اجرای اپلیکیشن‌ ها بدون نیاز به نصب با فناوری Android Instant Apps

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل دقایقی قبل در Google IO 2016 از فناوری جدیدی به نام Android Instant Apps رونمایی کرد که در آن اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون نیاز به نصب بر روی گوشی، اجرا می‌شوند. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گوگل امروز از پروژه‌ای به نام Android Instant Apps رونمایی کرد که به موجب آن توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌هایی تولید کنند که بدون نیاز به نصب قابل اجرا باشند. به عنوان مثال گوگل نشان داد که اپلیکیشن فروشگاه B&H Photos بدون نصب اجرا شده و حتی قابلیت خرید کالا را در اختیار کاربر قرار داد. البته کاربر همچنان می‌تواند مانند قبل اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را بر روی گوشی نصب کند، اما برای کاربردهای موقت و مواردی که کاربر نمی‌خواهد اپلیکیشن بر روی گوشی نصب شود، امکان اجرای اپلیکیشن بدون نصب میسر خواهد شد. 

توسعه‌دهندگان برای سازگاری اپلیکیشن‌های فعلی خود با Android Instant Apps باید کمتر از نصف روز زمان صرف کنند و از این بابت می‌توان انتظار داشت در آینده‌ی نزدیک بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. 

نکته‌ی جالب توجه دیگر آنکه، این فناوری در نسخه‌های قدیمی اندروید نیز پشتیبانی خواهد شد و گوشی‌های مجهز به اندروید کیت‌کت به بعد می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را بدون نیاز به نصب اجرا کنند. 

اپلیکیشن‌های سازگار با Android Instant Apps تنها از طریق یک آدرس URL اجرا می‌شوند و نیازی به نصب هیچ فایلی نخواهند داشت. 

توسعه‌دهندگان برای سازگاری اپلیکیشن‌های خود با فناوری Android Instant Apps نیازی نیست که اپلیکیشن را مستقل توسعه دهند و از همان کدهای اپلیکیشن اصلی خود استفاده می‌کنند. آن‌ها در واقع اپلیکیشن خود را ماژول‌بندی می‌کنند و وقتی کاربر اپلیکیشن را از طریق آدرس URL اجرا می‌کند فقط ماژول‌های که به آن نیاز دارد را دریافت می‌کند و هر زمان که نیاز به ماژول‌های بیشتر باشد، بصورت خودکار دانلود می‌شوند. به این ترتیب کاربران نیازی ندارند که کل اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات