زوم‌اَپ: Spotify، گلچینی از بهترین آهنگ‌ها

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید تا به‌حال نام سرویس Spotify را شنیده باشید. اسپاتیفای سرویسی است که با رویکردی خلاقانه، عرصه را برای بسیاری از سرویس‌های موسیقی کهنه‌کار و قدیمی چون آیتونز تنگ کرده است. اما برای درک بهتر برتری این اپلیکیشن، باید از آن استفاده کنید. با زوم‌اَپ امروز همراه باشید.
تبلیغات

 اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی است که سال ۲۰۰۸ میلادی توسط استارت‌آپ سوئدی اسپاتیفای راه‌اندازی شده است. این سرویس قراردادهایی را با استودیوهای آهنگ‌سازی و همچنین خوانندگان در نقاط مختلف جهان به امضا رسانده تا بدون ایجاد مشکلات مربوط به قوانین کپی‌رایت، بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. براساس آخرین آمارها که مربوط به ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی است، این سرویس ۴۰ میلیون کاربر دارد که یک‌چهارم از این تعداد، مشترک ماهانه‌ی اسپاتیفای هستند. اما رمز موفقیت این سرویس موسیقی چیست؟ همانطور که می‌دانید بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل خرید بیتس توسط اپل را استفاده از سرویس موسیقی آنلاین آن و مقابله با اسپاتیفای می‌دانند، چراکه با ظهور اسپاتیفای، استقبال از آیتونز کاهش یافته است. برای استفاده از اسپاتیفای کافی است اپلیکیشن آن را نصب کنید. با نصب اپلیکیشن می‌توانید بصورت رایگان از خیل عظیم آلبوم‌ها و پلی‌لیست‌های گلچین شده در این سرویس استفاده کنید. باوجود اینکه کیفیت پخش موسیقی مناسب است، استفاده از این سرویس نیاز به پهنای باند زیادی ندارد. اسپاتیفای برای اولین بار با دریافت مبلغ ناچیزی  (۹۹ سنت برای سه ماه) امکان دانلود آهنگ‌ها بدون محدودیت و استفاده از این اپلیکیشن‌ها را بصورت آفلاین ممکن می‌کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این سرویس پلی‌لیست‌های متنوعی را برای کاربران تدارک دیده که شامل موارد مختلفی است.

SpotifyInt

اسپاتیفای برای هر سه پلتفرم ویندوزفون، اندروید و iOS بصورت رایگان منتشر شده است. با اجرای این اپلیکیشن، می‌توانید با استفاده از حساب‌کاربری فیس‌بوک خود ثبت نام کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌، برای هفت روز از اسپاتیفای بصورت کاربر پریمیوم استفاده کنید. با وجود این قابلیت می‌توانید از تمام امکانات آن بهره ببرید. اسپاتیفای دارای پلی‌لیست‌های بسیار متنوعی است که در طبقه‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. برای مثال می‌توانید براساس نوع فعالیت خود که می‌تواند ورزش، رانندگی در شب، مطالعه یا موارد دیگر باشد، موردی را انتخاب و از میان پلی‌لیست‌های مختلف، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که یکی از آهنگ‌ها یا پلی‌لیست‌ها را پسندید، می‌توانید با کلیک روی آیکون +،  آن را به لیست موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود اضافه کنید. ضمنا در صورت تمایل، می‌توان پس از دنبال کردن پلی‌لیست مورد نظر، با فعال کردن Available Offline در بالای پلی‌لیست، کل آلبوم را دانلود کرد. با استفاده از این اپلیکیشن، اطلاعات تکمیلی موسیقی نیز از قبیل کاور، نام قطعه، خواننده و آهنگساز نمایش داده می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، پیش‌تر در بخش زوم‌اپ، اپلیکیشن musiXmatch  را معرفی کردیم. در صورتی که این اپلیکیشن نیز روی گوشی‌هوشمندتان وجود داشته باشد، همزمان با پخش یک قطعه‌ی موسیقی در اسپاتیفای، شعر آهنگ مورد نظر نیز در یک پنجره‌ی پاپ‌آپ توسط musiXmatch نمایش داده می‌شود.

با توجه به حجم پایین موسیقی‌ها و همچنین مبلغ ناچیز مورد نیاز برای عضویت در این سرویس در مقایسه با مبالغ خرج شده برای انواع بازی‌های آنلاین پرطرفدار در میان کاربران ایرانی، می‌توان با رعایت قانون کپی‌رایت و پرداخت مبلغ ناچیزی، از بهترین آلبوم‌های گلچین و بروز موسیقی استفاده کرد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تقریبا هیچ آلبوم و اثری از هنرمندان فارسی‌زبان در این سرویس یافت نمی‌شود.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات