مجموع درآمد کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی اینترنت اشیا به ۷ میلیار دلار افزایش یافته است

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینترنت اشیا را باید یکی از ترندهای جدید دنیای فناوری خواند که حضور آن در زندگی بشر در سال‌های آینده اجتناب‌ناپذیر است. با وجود نوپا بودن این حوزه، گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارند که درآمد ۲۱ کمپانی فعال در این حوزه افزایشی ۱۵ درصدی داشته و به ۷ میلیارد دلار رسیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش جدید منتشر شده که با نگاهی به درآمد ۲۱ کمپانی فعال در حوزه‌ی اینترنت اشیا منتشر شده، نشان از این دارد که درآمد کمپانی‌های مورد نظر در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۷ میلیارد دلار رسیده است. توسعه‌‌ی زیرساخت‌‌های سرویس‌های ابری را باید یکی از اصلی‌ترین دلایل برای افزایش درآمد از طریق اینترنت اشیا خواند.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی که موسسه‌ی Technology Business Research برگزار کرده بود، اطلاعاتی در مورد درآمد کسب شده توسط کمپانی‌ها از طریق اینترنت اشیا و ارائه‌ی سرویس در این حوزه منتشر شد. براساس گزارش منتشر شده، میزان درآمد ۲۱ کمپانی مورد مطالعه که در حوزه‌ی اینترنت اشیا فعال هستند، در سه ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد افزایشی ۱۴.۸ درصدی بوده است. کل درآمد کسب شده توسط این کمپانی‌ها در سه ماه پاییز ۲۰۱۵ بیش از ۶.۷ میلیارد دلار بوده است. در لیست ۲۱ کمپانی مورد اشاره، نام‌هایی نظیر ورایزون، مایکروسافت، اینتل، گوگل، زیمنس، سیسکو، اریکسون و اوراکل دیده می‌شود.

دن کالاهان، یکی از تحلیل‌گرلن کمپانی TBR در خصوص اینترنت اشیا این چنین اظهار نظر کرده است:

اغلب کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی آی تی و تولیدکننده‌ی محصولات کاربردی در حوزه‌ی فناوری، سهمی در پیشرفت اینترنت اشیا و بازار این حوزه خواهند داشت؛ چراکه اینترنت اشیا از هر دو حوزه‌ی مورد نظر استفاده کرده و از این‌رو تمام کمپانی‌ها نقش تاثیرگذاری در پیشرفت اینترنت اشیا خواهند داشت.

TBR افزایش درآمد را حاصل فعالیت‌های کمپانی‌های بزرگی می‌خواند که درصدد ثبت نام خود به عنوان رهبران این حوزه هستند.

کالاهان همچنین اضافه کرد:

علاوه بر افزایش جذابیت محصولات عرضه شده در حوزه‌ی IT با ارائه‌ی سرویس‌های اینترنت اشیا، محصولات تجاری اینترنت اشیاء هر بخش از این تجارت را نظیر مشاوره، تولید سخت‌افزار، شبکه، توسعه‌، مدیریت و امنیت توسعه خواهد داد. کمپانی‌های سرویس‌دهنده‌ی فناوری و تولیدکنندگان محصولات سخت‌افزاری می‌توانند با سرعت زیادی مشتریان خود را به سمت استفاده از اینترنت اشیا سوق داده و مشتریان جدیدی را نیز با استفاده از برگزاری کنفرانس‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی بازاریابی به سمت خود جلب کنند.

به طور حتم کمپانی‌هایی که تلاش‌های خود را بسیار زودتر از سایرین آغاز کرده باشند، با توجه به ساده‌بودن شرایط رقابتی در ابتدای کار، موفق‌تر بوده و می‌توانند درآمد بیشتری را در این حوزه از آن خود کنند. این موضوع برگرفته از نبود رقبای زیاد و کاهش چالش‌ها در کنار نیاز برای ارائه‌ی راهکارهای شخصی برای هر مشتری است که درآمد را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

سرویس‌های مبتنی بر رایانش ابری نیز فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی بیشترین افزایش درآمد را برای خود به ثبت رسانده‌اند. براساس گزارش منتشر شده، حوزه رایانش ابری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایشی ۷۹ درصدی در درآمد کسب شده بوده؛ بطوریکه مجموع درآمد کمپانی‌ها به ۶۰۴ میلیون دلار رسیده است.

TBR همچنین به این موضوع اشاره کرده که درآمد کمپانی‌ها از سرویس‌های IT و زیرساخت ICT شاهد رشدی ۵۱.۴ درصدی بوده است.

نظر شما در مورد اینترنت اشیا چیست؟ آیا اینترنت اشیا می‌تواند عنان بازار فناوری را در دست بگیرد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات