غوغای اپل و نتفلیکس در لیست نامزدهای اسکار ۲۰۲۴

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل / Apple در میان جمعیت مردم سایه
اپل و نتفلیکس با بیشترین نامزدی در بخش‌های مختلف، حریف دیزنی در اسکار ۲۰۲۴ خواهند بود.
تبلیغات

نتفلیکس امسال حضور بسیار پررنگی در مراسم اسکار دارد. به‌گزارش ورایتی، نتفلیکس ۱۸ نامزدی در بخش‌های مختلف ازجمله بهترین فیلم کسب کرده است.

تعداد زیاد نامزدی برای نتفلیکس، این شرکت را در رقابت تنگاتنگی با دیزنی قرار داده است. دیزنی امسال در ۲۰ بخش مختلف نامزد شده که یکی از آن‌ها، جایزه‌ی بهترین فیلم برای Poor Things است.

اپل در اسکار ۲۰۲۴ با ۱۳ نامزدی در بخش‌های گوناگون ازجمله جایزه‌ی بهترین فیلم برای Napoleon و Killers of the Flower Moon حضور دارد. این حضور پررنگ برای شرکتی که زمان زیادی از شروع فعالیتش در صنعت سینما نمی‌گذرد، تحسین‌برانگیز است.

نمایی از مجسمه اسکار با پس زمینه طلایی

شرکت یونیورسال با ۱۳ نامزدی برای آثار خود در اسکار امسال حضور دارد که مهم‌ترین آن، جایزه‌ی بهترین فیلم برای عنوان تحسین‌شده‌ی Oppenheimer است.

حضور Barbie در بین نامزدهای بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای رایان گاسلینگ در اسکار امسال چندان دور از انتظار نبود؛ اگرچه که گرتا گرویگ، کارگردان این فیلم، بختی برای حضور در بین نامزدهای بهترین کارگردانی نداشت.

فیلم‌های Oppenheimer و Poor Things به‌ترتیب با ۱۳ و ۱۱ نامزدی، در جایگاه اول و دوم در بین فیلم‌هایی با بیشترین نامزدی اسکار قرار دارند.

فیلم‌های Killers of the Flower Moon با ۱۰ نامزدی، Barbie با ۸ نامزدی، Maestro با ۷ نامزدی و فیلم‌های Anatomy of a Fall و American Fiction و The Holdovers و The Zone of Interest هر کدام با ۵ نامزدی در جایگاه‌های بعدی فهرست قرار گرفتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات