نوآوری در طراحی بستهبندی محصول و افزایش فروش کالاها
طراحی مبتکرانه و پیشرو، فقط در مورد نحوه ارائه محصول یا کالاها نیست؛ بلکه به نوعی معرف کیفیت و ویژگیهای محصولات نیز میباشد. ظروف عسلی که در ادامه خواهید دید نمونهای قابلتوجه در این زمینه هستند و محتویات خود را به بهترین شکل معرفی میکنند. این اشکال شش وجهی کاملاً بهینه طراحی شدهاند. علاوه براین میتوان این ظروف را به شکل یک کندوی زنبور عسل روی هم قرار داد که ایدهای خلاقانه برای ارائه این محصول در فروشگاهها است. همین مسئله در مورد درب و قاشق مخصوص عسلی که در ظرف تعبیه شده نیز صدق میکند. طراحی این چنینی، تکمیلکننده محصول بوده و آن را در نزد مصرفکنندگان، دلپذیر و خوشایند میکند.
البته در مورد تعداد دیگری از بستهبندیها باید گفت که نه تنها استفاده آسان مورد توجه طراح بوده، بلکه باب سلیقه مشتریان امروزی و البته مفید طراحی شدهاند. به عنوان مثال بستهبندی هدفون به شکل نت، سبب شده که در همان نگاه اول این محصول تداعیکننده موسیقی باشد؛ یا شکل بستهبندی نان بویژه برای کودکان، جذاب و سرگرمکننده خواهد بود. در واقع همه چیز تنها در یک قالب خشک و قراردادی خلاصه نشده و جنبههای هنری و سرگرمکننده نیز به دیگر عناصر اضافه شده که طبیعتاً تأثیر ماندگارتری را در ذهن مصرفکنندگان بر جای مینهد.
نظرات