میتسوبیشی به تقلب در تست‌های آلایندگی از سال ۱۹۹۱ اعتراف کرد

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تقلب در تست‌های میزان انتشار آلاینده‌های خودرو، این روز‌ها به امری عادی برای خودروسازان تبدیل شده است. حال نوبت به خودروساز مطرح ژاپن رسیده است تا با اعتراف به ۲۵ سال تقلب در تست‌های آلایندگی، جهان خودرو را در شوک فرو برود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

میتسوبیشی پس از واگذاری بازار به رقبا و از دست دادن نیمی از ارزش بازار خود، کمیته‌ای ویژه برای تحقیق در رابطه با مصرف سوخت نه چندان مناسب خودروهای خود تشکیل داد. اما نتیجه‌ی تحقیقات این کمیته، صنعت خودرو را پس از انتشار اخبار رسوایی دیزل فولکس واگن، مجددا تکان داد. میتسوبیشی از سال ۱۹۹۱ تا کنون، در تست‌های میزان انتشار آلایندگی خودروها تقلب می‌کرده است. 

تتسورو آیکاوا مدیرعامل میتسوبیشی در این خصوص گفت:

مشتریان ما خودرهایی را خریداری می‌کردند که نتایج میزان انتشار آلایندگی آن‌ها صحت نداشته است. من جز عذرخواهی حرفی برای گفتن ندارم.
مدیر عامل میتسوبیشی

مدیرعامل میتسوبیشی اخیرا طی کنفرانس مطبوعاتی، به طور رسمی از تمامی مشتریان و مردم جهان عذرخواهی کرد. میتسوبیشی هنوز تصمیمی مبنی بر نحوه‌ی جبران اتفاقات اخیر نگرفته است.

خودروهای میتسوبیشی نمودارهای میزان مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها را به کمک دستکاری در میزان باد تایرها، بهبود می‌بخشیدند. ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی میتسوبیشی از این نرم‌افزار متقلب استفاده می‌کنند که ۴۶۸ هزار دستگاه به نیسان فروخته شده‌اند. آزمایشگاه‌های نیسان یکی از اولین مکان‌هایی بود که به صحت نتایج میزان انتشار آلاینده‌های خودروهای میتسوبیشی شک کرده بود.

میتسوبیشی طی بیانیه‌ای رسمی گفت:

هیئت مدیره به ایجاد کمیته‌ای ویژه از متخصصان خارجی دستور  داده است تا در این خصوص تحقیقات لازم صورت گیرد. شرکت میتسوبیشی موتورز عمیقا از تمامی سهامداران، مشتریان و هر شخصی که این اتفاق موجب آزار وی شده‌، عذرخواه است.

اخیرا شایعاتی منتشر شده است که از استعفای آیکاوا، مدیرعامل میتسوبیشی حکایت دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات