اچ‌تی‌سی دو گوشی جدید نکسوس را در سال ۲۰۱۶ تولید می‌کند (بروز شد)

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در سال ۲۰۱۵ دو نسخه‌ی متفاوت از گوشی‌های نکسوس خود را با همکاری ال‌جی و هواوی معرفی کرد. اما امروز شایعه‌ای منتشر شده نشان می‌دهد این کمپانی یک بار دیگر برای تولید نسخه‌ی جدید گوشی‌های نکسوس به سراغ اچ‌تی‌سی خواهد رفت.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی تولیدکننده اولین سری گوشی‌های نکسوس بود. گفته می‌شود این کمپانی تایوانی امروز از همکاری مجدد با گوگل خبر داده و قرار است دو نسخه از گوشی‌های نکسوس را برای سال ۲۰۱۶ میلادی تولید کند. این خبر در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منتشر شده و گفته می‌شود گوگل با توجه به معرفی دو گوشی نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی قصد دارد سال جاری میلادی نیز دو نسخه‌ی متفاوت از سری نکسوس را وارد بازار کند.

همچنین به نظر می‌رسد گوگل و اچ‌تی‌سی قصد دارند دو مدل نکسوس ۵ و ۵.۵ اینچی را معرفی کنند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، این اولین باری است که یک کمپانی به تنهایی هر دو نسخه‌ی نکسوس را تولید می‌کند. تا کنون ال‌جی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ میلادی سه دستگاه نکسوس را تولید کرده است. ایسوس نیز کمپانی دیگری است که در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ وظیفه‌ی تولید سه دستگاه نکسوس را بر عهده داشته و سامسونگ هم در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در تولید دستگاه‌های نکسوس با گوگل همکاری کرده است. به نظر می‌رسد در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به I/O، همزمان با رونمایی از اندروید N باید منتظر خبرهای بیشتری از گوشی‌های نکسوس جدید باشیم.

جالب اینجاست که تا کنون بسیاری از گوشی‌های نکسوس فروش خوبی را تجربه نکرده‌اند. با این وجود تا به حال گوگل و شرکای تجاری‌اش هیچ آمار دقیقی از میزان فروش گوشی‌های نکسوس ارائه نکرده‌اند. کاربرانی که قصد دارند از اندروید واقعی و خام لذت ببرند، به سراغ دستگاه‌های نکسوس می‌روند. گوگل پیشتر طعم همکاری با کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی را چشیده و گوشی‌های G1 و Dream اچ‌تی‌سی در کنار اولین نسل نکسوس به نام نکسوس وان از جمله اولین محصولات اندرویدی بودند که به بازارهای خارج از آمریکا راه یافتند. البته نباید از تبلت جذاب و قدرتمند نکسوس ۹ اچ‌تی‌سی که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد غافل شویم.

طبق سنت همیشگی محصولات سری نکسوس فصل پاییز، در ماه‌ اکتبر یا سپتامبر معرفی شده و کمی بعد از آن وارد بازارهای جهانی می‌شوند. البته همچنان باید این خبر را در حد شایعه بدانیم؛ ولی اینکه در پشت تصمیمات گوگل برای همکاری با کمپانی‌های مختلف چه نکاتی نهفته است، موضوعی است که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اینکه چرا گوگل قصد دارد بعد از ال‌جی و هواوی یک بار دیگر سراغ اچ‌تی‌سی برود، سوالی است که در آینده پاسخ آن روشن خواهد شد. گرچه براساس شایعات اولیه هنوز این احتمال وجود دارد که هواوی یکی از تولیدکنندگان سری جدید نکسوس باشد.

بروزرسانی: یکی از توسعه‌دهندگان رام‌های اندرویدی امروز در توئیت خود اعلام کرده شماره مدل نسخه‌ی ۵ اینچی نکسوس اچ‌تی‌سی T50‌ و مدل ۵.۵ اینچی T55 خواهد بود. همچنان به نظر می‌رسد این اخبار در حد شایعه است و باید منتظر تایید یا تکذیب رسمی گوگل باشیم.

htcs 26a76
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات