یلدا مبارک! استثنائا امسال بدون فاصله‌گرفتن از رایانه و موبایل در جمع خانواده باشید

یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یلدا طولانی‌ترین شب سال و مناسبتی است که از هفت‌هزار سال پیش تا‌کنون ایرانیان آن را در جمع جشن می‌گیرند. بیایید امسال یلدا را همگام با شرایط روزگار و این‌بار به‌لطف فناوری درکنار هم سپری کنیم.
تبلیغات

شب یلدا یکی از جشن‌های کهن ایرانی است. در این جشن، ایرانیان گذر طولانی‌ترین شب سال و به‌دنبال آن طولانی‌ترشدن روزها در نیم‌کره‌ی شمالی را گرامی می‌دارند که با انقلاب زمستانی مصادف است. جشن شب یلدا از هفت‌هزار سال پیش تاکنون در میان ایرانیان برگزار می‌شود. آن زمان نیاکان ما به دانش گاه‌شماری دست پیدا کردند و دریافتند نخستین شب زمستان، طولانی‌ترین شب سال است. 

ما در زومیت شب یلدای هر سال به شما می‌گفتیم که بیایید با فاصله‌گرفتن از تلفن‌همراه و گجت‌های الکترونیکی و کامپیوتر و دنیای فناوری، یک شب را برای ارتباط با یکدیگر درکنار خانواده بگذرانیم؛ بلکه این فراموشی موقت موجب شود بیشتر قدر حضور بی‌دغدغه و ساده‌مان کنار خانواده و عزیزان را درک کنیم. با تمام اتفاقات رخ‌داده در دَه ماه گذشته و آنچه ویروس کرونا بر سر کشورمان آورده، شاید امسال شب یلدا باید با کنارگذاشتن دورهمی‌ها، چله‌نشینی را باردیگر معنا کنیم.

این بار بیایید به احترام تمام کسانی که در خط‌مقدم مقابله با کرونا برای حفاظت جان ما ایستاده‌اند و برای طولانی‌ترکردن عمر لذت‌هایمان کنار بزرگان خانواده و عزیزان‌مان، یلدا را با ماندن در خانه و بهره‌گیری از فناوری به‌شکل دیگری تجربه کنیم.

تصمیم گرفته‌ایم امشب نیز به‌رسم سال‌های گذشته، سایت را به‌روز نکنیم؛ بنابراین از این ساعت به‌بعد، تا فردا پستی منتشر نخواهیم کرد.

یلدا مبارک! امشب با فناوری درکنار هم باشیم

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات