فاکس‌کان قیمت خرید شارپ را ۸۹۸ میلیون دلار کاهش داد

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
از مدت‌ها قبل گزارش شده که کمپانی ژاپنی شارپ به فروش می‌رسد. ماه گذشته فاکس‌کان به عنوان خریدار شارپ معرفی شد، اما امروز گزارش شده که این کمپانی قصد دارد قیمت خرید شارپ را ۸۹۸ میلیون دلار کاهش دهد.
تبلیغات

کمپانی تایوانی فاکس‌کان که بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی در دنیا به شمار می‌رود قصد دارد شارپِ ژاپنی را تصاحب کند. اما فاکس‌کان تنها کمپانی نیست که می‌خواهد شارپ را از آن خود کند. گفته می‌شود کمپانی INCJ که پشتوانه‌ی دولت ژاپن را نیز دارد به همراه چند کمپانی دیگر که اسمی از آن‌ها برده نشده به دنبال تصاحب شارپ هستند. در واقع ژاپنی‌ها تلاش می‌کنند تا شارپ همچنان ژاپنی باقی بماند و به تصرف کمپانی‌های دیگر در نیاید. چند روز گذشته اخباری مبنی بر علاقه‌ی سامسونگ برای تصاحب شارپ نیز منتشر شده بود، اما این خبر نیز هیچ‌وقت توسط یکی از طرفین، تایید یا تکذیب نشد.

پیش از این گزارش شده بود که INCJ مبلغ ۳۰۰ میلیارد ین معادل ۲.۷ میلیارد دلار را برای تصاحب شارپ در نظر گرفته بود و از طرف دیگر فاکس‌کان رقم بسیار بالاتر ۴۸۹ میلیارد ین معادل ۴.۳۹ میلیارد دلار را پیشنهاد داده بود. حتی وال استریت ژورنال گزارش کرد که شارپ پیشنهاد ۶.۲۴ میلیارد دلاری فاکس کان را قبول کرده است، اما کمی بعد گزارش شد که فاکس‌کان تصاحب شارپ به تعلیق انداخته تا بدهی‌های شارپ محاسبه شوند. امروز گزارش شده که فاکس‌کان رقم پیشنهادی خود را ۱۰۰ میلیارد ین معادل ۸۹۸ میلیون دلار کاهش داده است. فاکس‌کان دلیل کاهش قیمت پیشنهادی خود را در کشفِ بدهی‌های مشخص نشده‌ی شارپ عنوان کرده است.

انتظار می‌رود شارپ طی ماه‌های آینده گزارش مالی سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کند و در آن نیز شاهد درآمد کمتر و ضرر بیشتر این کمپانی باشیم که به موجب آن ارزش سهام و متقابلا ارزش کلی کمپانی نیز کاهش می‌یابد. همه‌ی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا فاکس‌کان قیمت پیشنهادی خود را باز هم کاهش دهد.

شارپ در سال ۱۹۱۲ فعالیت خود را شروع کرد و از این بابت از بسیاری از کمپانی‌های برجسته‌ی فعال در حوزه‌ی تکنولوژی سابقه بیشتری دارد. این کمپانی تا چند سال پیش، حدود ۵۰ درصد از کل بازار صنایع الکترونیک ژاپن را در اختیار داشت و رهبر بازار تلویزیون و برخی دیگر از محصولات مخصوص مصرف کننده بود. شارپ اولین ماشین حساب مجهز به ترانزیستور دنیا را در سال ۱۹۶۴ تولید کرد. این کمپانی در سال ۱۹۵۳ عرضه‌ی تلویزیون‌های رنگی را آغاز کرد و در دهه‌ی ۱۹۷۰ نیز لوازم خانگی مانند ماشین لباس‌شویی، یخچال، پخش کننده‌ی استریو را شروع کرد. در همین دهه دستگاه‌های اداری شارپ مانند فتوکپی‌ها و چاپگرهای صنعتی و همچنین کامپیوترهای رومیزی شارپ وارد بازار جهانی شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات