سامسونگ تغییراتی اساسی در ساختارش می‌دهد

جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی محصولات الکترونیکی، حدود ۳۰۰ هزار کارمند دارد. این شرکت به تازگی تصمیمی گرفته تا تغییراتی اساسی در ساختار و نیز محصولات تولیدی خود انجام دهد. طبق گفته‌ی مدیران سامسونگ، فرهنگ داخلی این شرکت در حال تبدیل شدن به فرهنگ استارتاپ‌ها یا شرکت‌های نوپا خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و بخصوص گوشی‌های تلفن همراه، قصد دارد تا تغییراتی اساسی در ساختار شرکت و نیز محصولات تولیدی خود انجام دهد. طبق گفته‌ی مدیران این شرکت، سامسونگ قصد دارد تا از یک شرکت تولیدکننده‌ی سخت افزار به یک شرکت نرم‌افزاری تبدیل شود. این تغییر اساسی نیازمند تغییرات ساختاری در فرهنگ شرکت نیز است و به همین دلیل است که مدیران در حال تدوین ساختاری برای تبدیل فرهنگ داخلی شرکت به فرهنگ استارتاپی هستند.

تغییرات مد نظر سامسونگ می‌تواند شامل موارد زیادی باشد. به طور مثال برگزاری جلسات به صورت آنلاین، کم کردن تعداد جلسات حضوری، کاهش سطوح سلسله مراتب سازمانی، کاهش ساعات اضافه کاری، تشویق کارکنان به گذراندن اوقات فراغت با خانواده و فراهم کردن امکان تحصیل و آموزش پیشرفته برای آنها، تعدادی از این تغییرات اساسی هستند. سامسونگ همواره به دلیل داشتن ساختاری خشک و سنتی مورد انتقاد کارشناسان بوده است و این تغییرات می‌تواند شروع مرحله‌ای تازه برای این شرکت باشد.

این تغییرات هم‌زمان با اعلام سامسونگ مبنی بر تغییر روش شرکت از یک شرکت سخت‌افزاری به یک شرکت نرم‌افزاری انجام می‌شوند. نرم‌افزار همواره برای سامسونگ در اولویت دوم بوده و به همین دلیل این شرکت در این زمینه از رقبای خود مانند اپل و گوگل عقب مانده است. حال، پس از تولید گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، می‌توان گفت سامسونگ در زمینه‌ی طراحی و تولید سخت‌افزار به تکامل رسیده است و باید برای تغییر اساسی به سمت تولید نرم‌افزار گام بردارد. به همین دلیل مدیران این شرکت در حال رایزنی برای خرید چند شرکت نرم‌افزاری که خصوصا در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، هستند.

اما در مورد تغییر ساختار، سامسونگ می‌داند که نمی‌تواند فرهنگی کاملا استارتاپی در شرکت‌اش ایجاد کند. بنابراین این شرکت باید به دنبال ایجاد تغییرات با هدف تبدیل شدن به شرکت نرم‌افزاری بزرگی مانند گوگل و اپل باشد. ایجاد دو تغییر اساسی در محصول تولیدی و نیز ساختار داخلی، ریسک بزرگی است که سامسونگ با آن مواجه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات