568

3569

64589

1823

Huawei P9

95369

360.35

491.23

31589

19026

5401

2956

48963

1901

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

LG V10

69585

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

Huawei Nexus 6P

88123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

 41882

1923

Xperia Z5 Premium

 69004

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

63754

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

Galaxy Note 5

92586

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

همان‌طور که مشاهده کردید، عملکرد کلی دستگاه تا در اغلب موارد نزدیک به گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ است. حتی در اغلب موارد می‌توان آن را با گوشی‌هایی مقایسه کرد که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می‌برند. در عمل هم اجرای اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به نرمی و روانی صورت می‌گیرد، حتی اجرای بازی‌های سنگین نیز مانند Asphalt 8 بسیار مناسب است.

باتری

اگرچه ضخامت پی ۹ لایت ۷.۵ میلی‌متر است، اما هواوی موفق شده است تا یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را در داخل آن جای دهد. باتوجه‌به آنکه رزولوشن دستگاه Full HD است، به‌نظر می‌رسد که این ظرفیت، طول عمر مناسبی را برای پی ۹ لایت به ارمغان آورد. طبق روال همیشگی، برای تست باتری، کلیه‌ی ارتباط‌های بی‌سیم را قطع کرده و روشنایی دستگاه را روی ۵۰ درصد قرار دادیم و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ درصد به صفر پخش کردیم. باتری هواوی پی ۹ لایت توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ ۱۱ ساعت و ۶ دقیقه دوام بیاورد که این مدت زمانی مناسب است.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

شاخصه‌‌ای دیگر برای سنجش عمر باتری، طول مدت‌زمان روشن ماندن نمایشگر دستگاه (Screen On Time) است. در طول مدت استفاده‌ی ما از پی ۹ لایت، اگرچه در اغلب اوقات اتصال داده‌ی آن برقرار بود، اما این گوشی در طول رسیدن شارژ از ۱۰۰ درصد به صفر، در حدود ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه دوام بیاورد. بنابراین چنانچه استفاده‌ی سنگینی از گوشی نداشته باشید، می‌توان انتظار حداقل یک روز شارژدهی را از آن داشت.

جمع‌بندی

هواوی گوشی پی 9 لایت را به‌عنوان جانشینی برای پی 8 لایت به بازار عرضه کرده است، این گوشی پیشرفت‌ها و بهبودهای زیادی را نسبت به نسل قبل خود داشته است، نمایشگر Full HD، پردازنده‌ی قوی‌تر و باتری با ظرفیت بیشتر، تنها بخشی از این پیشرفت‌ها یه شمار می‌روند. اگرچه هواوی گوشی یاد شده را برای رقابت با میان‌رده‌های سایر رقبا، به بازار عرضه کرده است، اما عملکرد آن حتی در پاره‌ای از موارد نزدیک به پرچمداران است.

گوشی هواوی پی 9 لایت / Huawei P9 Lite

عمر باتری مناسب، کیفیت عکاسی قابل قبول با امکان تنظیم دستی و عملکرد سریع و روان، این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی بدل کرده است که قصد دارند تا در ازای پرداخت هزینه‌ای پایین، تجربه‌ی لذت‌بخشی را در استفاده از گوشی خود داشته باشند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی سامسونگ، اپل، هواوی،‌ نوکیا و دیگر برندها دسترسی خواهند داشت.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی
  •  دوربین باکیفیت
  • عملکرد مناسب و روان

نکات منفی

  • ضد خش نبودن شیشه‌ی نمایشگر
  • عملکرد ضعیف دوربین در بخش فیلم‌برداری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات