دسترسی به گوگل آنالیتکس برای کاربران ایرانی آزاد شد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۲، دسترسی کاربران ایرانی به سرویس گوگل آنالیتکس (Google Analytics) مسدود شد. اما از ساعتی قبل این محدودیت رفع شده و با آی‌پی‌های ایران می‌توان از این سرویس ارزشمند گوگل استفاده کرد.
تبلیغات

گوگل آنالیتکس سرویس گزارش و آماردهی وب‌سایت‌ها است. مدیران وب‌سایت‌ها از طریق این سرویس گوگل می‌توانند اطلاعات جامع و ارزشمندی از میزان بازدید و رفتارهای مخاطب خود بدست آورند و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی خود را زیر نظر بگیرند. این سرویس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران بازدیدکننده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیتکس از حدود ۴ سال پیش از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و برای دسترسی به این سرویس باید با آی‌پی غیر از آی‌پی‌های ایرانی متصل می‌شدیم؛ اما از امروز صبح دسترسی به این سرویس برای کاربران ایرانی میسر شده است. هنوز گوگل در باره‌ی رفع این محدودیت برای کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای صادر نکرده است و از این بابت ممکن است که این رفع محدویت موقتی یا اتفاقی باشد. با این حال امیدواریم که رفع محدودیت دائمی و عمدی باشد. در حال حاضر دسترسی به گوگل آنالیتکس از طریق وب میسر است اما نسخه‌ی موبایلی آن هنوز محدود است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات