مایکروسافت تعرفه Xbox Live Gold را به قیمت قبلی بازگرداند

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام تصمیم جنجالی مایکروسافت مبنی‌بر افزایش قیمت حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold تغییر کرد و اکنون قیمت آن به حالت قبل بازگشته است.
تبلیغات

روز جمعه، کاربران مایکروسافت با خبری روبه‌رو شدند که چندان خوشایند نبود؛ زیرا این شرکت اعلام کرده بود حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold را به ۱۲۰ دلار افزایش داده است؛ سرویسی که به‌منظور استفاده از بازی‌های آنلاین کنسول‌های ایکس باکس موردنیاز است. باوجوداین بعد از بازخورد منفی مشترکان، این شرکت عقب‌نشینی و اعلام کرده است قیمت‌ها به قبل برمی‌گردد.

بررسی ایکس باکس سری اس مایکروسافت

این تنها تصمیم مایکروسافت نیست؛ زیرا تصمیم گرفته است مانند سونی و نینتندو، نیاز به عضویت در سرویس Xbox Live را برای استفاده از بازی‌های رایگان (free-to-play) لغو کند. بازی‌های رایگان محبوبی مانند فورتنایت را در کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو سوییچ می‌توان بدون نیاز به سرویس‌های اشتراکی آنلاین استفاده کرد؛ اما این امر در کنسول‌های ایکس باکس همچنان ضروری است. این مسئله می‌تواند برای گیمرهایی ناخوشایند باشد که از این کنسول استفاده می‌کنند. مایکروسافت اعلام کرده است مشغول آماده‌سازی شرایط برای اعمال این تغییر در ماه‌های پیش رو است.

xbox live gold

در بخشی از بیانیه مایکروسافت آمده است:

امروز تصمیم اشتباهی گرفتیم و باید اعلام کنیم در یادآوری آن به ما، کاملا حق داشتید. ارتباط و بازی با دوستان و آشنایان بخش بسیار مهمی از تجربه‌ی مدرن گیمینگ بوده و در تحقق انتظارات مخاطبانی ناموفق عمل کردیم که توجه زیادی به این موضوع می‌کنند. در نتیجه، تصمیم گرفتیم قیمت حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold را به حالت قبل برگردانیم.از این اتفاق به‌عنوان فرصتی استفاده خواهیم کرد تا خدمات Xbox Live را بیش‌ازپیش با انتظارات بازیکنانی هماهنگ کنیم که در کانون اهمیت این تجربه گیمینگ قرار دارند. برای این منظور، از‌این‌پس برای تجربه‌ی بازی‌های free-to-play روی کنسول‌های ایکس باکس، دیگر به عضویت در سرویس Xbox Live Gold نیازی نخواهید داشت. به‌شدت مشغول آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای عملی‌کردن این تصمیم در ماه‌های پیش رو هستیم.اگر قبلا در سرویس Xbox Live Gold ثبت‌نام کرده باشید، با همان مبلغ قبلی می‌توانید عضویتتان را تمدید کنید. برای این منظور در ایالات متحده، ۹٫۹۹ دلار برای سرویس یک‌ماهه، ۲۴٫۹۹ دلار برای سه‌ماهه، ۳۹/۹۹ برای سرویس شش‌ماهه و ۵۹/۹۹ برای سرویس دوازده‌ماهه بپردازید.
مقاله‌های مرتبط:

    در چند سال گذشته، مایکروسافت به‌طور ویژه روی سرویس اشتراکی Xbox Game Pass تمرکز کرده است. نسخه‌ای Ultimate نیز از این سرویس پیش‌بینی شده که علاوه‌بر امکانات گیم‌پَس، امکان دسترسی به Xbox Live Gold را نیز فراهم می‌کند. درحالی‌که سرویس Game Pass ارزش مادی بسیار زیادی در‌مقابل خدماتش برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد، افزایش هزینه‌ی عضویت در خدمات سرویس گلد به‌عنوان تلاشی برای جبران هزینه‌های هنگفت سرویس گیم‌پَس برای این شرکت در نظر گرفته شده بود که ظاهرا موفقیت آمیز نبوده است.

    واکنش منفی کاربران به اقدام اخیر مایکروسافت و افزایش قیمت سرویس ایکس باکس لایو گلد کاملا طبیعی و درک‌کردنی است؛ اما بازگشت مایکروسافت از تصمیم قبلی‌اش برای مشترکان Xbox Live Gold خبر خوشحال‌کننده‌ای به‌شمار می‌رود که به استفاده از خدمات Game Pass علاقه‌ای ندارند. درواقع، تعداد درخورتوجهی از کاربران کنسول‌های ایکس باکس فقط از سرویس لایو گلد برای انجام بازی‌های رایگان آنلاین استفاده می‌کنند.

    شما کاربران زومیت درباره‌ی واکنش کاربران به تغییراتی که قرار بود در تعرفه‌ی حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold اعمال شود، چه فکر می‌کنید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات