تماشا کنید: فواید فناوری دوربین‌ دوگانه

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سی‌نت در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل 2016 ویدیویی ساخته که فناوری دوربین‌های دوگانه را شرح می‌دهد و آن‌ها را آینده دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند می‌داند.
تبلیغات

مدتی پیش اپل شرکت LinX را که در زمینه‌ی دوربین‌های دوگانه فعالیت می‌کند، خرید، بنابراین احتمال اینکه در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شاهد دوربین‌های دوگانه باشیم خیلی دور از انتظار نیست. در طول چند روز پیش نیز ال‌جی پرچم‌دار خود، جی 5 را با دو دوربین معرفی کرد.

فناوری دوربین‌های دوگانه امکان استفاده از جزییات دو تصویر مختلف را فراهم می‌کند، و به کمک آن‌ها می‌توان تصاویر لنز‌های دو دوربین را با یکدیگر ترکیب کرد و تصویری با جزییات بسیار بالاتری بدست آورد. در سال‌های گذشته شرکت‌های تولید‌کننده گوشی هوشمند به سمت OIS یا همان تثبیت‌گر تصاویر نوری رفته‌اند تا کیفیت تصاویر را بهبود دهند. اما اکنون فناوری مورد نیاز گوشی‌های پرچم‌دار دوربین‌های دوگانه هستند.

در این ویدئو مشاهده خواهید که دوربین‌هایی با دو لنز جداگانه چگونه می‌توانند روی یک سوژه زوم کنند و همچنان جزییات را با کیفیت بسیار عالی نشان دهند. برای مثال اگر دوربین آیفون 6 پلاس را با یک دستگاه دارای دوربین دوگانه مقایسه کنید متوجه می‌شوید که جزییات تصویر در دستگاهی که از دوربین دوگانه استفاده می‌کرده، بسیار بالاتر است.

فناوری LinX همچنین از لنز دوربین‌های چندگانه استفاده می‌کند تا یک تصویر با کیفیت بسیار بالا بدست آورد که نویز را به پایین‌ترین سطح رسانده باشد، کیفیت را در نور کم بهتر کرده و جزییات را شفاف‌تر نشان دهد. شایعات زیادی درباره استفاده از این فناوری در آیفون‌های جدید اپل به گوش می‌رسد.

ویدئو زیر را در زمینه‌ی فناوری دوربین‌های دوگانه تماشا کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات