سرویس استادیا از اولویت‌های گوگل خارج می‌شود

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد گوگل سرویس استادیا را از اولویت‌های خود خارج کرده است و قصد دارد از فناوری‌های آن در بخش‌های دیگری استفاده کند.
تبلیغات

براساس گزارش Business Insider، اهمیت ‌توسعه‌ی پلتفرم گوگل استادیا نزد گوگل در حال کم‌رنگ‌شدن است و این غول فناوری قصد دارد فناوری‌های به‌کاررفته در سرویس گیمینگ ابری خود را در جاهای دیگری استفاده کند.

در گزارش مذکور، اشاره شده است پس از اینکه گوگل خبر تعطیلی استودیوهای فرست پارتی استادیا را اعلام کرد، تمرکز خود را به‌طور عمده روی بستن قراردادهایی با Peloton و کپکام و بانجی گذاشته است که به‌موجب آن‌ها، این شرکت‌ها می‌توانند از فناوری و زیرساخت‌های گوگل برای ارائه‌ی تجربه‌هایی در حوزه‌ی بازی استفاده کنند. همچنین، بیزینس اینسایدر گفته است که گوگل همکاری‌های جدید خود با شرکت‌های مذکور را با نام گوگل استریم (Google Stream) ادامه خواهد داد.

گوگل قصد دارد در پروژه‌ی گوگل استریم از فناوری‌ای استفاده کند که به کاربران استادیا کمک می‌کند بازی‎‌هایی چون Red Dead Redemption 2 و Destiny را به‌صورت ابری و با کمترین تأخیر در ارسال و دریافت اطلاعات تجربه کنند. ناگفته نماند ظاهراً گوگل دیگر مانند گذشته به مذاکره با استودیوها برای انتشار بازی‌‌های سوم شخص بزرگ روی استادیا تمایلی ندارد و درواقع، گسترش این سرویس دیگر جزو اولویت‌های آن‌ها نیست.

استادیا

همان‌طورکه پیش‌تر گفته شد، Peloton یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که ظاهراً گوگل برای بستن قرارداد با آن‌ها مذاکره کرده است. این شرکت رسانه‌ای و سازنده‌ی تجهیزات ورزشی قرار است با همکاری گوگل اجازه دهد افراد هنگام استفاده از دوچرخه‌های فیتنس، امکان تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی مختلفی داشته باشند. بانجی دیگر شرکتی است که با گوگل صحبت‌هایی داشته است.

براساس اطلاعات منتشرشده، گوگل به بانجی پیشنهاد داده است که فناوری موردنیاز برای راه‌اندازی پلتفرم استریم مخصوص این استودیو را فراهم کند. بانجی در حال تبدیل‌شدن به یکی از زیرمجموعه‌های سونی است و هنوز مشخص نیست که این معامله چه تأثیری روی مذاکرات استودیوی سازنده‌ی Destiny با گوگل می‌گذارد.

کپکام نیز سومین شرکتی است که احتمالاً می‌خواهد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌کاررفته در گوگل استادیا، دمو قابل‌بازی عناوین آینده‌ی خود را روی وب‌سایتش دردسترس قرار دهد. بیزنیس‌ اینسایدر می‌گوید یکی از مشکلات بزرگ گوگل استادیا این است که نمی‌تواند کاربران خود را حفظ کند یا حتی آن‌ها را افزایش دهد.

گزارش مذکور ادعا می‌کند فیل هریسون، معاون و مدیرکل گوگل و دیگر مدیران ارشد شرکت می‌خواستند استادیا تا پایان سال ۲۰۲۰ به رقم یک‌میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کند. متأسفانه پلتفرم مذکور نتوانسته است چنین کاری انجام دهد و تعداد کاربران این سرویس ابری ۲۵ درصد کمتر از هدف مدیران بود.

هریسون فردی باتجربه در صنعت بازی است که سابقه‌ی کار در مایکروسافت و سونی را در کارنامه‌ی خود دارد. او از زمان معرفی گوگل استادیا در سال ۲۰۱۹، در مراسم‌های این پلتفرم حضور پررنگی داشته است.

در این مقاله‌، آمده است که تلاش ادامه‌دار شرکت‌های بازی‌سازی برای خرید استودیوهای بیشتر، مدیران گوگل را به‌شدت نگران کرده است. یکی از کارمندان سابق گوگل ادعا می‌کند مدیران اجرایی گوگل از اینکه مایکروسافت اعلام کرد می‌خواهد بتسدا را بخرد، به‌شدت ترسیدند. گوگل به گزارش تازه‌ی بیزینس‌ اینسایدر واکنش نشان داده و گفته است:

تیم استادیا به‌شدت مشغول کار روی آینده‌ی این پلتفرم و توسعه‌ی کلاد گیمینگ است.

گوگل سال گذشته اعلام کرد قصد دارد تمام استودیوهای داخلی استادیا را ببندد تا بتواند روی همکاری با استودیوهای شخص ثالث تمرکز کند. پس از این تصمیم، چند تن از اعضای ارشد تیم استیدیا گوگل را ترک کردند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها جید ریموند، بازی‌ساز باسابقه‌ای بود که پس از جدایی از گوگل، استودیو خود را تأسیس کرد و با استخدام ۶ نفر از کارمندان سابق استادیا، درحال‌حاضر با حمایت سونی مشغول ساخت بازی جدیدی برای پلی استیشن است. تیم سویینی، مدیر ارشد اجرایی اپیک گیمز، نیز در بهار امسال و در جریان دادگاه اپیک و اپل گفت متوجه شده که تیم استادیا بسیار کوچک‌ شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات