با طراحی باغ عمودی مسکونی بیروت آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی طرحی مفهومی از یک ساختمان مسکونی در بیروت منتشر شده‌ است که نمای آن را انبوهی از گیاهان شکل می‌دهند.
تبلیغات

معماری به‌نام پل کالوستین، پروژه‌ی مسکونی بلندقامتی به‌نام Midori را براساس شکل زیگورات برای کشور بیروت طراحی کرده است که با فرم پله‌ای خود قرار است با سوار شدن گیاهان روی پنل‌های فلزی نمای بیرونی ساختمان، نقش باغ عمودی را برعهده بگیرد.

این طراحی که در وهله‌ی اول با ایده‌ی ایجاد یک سازه‌ی درختی شکل گرفته‌ است، جنبه‌های فراوانی از شیوه‌ی زندگی و معماری مدیترانه‌ای را با بهره‌گیری از نور طبیعی در فضاها، محیط‌های آفتاب‌گیر و پوشش گیاهی دربر می‌گیرد.

اگر گیاهان را در طراحی این ساختمان در نظر نگیریم، صفحه‌های شیشه‌ای را نمای غالب این سازه خواهیم یافت؛ اما نکته‌ی مهم، وجود حجم یکپارچه‌ای از پوشش گیاهی است که از کف ساختمان تا بالای آن به چشم می‌خورد تا از این طریق، جداسازی بصری نمای بیرونی و داخلی ساختمان انجام شود.

شایان ذکر است که برای چنین ایده‌ای، تنوع فراوانی از گونه‌های گیاهی در نظر گرفته شده و از سوی دیگر، برای محیط داخلی راحت و شیک آن نیز انتخاب‌های متنوعی از طبقه‌ای کوچک با یک اتاق تا واحدی بزرگ با سه اتاق در دسترس است.

باغ عمودی midori

ساختمان Midori که ۵۰ متر ارتفاع دارد، با منظره‌ی گیاهی عمودی خود، جایگزینی تازه برای فضاهای مسکونی موجود در کشور بیروت خواهد بود و با جای‌گیری در قلب شهر، امکان لذت بردن از نماهای دلپذیری همچون فضای کل شهر، محیط‌های سیاحتی شهر و کوه‌های اطراف آن را برای ساکنین فراهم می‌کند.

هرچند محل قرارگیری این بنا موجب همسایگی با امکانات مهمی نظیر مکان‌های تفریحی، مدارس و موزه‌ها خواهد شد، اما خود این مجموعه نیز دارای امکانات خاصی همچون سالن ورزشی و سالن بازی کودکان است.

در ادامه، تصاویری از نماهای مختلف این ساختمان، پلان، ماکت و محل قرارگیری آن روی نقشه را مشاهده خواهیم‌ کرد.

باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
باغ عمودی midori
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات