مریم میرزاخانی اولین زن عضو آکادمی ملی علوم آمریکا

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مریم میرزاخانی استاد دانشگاه استنفورد آمریکا به تازگی به عنوان اولین زن، برای عضویت در آکادمی ملی علوم آمریکا انتخاب شده است. این عضویت یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتی است که می‌تواند نصیب یک دانشمند در طول دوران زندگی وی شود.
تبلیغات

مریم میرزاخانی استاد ایرانی دانشگاه استنفورد به تازگی به عضویت آکادمی ملی علوم آمریکا درآمده است. اعضای جدید این آکادمی که عضویت در آن از بزرگ ترین افتخارات برای دانشمندان در آمریکا به حساب می‌‌آید توسط اعضای فعلی آن و بر مبنای دستاوردهای برجسته و پیوسته در تحقیقات بدیع انتخاب می‌شوند. این افراد به عنوان "مشاور ملی" در علوم، مهندسی و پزشکی شناخته می‌شوند.

از اعضای قدیمی این آکادمی می‌توان به آلبرت اینیشتین، توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل اشاره کرد که از بزرگان تاریخ علوم به شمار می‌روند. 

مریم میرزاخانی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌ی ریاضی است و بعد از دوران کارشناسی برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرده است. وی مدرک دکتری خود را در رشته‌ی ریاضی در سال ۲۰۰۴ دریافت کرده است.

دکتر میرزاخانی، ریاضیدان و استاد ایرانی دانشگاه استنفورد آمریکا است. میرزاخانی در ۳۱ سالگی و در دانشگاه استنفورد به عالی‌ترین جایگاه دانشگاهی و مقام استادی رسید و در سال ۲۰۱۴، برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات