مایکروسافت بیش از هزار کارمند خود در فنلاند را اخراج می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد تصاحب بخش موبایل نوکیا خیلی برای مایکروسافت مفید نبوده است. ردموندی‌ها نه تنها نتوانستند در بازار گوشی‌های هوشمند توفیق چشمگیری به دست آوردند، بلکه تاکنون تعداد زیادی از کارمندان خود را تعدیل کرده‌اند. گفته می‌شوند مایکروسافت قصد دارد بیش از هزار کارمند فنلاندی خود را اخراج کند.
تبلیغات

 ظاهرا تصاحب بخش موبایل نوکیا نتوانسته به حضور مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند کمکی کند و همچنان شاهد روند نزولی فروش گوشی‌های ویندوزی هستیم. سال گذشته مایکروسافت بیش از ۲۳۰۰ کارمند خود را در فنلاند اخراج کرده بود که این تصمیم‌گیری به تعطیل‌شدن بخش تحقیق و توسعه‌ در Salo منجر شد.

حالا خبر می‌رسد یک بار دیگر مایکروسافت قصد دارد نیروهای فنلاندی خود را تعدیل کند. گفته می‌شود بیش از هزار نفر از کارمندان این شرکت در بخش تجارت گوشی‌های موبایل اخراج خواهند شد.

فنلاند از جمله کشورهایی است که به تازگی توانسته از رکود اقتصادی خارج شود ولی همچنان نرخ بیکاری این کشور نزدیک به ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۵ بوده که به بیشترین مقدار خود در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

چند روز قبل استیو بالمر، مدیر عامل پیشین مایکروسافت، در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته بود ردموندی‌ها باید مسیر درستی را در بخش گوشی‌های هوشمند دنبال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات