۲۰ فیلم کمدی برتر در ۱۰ سال گذشته

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در ۱۰ سال گذشته، فیلم‌های کمدی ارزشمندی اکران شده‌اند. در این مقاله، نگاهی به ۲۰ فیلم برتر کمدی در یک دهه گذشته انداخته‌ایم.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    فیلم‌های کمدی بخش جدایی ناپذیر صنعت سینما هستند و در ۱۰ سال گذشته شاهد ظهور آثاری خنده‌دار و جذاب روی پرده‌ نقره‌ای بوده‌ایم که البته برخی از این آثار توانستند هم نظر منتقدان را جلب کنند و هم نظر تماشاگران. اگرچه کمدی یک ژانر متفاوت است، اما شاهد استفاده از این سبک در آثار درام، ابرقهرمانی، علمی تخیلی و حتی ترسناک بودیم که شاید در برخی از این آثار عجیب به‌نظر برسد، اما درواقع عنصر شوخی و طنز در هر شخصی وجود دارد و همین موضوع می‌تواند باعث استفاده آن در آثار سینمایی مختلفی نیز شود. حال وب‌سایت راتن تومیتوز به معرفی فیلم‌های برتر دهه گذشته در ژانر کمدی پرداخته که در آن شاهد آثاری کاملا کمدی تا آثاری هستیم که در آن از این سبک نیز استفاده شده و درواقع یک فیلم کمدی کامل یا حتی یک کمدی واقعی شاید نباشند، اما می‌توان در آن ریشه‌هایی از ژانر کمدی نیز پیدا کرد. این فهرست براساس سیستم Adjusted Tomatometer تهیه شده که در آن فیلم براساس تاریخ انتشار، کیفیت‌ نقدها و تعداد نقدهای ثبت شده، بررسی و رتبه‌بندی شده است. در صورت علاقه می‌توانید نگاهی نیز به مقاله بهترین فیلم‌ های کمدی 2019 بیندازید. با معرفی ۲۰ فیلم کمدی برتر دهه گذشته از نگاه راتن تومیتوز همراه باشید:

    Hunt for the Wilderpeople

    ۲۰ - Hunt for the Wilderpeople

    کارگردان: تایکا وایتیتی

    بازیگران: سم نیل، جولیان دنیسون، ریما ته ویاتا، ریچل هاوس، ریس داربی، اسکار کایتلی، استن واکر و تایکا وایتیتی

    نمره راتن تومیتوز: ۹۶

    مقاله‌های مرتبط:

      شاید این روزها تایکا وایتیتی بیشتر برای کارگردانی فیلم جوجو خرگوشه که اخیرا برای آن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرده یا فیلم ثور راگناروک شناخته شود، اما فیلم Hunt for the Wilderpeople (در جستجوی آدم‌های یالدار) یکی از آثار این کارگردان محبوب نیوزیلندی است که آنطور که باید و شاید دیده نشد. وایتیتی وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم کمدی را بر عهده داشت و در این اثر شاهد حضور بازیگرانی چون سم نیل و جولیان دنیسون بودیم. فیلم در جستجوی آدم‌های یالدار اقتباسی از رمانی به‌نام Wild Pork and Watercress اثر بری کرامپ است. فیلم داستان پسر یتیم سرکشی به‌نام ریکی بیکر را دنبال می‌کند که دائما از خانه افرادی که سرپرستی او را گرفته‌اند، بیرون انداخته می‌شود و حال زیر دست شخصی به‌نام هک افتاده است. منتقدان فیلم Hunt for the Wilderpeople را اثری جذاب با بازیگران و فیلمسازان خوب و با استعداد می‌دانند که حاوی تصاویر بامزه، خنده‌دار و با پیامی کوچک اما عمیق است. فیلمی که توانسته نظر و تحسین منتقدان را جلب کند که مانند جوجو خرگوشه با نگاه یک کودک داستان فیلم روایت می‌شود. همچنین نمی‌توان از شیمی و زوج فوق‌العاده نیل و دنیسون نیز در فیلم گذشت که ترکیب جذابی را در این فیلم کمدی را ایجاد کرده بودند.

       Logan Lucky

      ۱۹ - Logan Lucky

      کارگردان: استیون سودربرگ

      بازیگران: چنینگ تیتوم، آدام درایور، دنیل کریگ، رایلی کیئو، سباستین استن، هیلاری سوانک، ست مک‌فارلن، کیتی هلمز و کاترین واترستون

      نمره راتن تومیتوز: ۹۲

      مقاله‌های مرتبط:

        استیون سودربرگ پس از ساخته سه‌گانه فیلم Ocean's Eleven، در سال ۲۰۱۷ به سراغ فیلم Logan Lucky رفت. با اینکه این فیلم ارتباطی به این مجموعه نداشت، اما درواقع نسخه متفاوتی از این مجموعه فیلم بود که داستانی اورجینال و متفاوتی داشت. فیلم لوگان خوش‌شانس داستان جیمی و کلاید لوگان که برادر هستند، را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا نفرین خانوادگی خود را عوض کنند و یک سرقت بزرگ را انجام دهند. در این فیلم شاهد حضور بازیگرانی چون چنینگ تیتوم، آدام درایور، دنیل کریگ، سباستین استن و رایلی کیئو بودیم که تجربه متفاوتی را نسبت به یازده یار اوشن رقم زدند. منتقدان فیلم Logan Lucky را فیلمی هوشمندانه توصیف کرده‌اند که مخاطبان را می‌تواند از ابتدا تا پایان فیلم سرگرم کند و بازی بازیگران درکنار فیلمنامه هوشمندانه آن به‌عنوان نقطه قوت اثر نام برده شده است. فیلمی که به‌جای یک گروه باهوش از خلافکاران، یک گروه خانوادگی را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا زندگی خود را تغییر دهند و فیلمی واقع گرایانه‌تری نسبت به فیلم Ocean's Eleven است.

        شما می‌توانید فهرست کامل فیلم‌ها را در سایت زومجی مشاهده کنید

        تبلیغات
        داغ‌ترین مطالب روز

        نظرات

        تبلیغات