هارد دیسک اکسترنال سیگیت از داده ها روی کلاد آماوزن بک آپ می‌گیرد

شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سیگیت هارد‌ درایو یک ترابایتی ۹۹ دلاری معرفی کرده که قادر است از اطلاعات شما به صورت نامحدود و خودکار در فضای ابری آمازون نسخه‌ی پشتیبان تهیه کند.
تبلیغات

سیگیت و آمازون با همکاری یکدیگر، یک هارد‌ درایو اکسترنال یک ترابایتی تولید کرده‌اند که قیمت آن ۹۹ دلار است و می‌تواند همه‌ی داده‌های کاربر را در فضای ابری نیز نگه‌داری کند. در واقع تمامی محتوایی که درون این محصول قرار دارد، در درایور تحت وب آمازون هم کپی خواهد شد و به همین دلیل کاربر می‌تواند با استفاده از این هارد دیسک، از امنیت بالا و حذف نشدن اطلاعات مورد نظر خود اطمینان حاصل کند. ترکیب یک حافظه‌ی فیزیکی و فضای ابری قدرتمند آمازون، یک ترکیب بسیار عالی محسوب می‌شود.

برای راه‌اندازی قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار، باید هارد دیسک را به رایانه متصل کنید و به حساب کاربری آمازون خود وارد شوید و در این مرحله کار تمام است. حال می‌توانید فایل‌های خود را با درگ‌ و دراپ بین هارد دیسک و فضای ابری جابجا کنید. همچنین با نصب اپلیکیشن آمازون‌درایو قادر خواهید بود از طریق گوشی هوشمند یا تبلت‌ به تمامی فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. اگر اولین بار است که قصد استفاده از این سرویس درایو را دارید، سیگیت اعلام کرده است با خرید هارد دیسک جدید این شرکت می‌توانید از یک سال اشتراک رایگان فضای نامحدود سرویس یادشده نیز بهره‌مند شوید. بد نیست اشاره کنیم قیمت اشتراک سالانه‌ی نامحدود فضای ابری آمازون‌درایو به‌تنهایی ۵۹.۹۹ دلار است. آمازون در مورد این هارد دیسک اکسترنال یک سری محدودیت نیز وضع کرده است که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  • فروش فقط در آمریکا
  • کاربرانی که هم‌اکنون اشتراک نامحدود و پولی آمازون درایو دارند، نمی‌توانند از این محصول استفاده کنند
  • اگر می‌خواهید از اشتراک سالانه‌ی رایگان و نامحدودی که به همراه این هارد درایو ارائه می‌شود، بهره‌مند شوید، باید نهایتا تا دو ماه پس از خرید، از کد تخفیف آن استفاده کنید
  • اگر این هارد درایو را پس دهید، آمازون احتمالا اشتراک نامحدود فضای ابری شما را به سه ماه کاهش خواهد داد
seagate hdd

باید در نظر داشته باشید محصول مورد بحث، صرفا یک هارد درایور یک ترابایتی است و به همین دلیل نباید هنگام انتقال فایل‌ها به آن، انتظار سرعتی در حد اس‌اس‌دی داشته باشید. سیگیت می‌گوید سرعت انتقال فایل به‌صورت محلی در این هارد درایو بالا است اما در این مورد هیچ عددی مشخص نکرده است. درگاه ارتباطی این محصول یو‌اس‌بی ۳.۰ است و به همین دلیل می‌توان انتظار سرعت مطلوبی در هنگام انتقال اطلاعات از آن داشت. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم پس از عرضه‌ی هارد درایو جدید سیگیت، عملکرد واقعی آن تا چه حد مناسب خواهد بود. در وب‌سایت آمازون، زمان عرضه‌ی این محصول ۱۰ دسامبر (۲۰ آذرماه) اعلام شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات