ساتیا نادلا: تصاحب لینکدین بهتر از شراکت با آن بود

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از زمان انتشار کتاب ساتیا نادلا با نام «بازسازی موفقیت» در چند روز گذشته، برخی حقایق جالب توجه در رسانه‌ها منتشر شده است.
تبلیغات

از جمله‌ حقایقی که در کتاب نادلا آمده، افشای رأی منفی وی در جریان خریداری نوکیا و همچنین مخالفت استیو بالمر و بیل گیتس با تصاحب ماینکرافت است. افزون بر این، نادلا پرده از حقایقی درباره‌ی لینکدین برداشته و دلایل اصلی تصاحب ۲۶.۲ میلیارد دلاری این پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی را در سال ۲۰۱۶ شرح داده است.

بر اساس این کتاب، اصلی‌ترین دلیلی که موجب گرفتن این تصمیم بزرگ از سوی مایکروسافت شد، این بود که شرکت اعتقاد داشت تصاحب لینکدین در مقایسه با همکاری با آن، تصمیم عقلانی‌تری محسوب می‌شود. این موضوع در این کتاب به شرح زیر آمده است:

بارها از من پرسیده می‌شود «چه زمانی همکاری با شرکت‌ها در مقایسه با تصاحب آن‌ها مناسب‌تر است؟» پاسخ این پرسش به بهترین نحو در پرسش دیگری قرار گرفته است. «آیا ما می‌توانیم با همراهی در کنار یکدیگر به‌عنوان یک مجموعه، ارزش بیشتری برای مشتریانمان ایجاد کنیم یا این کار هنگامی که دو مجموعه‌ی مستقل باشیم، به نحو بهتری صورت می‌گیرد؟» بنا به تجربه‌ی من، ما چه از یک معامله‌ی بزرگ نظیر تصاحب شبکه‌ی اجتماعی لینکدین، چه معامله‌ای کوچک‌تر نظیر تصاحب اپلیکیشن‌های زامارین، اکومپلی و مایلیک صحبت کنیم، خریدهایی به موفقیت انجامیده‌اند که معمولا از مشارکت‌های برآمده از تحلیل دقیق نیازهای مشتریان آغاز شده‌اند. این موضوع در مورد لینکدین صدق می‌کند؛ شبکه‌ای اجتماعی که مایکروسافت در جریان یکی از بزرگ‌ترین معاملات تاریخ، آن را با مبلغ ۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ تصاحب کرد.برای بیش از ۶ سال، مایکروسافت و لینکدین با یکدیگر همکاری کردند تا یک میلیارد کاربر ما و تقریبا نیم میلیارد اعضای آن‌ فعال شوند. نمودار ون مشتریان ما، صد درصد با مشتریان لینکدین هم‌پوشانی دارد. این موضوع همگام‌سازی مخاطبان را به دنبال داشت؛ در نتیجه مخاطبان آفیس در لینکدین و بالعکس قابل دسترسی بودند...... ما برای توسعه‌ی بیش از پیش این سازگاری و ایجاد سناریوهای متقاعدکننده‌تر و خلق ارزش بیشتر برای مشتریانمان، ناگزیر به پیوستن به یکدیگر بودیم.

نادلا همچنین اعلام کرد که حتی مدیرعامل لینکدین از این تصمیم به‌عنوان حرکتی یاد کرد که مایکروسافت را به نحو فزاینده‌ای به شرکتی زیرک‌تر، خلاق‌تر، آزادتر و هدفمندتر تبدیل کرده است.

مدیرعامل ردموندی‌ها در ادامه افزود که در جریان تصاحب لینکدین توسط مایکروسافت، این هدف را داشت تا شبکه‌ای به‌هم‌پیوسته از افراد متخصص‌ بسازد تا دسترسی افراد را در سرتاسر جهان به منابع و فرصت‌ها تسهیل کند. در آخرین فصل این کتاب با عنوان «بازگردانی رشد اقتصادی برای همگان»، نادلا تأکید می‌کند که همانند لینکدین و آفیس، تمایل به سرمایه‌گذاری در سرویس‌هایی دارد که در افزایش بهره‌وری به افراد کمک می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات