کوینیگزگ رگرا معرفی شد؛ کابوس بوگاتی کایرون

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
مطالعه 5 دقیقه
کوینیگزگ رگرا نیز در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 معرفی شد تا این رویداد به نقطه‌ی عطفی در تاریخ صنعت خودرو تبدیل شود. ابرخودروی رگرا خود را برای رقابت با برترین سوپراسپرت‌های جهان آماده می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 نقطه‌ی قوت نمایشگاه خودروی ژنو نسبت به سایر رویداد‌های خودرو، معرفی انواع و اقسام ابرخودرو‌ها در آن است. درحالی‌که هنوز دنیای خودرو در شوک معرفی بوگاتی کایرون، لامبورگینی سنتناریو و پاگانی هوایرا BC است، گروهی از افراد از سوئد به همگان یادآوری کردند که در تولید ابرخودرو‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و قافیه را به هیچ برندی واگذار نخواهند کرد. حالا با کوینیگزگ رگرا آشنا شوید.

شاید در حال حاضر از هر شخصی بپرسید قدرتمند‌ترین خودرو‌ی شهری جهان چیست، نام بوگاتی کایرون را بشنوید. اما که ابرخودرو‌ی بوگاتی قادر به تولید ۱۴۸۰ اسب‌بخار است درحالی‌که رگرا ۱۵۰۰ اسب‌بخار در کنار ۱۴۷۵ پوند فوت گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کوینیگزگ از سیستم حرکتی و انتقال قدرت بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است. سیستم انتقال قدرت نوین این خودرو به‌جای استفاده از جعبه‌دنده‌ی مجهز به چند چرخ‌دنده‌، از سیستم جدید با نام Direct Drive بهره می‌برد که پیشرانه را به چرخ‌ها به وسیله‌ی مکانیزم تقلیل تک دنده به همراه سیستم کوپپلینگ هیدرولیکی متصل می‌کند. طبق گفته‌ی کوینیگزگ این سیستم بسیار سبک و بهینه است و باعث کاهش وزن کلی خودرو شده است. رگرا وزنی معادل ۱۵۸۷ کیلوگرم دارد که برای ابرخودرویی در این ابعاد بسیار خوب است.

 

 

سیستم انتقال قدرت رگرا بدین صورت عمل می‌کند، در صورتی که خودرو به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد، سیستم کوپلینگ قفل می‌شود. این موضوع بدین معنی خواهد بود که از سرعت مذکور به بعد، چرخ‌ها با سرعتی برابری با میل‌لنگ خواهند چرخید و این مسئله به شتاب‌گیری روان و بهتر خودرو کمک شایانی می‌کند. در سرعت‌های کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، پیشرانه نیازمند فعالیت با دور موتور بسیار پایینی خواهد بود به همین دلیل موتور‌های الکتریکی به کمک خواهند آمد. سه موتور الکتریکی که دو عدد برای هر یک از چرخ‌های عقب به کار رفته و دیگری به پیشرانه متصل شده است. موتور الکتریکی متصل به پیشرانه علاوه بر عملکرد به‌عنوان استارت و کمک به پیشرانه، می‌تواند در شرایط لازم نیروی پیشرانه را جذب و در باتری‌های خودرو ذخیره کند.

کوینیگزگ رگرا

 طبق اعلام کوینیگزگ، رگرا بیش از ۳۰۰۰ تغییر را طی یک سال گذشته و از زمان معرفی نمونه‌ی مغهومی آن، تجربه کرده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییر‌ات در این خودرو مکانیزم لغزش کلاچ است که به راننده امکان نوسان دور موتور را هنگام کاهش سرعت خودرو می‌دهد تا بدین ترتیب صدایی همانند سنگین‌ کردن دنده در خودرو‌های مجهز به جعبه‌دنده‌های متداول ایجاد شود. راننده می‌تواند این قابلیت را توسط اهرم تعبیه شده در سمت راست غربیلک فرمان، فعال کند. پدال دیگری در سمت راست غربیلک فرمان تعبیه شده است که به راننده امکان تنظیم نحوه‌ی عملکرد سیستم بازیاب انرژی را می‌دهد.

نیروی بازیافت شده در باتری مخصوصی با ظرفیت ۴.۵ کیلو وات ساعت ذخیره می‌شود. باتری نام برده توانایی بالایی در شارژ و تخلیه‌ی سریع انرژی دارد. طبق اعلام کوینیگزگ این باتری قادر به رهاسازی ۵۲۵ کیلووات است. تکنولوژی‌ ساخت باتری رگرا نیز مشابه نمونه‌های به کار رفته در خودرو‌های فرمول یک است که وزن اندک آن را به ارمغان آورده است. بسته‌ی باتری سوپراسپرت کوینیگزگ تنها ۹۰ کیلوگرم است.

اما ابرخودرویی به قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۷۵ پوند فوت، چه نقاط قوتی خواهد داشت؟ برای شروع کافی است بدانید که رگرا برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. این ابرخودرو در مدت زمان ۶.۶ ثانیه از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور خواهد کرد و در صورت ادامه‌ی همین روند، ۴.۳ ثانیه‌ی بعد، ۱۰.۹ ثانیه پس از شروع به حرکت، سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت خواهد کرد. حداکثر سرعت کوینیگزگ رگرا نیز برابر با ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که طبق پیش‌بینی‌های کوینیگزگ تنها به ۲۰ ثانیه زمان برای کسب این سرعت احتیاج خواهید داشت.

با وجود عملکر‌د دینامیکی بالای رگرا، مالکان این خودرو می‌توانند رانندگی راحتی را در این خودرو تجربه کنند. صدای پیشرانه و ایزولاسیون کابین به نحوی است که در سرعت‌های پایین حداقل صدا به کابین نفوذ کند. اما با افزایش دور موتور و سرعت خودرو شرایط تغییر خواهد کرد و صدای بالای پیشرانه هیجان زیادی در کابین رگرا تزریق خواهد کرد. امکانات رفاهی زیادی در کابین رگرا تعبیه شده‌اند که می‌توان به صندلی برقی، گرمکن صندلی، وای‌فای، پشتیبانی از کارپلی اپل و سیستم چندرسانه‌ای قدرتمند اشاره کرد.

کوینیگزگ رگرا

کوینیگزگ تولید رگرا در ماه جاری آغاز خواهد کرد؛ تنها تولید ۸۰ دستگاه از این ابرخودرو برنامه‌ریزی شده است که اکثر آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند. با اینکه ۸۰ دستگاه از یک خودرو آن را بسیار کمیاب می‌کند، اما در نظر داشته باشید که رگرا پرتیراژترین محصول تولیدکننده‌ی سوپراسپرت کوینیگزگ است.

نظر شما در رابطه با این ابر خودرو چیست؟ شما آن را در برابر بوگاتی کایرون موفق می‌دانید؟

کوینیگزگ رگرا

 برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات