عکس‌هایی تماشایی از زندگی سگ‌ها و افراد بی‌خانمان

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 9 دقیقه
در گرامیداشت روز جهانی حیوانات بی‌خانمان، عکس‌هایی جالب توجه گرد آورده‌ایم که گوشه‌ای از وضعیت فلاکت‌بار زندگی سگ‌های بی‌خانمان را در دوران مشقت و سپس در دوران آرامش و راحتی نشان می‌دهند. چرخشی قابل توجه و دیدنی در زندگی حیواناتی مفلوک که با اندکی توجه و ذره‌ای محبت، دنیای‌شان دگرگون گشته است. تصاویری که ارزش عشق و محبت را به خوبی نشان می‌دهند. در مرور آنها همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دیدن انسان‌های بی سرپناه و به اصطلاح کارتن خواب، پدیده‌ی ناخوشایندی است که این روزها در اغلب شهرهای بزرگ جهان با آن روبرو هستیم. این که چه عواملی زمینه ساز بروز چنین وضعیتی هستند، بحث اصلی مطلب امروز ما نیست. اما درد و رنج را می‌توان در گوشه گوشه زندگی آنان مشاهده کرد. حال ببینید وضعیت حیواناتی که آنها نیز بی سرپناه و ولگرد هستند به چه صورت است. موجوداتی که توان گله و شکایت ندارند، قادر به مراقبت از خود نبوده و در تأمین غذای خود درمانده‌اند. وضعیتی به مراتب سخت و دلخراش‌تر. در این میان مراکزی هم هستند که به نجات این موجودات بیچاره آمده و با صرف وقت و هزینه به مراقبت از آنان پرداخته و در نهایت خانواده مناسبی را نیز برای نگهداری از آنان می‌یابند. در ادامه تصاویری را به تماشا می‌نشینیم که نشان دهنده‌ی عشق، محبت و انسانیت گروهی از مردم‌اند که بی چشم‌داشت، به نجات این موجودات بیگناه آمده‌اند.

راستا (Rasta)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

این موجود بینوا را در حالی در خیابان‌های مونترال یافتند که از شدت کثیفی به سختی دیده شده و به راحتی نمی‌شد حدس زد  یک سگ است. زیر این حجم از موهای کثیف و پرپشت به سختی توان حرکت داشت و در کل ظاهری رقت انگیز و البته ناخوشایند به خود گرفته بود. ولی اکنون بعد از مراقبت‌های لازم، در برابر شما موجودی قرار گرفته که دوست داشتنی و آسوده خاطر به نظر می‌رسد.

 میلی (Miley)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

 میلی را در یک توده زباله یافتند، این سگ بیچاره به قدری زخمی و نحیف بود که توان راه رفتن نداشت. اما اکنون میلی شاد و سالم، در یک خانه‌ی واقعی و کنار خانواده‌ای که دوستش دارند زندگی می‌کند.

 کنزی (Kenzi)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

کنزی نمونه‌ای بارز از بی توجهی و سوء استفاده است. اما اکنون با توجه، علاقه و مراقبت تغییری شگرف را در وجود او شاهدیم.

 اِلن (Elen)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

بنیاد حیوانات تریو (Trio)، موفق به یافتن یک دسته پشم کرک شده در یک پناهگاه آزاد شد. خز اِلن به اندازه‌ای بلند و کثیف شده که  به ریشه‌های درخت شباهت یافته بود. شاید باورتان نشود ولی این خز بعد از کوتاه شدن دو پوند وزن داشت. اکنون این دختر دو ساله، سرحال و تمیز منتظر شروع زندگی جدید خود است.

 دالی (Dolly)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

خانمی این پودل کوچولو را در حال کند و کاو در یک ظرف زباله در لس آنجلس پیدا کرد. اما با یک حمام و اصلاح درست و حسابی و از دست دادن 10 تقریباً ده  پوند خز، دالی اکنون به یک موجود پشمالوی دوست داشتنی مبدل شده است.

 تئو (Theo)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

مالک تئو نقل مکان کرده و این موجود بیچاره را تنها به حال خود رها کرد تا در خیابان‌ها به زندگی خود ادامه دهد. این وضعیت یک سال ادامه داشت تا بنیاد "امید برای حیوانات" (Hope for Paws) او را یافته و از بی‌خانمانی نجات داد.

 بتی کوچولو (little Betty)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

بتی کوچولو هم وضعیتی مشابه تئو داشت. صاحب بی ملاحظه او را ترک کرد. اما به لطف این ظاهر رقت انگیز، اکنون بتی صاحب زندگی جدید شده است.

 وودی (Woody)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

وودی پس از مرگ صاحبش روانه‌ی خیابان‌ها شد. او تا مدت‌ها منزوی بوده و اجازه نمی‌داد کسی به او نزدیک شود. پس از نجات دادن او مشخص شد که بینایی یکی از چشمانش از دست رفته است. علی رغم ترس و و حشت و نگرانی وودی، ناجیانش با مهربانی او را دوره کرده و با نوازش رامش کردند.

 تِرِژِر (treasure)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

ترژر،  پودل مینیاتوری ماده و دو ساله، بارها مورد آزار و اذیت، بی‌توجهی و بدرفتاری قرار گرفت، تا آنکه  یک راننده او را پیدا و به مرکز حمایت از حیوانات تحویل داد. خز این سگ به اندازه‌ای بلند، ضخیم و کرکی شده که توان راه رفتن را از او گرفته شده بود. اما یک ملاقات با دامپزشک و حمامی گرم کمک کرد تا این گنجینه‌ی کوچک دوست داشتنی دوباره قابل رؤیت شود.

 آلانا (Alana)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

آلانا هم از وضعیتی مشابه رنج می‌برد. زمانی که تحویل پناهگاه حیوانات شد، برای واکسیناسیون بالاجبار خز او را کاملاً کوتاه کردند. این امر نشان داد که آلانا بسیار کم سن و سال‌تر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. این سگ کوچک نیز اکنون خانه‌ی دائمی خود را پیدا کرده است.

 بو (Boo)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

بو را نیز سرگردان در خیابان پیدا  کرده و او را غرق رطوبت و آلودگی به مرکز حمایت از حیوانات فلوریدا تحویل دادند. اما به لطف نظافت و اصلاح، این سگ کوچک که تنها 2.8 پاوند وزن داشت اکنون آماده سپرده شدن به خانواده‌ای مطمئن است.

 ایگی (Iggy)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

این پسر بیچاره را در مکزیک و در حالی که از عفونت شدید چشمی رنج می‌برد، یافتند. کسی تصویری از او و شرحی از زندگی رقت بارش را در فیسبوک به اشتراک گذاشت. مردم با دیدن این تصویر متأثر شده و با اهدای کمک‌های مالی زمینه‌ی انتقال او به ایالات متحده را فراهم کردند. اکنون او چندان هم مطرود به نظر نمی‌رسد، تمام چیزی که ایگی این روزها در جستجوی آن است شیطنت، جست و خیز و دنبال کردن دوستانش است.

 ویتا (Vita)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

مردی ویتا را که از شدت گرسنگی رو به مرگ بود، در محوطه‌ی فروش لوازم اسقاطی پیدا کرد. وزن ویتا در آن هنگام تنها هفتاد پاوند بود. ماه‌ها صرف  مراقبت پزشکی، رژیم مخصوص و توجه  به او شد تا این سگ بیچاره از نو متولد گشت.

سیدر (Cedar)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

سیدر را در نزدیکی یک مرکز آموزش گلف پیدا کردند، موجودی بی پناه که به دلیل استرس موهای خود را از دست داده و از فرط لاغری استخوان‌هایش از زیر پوست معلوم بود. اکنون سیدر پیش خانواده‌ای مهربان زندگی کرده، روی فرم آمده و زندگی خوبی دارد.

 اُلیویا (Olivia)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

تصویر سمت چپ الیویاست زمانی که صاحب فعلی‌اش او را از یک پناهگاه حیوانات انتخاب کرد. تصویر بعدی الیویا را بعد از یک سال مراقبت و زندگی در کنار خانواده جدید نشان می‌دهد. واقعاً این یک سال چه تغییر بزرگی در او به وجود آورده است.

 شرک (Shrek)

تغییری شگرف در زندگی سگهای بیخانمان

شرک را در حالی پیدا کردند که پاهایش مجروح، بدنش نحیف و خزهایش گل‌آلودو کثیف بود. اما با اصلاح و مراقبت‌های پزشکی، رفته رفته سلامت خود را باز یافته و بزودی  خانه جدید خود را نیز خواهد یافت.

 سوی دیگر این ماجرا سگ‌هایی هستند که بی سرپناه نبوده ولی با افراد بی‌خانمان زندگی می‌کنند. افرادی که شاید خود دست خالی و در مضیقه روزگار بگذرانند، ولی هنوز آنقدر مهر و عاطفه در وجودشان هست تا موجودات بی سرپناه دیگری را نیز در تنهایی خود شریک و با آنان زندگی کنند. زمانی که سگی با یک خانه به دوش همراه شده و او را دوست خود بداند، رابطه‌ای عمیق شکل می‌گیرد که گسستنی نیست.

آنها همراه با صاحبان خود طعم تلخ گرسنگی را مزه مزه کرده و لاغر و نحیف می‌شوند. واقعیت این است  این موجودات باوفا برخلاف ما انسان‌ها، دیگران را تنها از روی وضعیت مالی یا ظاهری قضاوت نمی‌کنند. آنها دوستانی خوب و یارانی ارزشمند برای مردمانی هستند که دیگر امیدی در دل نداشته و خود را مطرود از جامعه حس می‌کنند. اما زمانی که دیگران از آنان روی برگردانده و آنها را با غم، درد و تنهایی رها می‌کنند، این یاران باوفا کنارشان جست و خیز کرده و عشق و علاقه خود را بدین صورت نشان می‌دهند. به علاوه این محافظان دوست داشتنی، افراد بی‌خانمان را از خطراتی که معمولاً آنها را تهدید می‌کند، محافظت می‌کنند. نکته جالب توجه این است که خانه بدوشان نگون بخت نیز قدر این محبت را دانسته و ترجیح می‌دهند خود گرسنه باشند اما همدم و یار باوفای‌شان شکمی سیر و جایی گرم داشته باشد.

هر چند در نهایت طعم تلخ فقر بر چهره این موجودات نیز اثر داشته و از مراقبت‌های مناسب پزشکی محروم هستند. اما در نهایت به نظر می‌رسد این دسته از سگ‌ها در مقایسه با گروه قبل از وضعیت بهتری برخوردار باشند. در ادامه توجه شما را به تصاویری از این رابطه‌ی عجیب و عمیق جلب می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات