ویژگی‌های دوربین جی 5 ال‌جی به همراه اولین تصاویر ثبت شده توسط این دوربین

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
مطالعه 5 دقیقه
سرانجام ال‌جی ساعاتی قبل در جریان MWC 2016 از گوشی جی ۵ خود مجهز به دوربین‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسل رونمایی کرد. پرچمدارهای این غول کره‌ای در سال ۲۰۱۵، یعنی گوشی‌های وی ۱۰  و جی ۴ از نظر دوربین پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ویژگی‌های دوربین جی ۵ ال‌جی بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

سال گذشته کمپانی ال‌جی از دو پرچمدار خود به نام G4 و V10 رونمایی کرد که هر دو گوشی امکانات منحصر به فردی دارند و نه تنها از نظر طراحی، بلکه از جنبه‌ی مشخصات فنی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. ساعاتی قبل ال‌جی از جدیدترین پرچمدار خود موسوم به G5 رونمایی کرد که علاوه بر طراحی جدید و ماژولار، قابلیت‌های ویژه‌ای نیز دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های دوربین جی ۵ ال‌جی و تصاویر ثبت شده توسط آن بپردازیم.

همانطور که پیشتر اعلام شده بود، پرچمدار ال‌جی به دوربین دوگانه مجهز شده است. سنسور ۱۶ مگاپیکسل دارای لنز ۷۸ درجه‌ی استاندارد و نمونه‌ی ۸ مگاپیکسل دارای لنز عریض ۱۳۵ درجه است که باعث می‌شود روی دوربین این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنیم. ضمن اینکه جی ۵ ال‌جی از دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل بهره می‌برد.

یکی از قابلیت‌های جذاب در پرچمدار نسل قبلی ال‌جی، بهره‌گیری از تنظیمات حالت دستی برای ثبت تصاویر شگفت‌انگیز بود که خوشبختانه این ویژگی در جی ۵ نیز تعبیه شده است. با دو بار زدن کلید کم کردن صدا که در کنار گوشی قرار دارد می‌توانید به سرعت اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید. رابط کاربری دوربین جی 5 خیلی تغییر نکرده و آنهایی که با پرچمداران سال گذشته این کمپانی کره‌ای کرده‌اند با این رابط کاربری آشنا هستند.

در حالت Simple Mode همه چیز به سادگی انجام می‌گیرد؛ تمام هدف ال‌جی ثبت تصاویر به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن بوده است. تنها آیکن‌های موجود برای سوئیچ دستی میان لنز عریض و لنز استاندارد کاربرد دارد. کافی است هرجایی از صفحه که می‌خواهید، فوکوس کرده و در کمترین زمان ممکن تصویر خود را ثبت کنید. سیستم فوکوس خودکار لیزری دوربین جی ۵ نیز به کمک شما می‌آید تا بتوانید به سرعت عکس خود را شکار کنید.

اگر قصد داشته باشید که روی سوژه‌ای زوم کنید، دوربین پرچمدار ال‌جی به صورت خودکار روی لنز استاندارد ۱۶ مگاپیکسل قرار می‌گیرد و بعد از ثبت تصویر، تنظیمات شما به حالت قبل بازمی‌گردد. البته می‌توانید بسته به نیاز خود، به صورت دستی میان دو لنز سوئیچ کنید.

در حالت Auto Mode یا همان حالت خودکار، حالت‌ها و ویژگی‌های جدیدتری دیده می‌شود. در منوی دوربین می‌توان به حالت‌های مختلفی چون Popout دسترسی داشت که با سیاه و سفید کردن یا تار شدن لنز، المان‌های هنری و زیبایی به تصویر اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید از حالت Multi View برای ثبت کلاژهای زیبا استفاده کنید که می‌توانید تصاویر جذاب و جالبی را خلق کند. برای این کار از هر سه دوربین دستگاه استفاده خواهد شد. از حالت‌های دیگر می‌توان به پانوراما، ویدیوهای صحنه آهسته (اسلوموشن) و حالت تایم‌لپس اشاره کرد.

در قسمت تنظیمات، امکان تغییر نسبت صفحه و انتخاب رزولوشن فیلمبرداری وجود دارد که می‌توانید حالت 4K را نیز انتخاب کنید. حالت HDR نیز در منوی تنظیمات دیده می‌شود؛ اگر نمی‌دانید چه زمانی باید از آن استفاده کنید، می‌توانید سراغ HDR Auto بروید. ال‌جی چندین فیلتر را برای زیباترشدن تصاویر ثبت شده در نظر گرفته کرده و امکان استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال نیز فراهم شده است. با توجه به نمونه‌های ثبت شده از مناظر بارسلون به نظر می‌رسد لرزش‌گیر اپتیکال هنگام ضبط کلیپ‌های ویدیویی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

اما در حالت Manual یا حالت دستی می‌توانید به انواع تنظیمات دسترسی داشته باشید. تمامی گزینه‌ها شامل تنظیم نور سفید (که با استفاده از دما در واحد کلوین محاسبه می‌شود)، سرعت شاتر، تنظیمات مربوط به ایزو و... در قسمت پایین صفحه دیده می‌شود. یکی از جالب‌ترین امکانات این است که می‌توانید سطح تنظیمات هر کدام از گزینه‌ها را به ترتیب مشاهده کرده و انتخاب کنید.

در گالری تصاویر زیر می‌توانید عکس‌های ثبت شده با دوربین ال‌جی جی ۵ را در شرایط مختلف مشاهده کرده و نسبت به آنها قضاوت کنید. با این وجود باید یادمان باشد که نرم‌افزار دوربین جی ۵ که در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شد نسخه‌ی نهایی نیست و قطعا بهینه‌سازی‌هایی صورت خواهد گرفت. به نظر می‌رسد بعد از جی ۴ و وی ۱۰ ال‌جی با یک گوشی جذاب دیگر از این غول کره‌ای روبرو هستیم که دوربین فوق‌العاده‌ای دارد.

نمونه تصاویر دوربین الجی جی 5

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با ال‌جی جی ۵ به آدرس zoomit.ir/lg/ مراجعه کنید

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات