بلومبرگ: ورایزن در پی کاهش قیمت یاهو یا انصراف از خرید است

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تایید دومین حمله‌ی هکری و سرقت اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر یاهو، ورایزن در پی کاهش قیمت تصاحب یاهو یا انصراف از خرید این کمپانی اینترنتی است.
تبلیغات

گزارش‌های منتشرشده حکایت از این دارند که ورایزن در پی دریافت یک تخفیف بزرگ یا انصراف از پیشنهاد ۴.۸ میلیارد دلاری برای تصاحب یاهو است. چند روز پیش یاهو حمله‌ی هکری دیگری را تائید کرد که بر اثر آن، اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر این کمپانی به سرقت رفته است.

هرچند تیم آرمسترانگ به‌عنوان مدیرعامل AOL همچنان در پی آماده‌سازی بستر‌ها به‌منظور پیوستن یاهو به این کمپانی و فعالیت زیر پرچم ورایزن است، اما به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود؛ تیم دیگری از حقوقدانان در ورایزن، در حال بررسی گزینه‌های پیش روی اپراتور مخابراتی برای کاهش قیمت یا خروج از فرآیند خرید کمپانی یاهو هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ تیمی حقوقی به سرپرستی کریگ سیلیمن، مشاور ارشد ورایزن، در حال بررسی آسیبی است که هک شدن یاهو به این کمپانی تحمیل کرده است. این تیم همچنین در حال بررسی گزینه‌هایی نظیر خروج ورایزن از فرآیند خرید و پس گرفتن پیشنهاد ۴.۸ میلیارد دلاری در کنار امکان مذاکره‌ی دوباره به‌منظور کاهش قیمت پیشنهادی برای خرید این کمپانی است. یکی از اهداف ورایزن، نپذیرفتن مسئولیت در مورد حمله‌های هکری است که شاید یاهو را به دادگاه بکشاند.

پس از تائید حمله‌ی هکری دوم توسط یاهو، سهام این کمپانی بیش از ۶.۵ درصد دیگر سقوط کرد و به ۳۸.۲۵ دلار رسید که بیشترین سقوط ارزش سهام این کمپانی از ماه فوریه سال ۲۰۱۶ است. ورایزن نیز به همین دلیل شاهد کاهش یک‌درصدی ارزش سهام خود و رسیدن به ارزش ۵۲.۰۷ دلار به ازای هر سهم بود.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط یاهو، در پی حمله‌ی هکری انجام‌شده به سرورهای این کمپانی در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی، بیش از یک میلیارد حساب کاربری تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. ورایزن به‌شدت از سوی سهامدارانش در مورد آسیب‌هایی که این کمپانی بر خود وارد می‌داند، تحت فشار قرار دارد. ورایزن اعلام کرده است پیش از تصمیم نهایی، شرایط را بر اساس نتایج تحقیقات یاهو در مورد حملات هکری انجام‌شده مورد بررسی قرار خواهد داد.

با وجود حمله‌های هکری متعددی که یاهو به آن‌ها اشاره می‌کند، ورایزن همچنان این خرید را کارآمد و راهگشا می‌خواند. این اپراتور مخابراتی در پی آن است تا سرویس‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را ورای کسب‌وکار مخابراتی خود تقویت کند.

تائید دومین حمله‌ی هکری توسط یاهو واکنش‌های زیادی برانگیخته است، به‌طوری‌که یکی از کاربران یاهو شکایتی رسمی در مورد عدم توانایی یاهو در حافظت از اطلاعات کاربرانش مطرح کرد.

باید دید که سرنوشت یاهو چگونه رقم خواهد خورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات