لیست کروم بوک های پشتیبانی کننده از اپلیکیشن های اندرویدی منتشر شد

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر از کروم بوک استفاده می‌کنید، به زودی می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را برروی آن نصب و اجرا کنید. جهت اطلاع از مدل‌هایی که از این امکان پشتیبانی خواهند کرد، با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

Chromebook ها که از سیستم عامل کروم شرکت گوگل استفاده می‌کنند، موجب ایجاد تعادلی مناسب در فضای بهره‌وری از تلفن‌های همراه شده‌اند. از لحاظ ماهیت cloud-first و محدودیت پشتیبانی از نرم‌افزار‌ها، در رده‌ی تلفن‌های هوشمند و بسیاری از تبلت‌ها قرار گرفته‌اند اما از نظر شکل ظاهری و روش استفاده، شباهت بسیاری با لپ‌تاپ‌های سنتی دارند و می‌توانند یک سیستم عامل دسکتاپ را به صورت کامل اجرا کنند. می‌دانیم که تعداد نر‌م‌افزار‌هایی که توسط کروم بوک پشتیبانی می‌شود، زیاد نیست، در نتیجه در Google I/O اعلام شد که گوگل قصد دارد تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را برروی دستگاه‌های کروم بوک ایجاد کند. در این صورت امکانات جدید و بسیار زیادی برای کاربران ایجاد خواهد شد. اما آیا کروم بوک شما در بین مدل‌هایی که نهایتا از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کنند، قرار خواهد گرفت؟ گوگل لیستی از کروم‌ بوک‌هایی را که به مرور زمان می‌توانند از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی کنند، منتشر کرده‌ است.

طبق آخرین اعلان گوگل که در هفته‌ی گذشته منتشر شد، Chromebook R11/C738T، Asus Chromebook Flip و یا Google Chromebook Pixel 2015، در این لیست، از بهترین‌ها هستند چون این دستگاه‌ها، جزء اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کنند. گوگل ماه آینده لیست پشتیبانی خود را در کانال Chrome OS development منتشر خواهد کرد.  

کروم بوک

البته همه‌ی اسامی منتشر شده در این مقاله، نهایتا به Android-app club اضافه خواهند شد.

لیست کلی شامل اسامی ده‌ها مدل‌ از شرکت‌هایی مانند دل، لنوو، سامسونگ و حتی محصولات شرکت‌های محبوب‌تری مانند ایسر و ایسوس است. متاسفانه برخی از کروم‌بوک‌ها، ویژگی‌های اولیه برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی ندارند. البته هنوز هم اقدامات بسیاری وجود دارد که باید انجام شود.

سایر کروم بوک‌ها نیز تا قبل از پایان سال میلادی، پشتیبانی خود را از اپلیکیشن‌های اندرویدی بهبود خواهند داد. اما گوگل هنوز این لیست را زمانبندی نکرده است و هنوز مشخص نیست که هر کدام از آن‌ها چه زمانی از این ویژگی‌ها پشتیبانی خواهند کرد . اگر مدل کروم بوک شما در لیست زیر موجود باشد، باید بسیار خوشحال باشید چون به زودی می‌توانید به اپلیکیشن‌های اندرویدی برروی کروم بوک خود دسترسی داشته باشید.

لیست اسامی مدل‌های کروم بوک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات