پروژه‌ تولید سگ رباتیک بوستون داینامیکس به دلیل تولید صدای زیاد متوقف شد

یک‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
اگر تاکنون نام بوستون داینامیکس را نشنیده باشید، مطمئنا با دیدن ربات‌های توسعه یافته توسط این کمپانی، نام آن همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. یکی از روبات‌های این کمپانی که به منظور استفاده از در ارتش ایالات متحده توسعه یافته، به دلیل صدای زیاد تولید شده، کنار گذاشته شد.
تبلیغات

بوستون داینامیکس یکی از کمپانی‌های تحت تملک گوگل است که روبات‌های بسیار خارق‌العاده‌ای را تولید می‌کند. این کمپانی با نهادهایی نظیر دارپا همکاری کرده و پروژه‌هایی را نیز برای تولید ربات به منظور استفاده در نیروهای نظامی در دست دارد. حال ارتش آمریکا یکی از ربات‌های توسعه یافته برای این نهاد را به دلیل تولید صدای بالا، کنار گذاشته است. بنابر اطلاعات ارائه شده هدف از توسعه‌ی این ربات استفاده از آن در امور نظامی و برای حمل تجهیزات است. ربات مورد نظر که LS3 نام دارد قادر است تا بیش از ۲۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند. همانطور که در ویدیوی زیر نیز می‌توانید ببنیید، این ربات با وجود انعطاف و مانورپذیری بالا، صدای زیادی تولید می‌کند که از این‌رو برای استفاده در میادین جنگ و کاربردهای نظامی چندان مناسب نیست.

لینک دانلود

همانطور که اشاره کردیم این ربات LS3 نام داشته و به سفارش دارپا تولید شده است. LS3 قادر است به راحتی از تپه‌ها بالا رفته، تجهیزاتی به وزن ۲۰۰ کیلوگرم را حمل کرده و در شرایط مختلف آب و هوایی نیروی انسانی را بدون نیاز به کنترل جداگانه بصورت هوشمند تعقیب کند. اما همانطور که اشاره کردیم تنها مشکل این چهارپای رباتیک تولید صدای زیاد است.

این ربات تنها نمونه‌ای نیست که توسط بوستون داینامیکس تولید شده است. نمونه‌های دیگری نیز نظیر چیتا وجود دارند که قادرند با سرعت بسیار بالایی بدون از دست دادن پایداری همچون یک چیتای واقعی بدوند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هدف گوگل از خرید این کمپانی، نه تولید ربات برای نهادهای نظامی، بلکه توسعه‌ی ابزار‌هایی به منظور جمع آوری اطلاعات از اقصی نقاط کره‌ی زمین و کره‌های دیگر، است. به طور حتم هیچ انسانی نمی‌تواند زندگی خود را برای کاوش در کورترین نقاط جنگل‌های در هم تنیده یا اعماق اقیانوس‌ها به خطر بیاندازد؛ از این ‌رو استفاده از ربات‌هایی پایدار و قدرتمند می‌تواند ابزار خوبی برای جمع آوری داده باشد. داده‌ها را باید کلیدی‌ترین عنصری خواند که گوگل از طریق فروش آن کسب درآمد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات