فیلم های پیشنهادی برای تماشا در آخر هفته؛ از Soul Kitchen تا Good Time

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آخر هفته همواره زمان مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ به‌همین‌دلیل، زومجی هر هفته بهترین فیلم‌ها را برای تماشا به شما پیشنهاد می‌دهد.
تبلیغات

مقالات «آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟» اکنون به ایستگاه صد‌و‌بیست‌‌و‌دوم رسیده است. در مقاله این هفته‌، زومجی به‌سراغ سه فیلم سینمایی آمریکایی و یک فیلم آلمانی رفته است که هر چهار فیلم ارزش حداقل یک‌بار تماشا‌کردن را دارند. فیلم‌هایی که هرکدام در نوع و حد خود نام‌های محترمی را در رأس تیم تولید خود به‌نمایش می‌گذارند و درکنار یکدیگر سلایقی متنوع را پوشش می‌دهند. پس از صحبت درباره‌ی چهار فیلم اصلی مقاله، به عادت ده‌ها قسمت اخیر این نوشته‌ها همه‌چیز با معرفی اجمالی یک فیلم ایرانی در حال اکران درون سینماهای داخلی پایان می‌یابد.

فیلم Soul Kitchen

Soul Kitchen

فاتح آکین که مخاطبان در سال‌های اخیر به‌خاطر ساخت فیلم‌هایی همچون In the Fade او را بیش‌ازپیش شناخته‌اند، پیش‌تر با کارگردانیِ Soul Kitchen، محصول سال ۲۰۰۹ به برخی از جشنواره‌ها و محافل هنری معرفی شد. فیلمی که موسیقی، عشق و رخدادهای غیرمنتظره‌ی دیوانه‌وار نقش پررنگی در آن دارند و یک غذاخوری و صاحب آن را به‌عنوان کاراکترهای اصلی خود می‌شناسد. این فیلم کمدی لذت‌بخش عجیب‌وغریب به فردی می‌پردازد که پس از ترک شدن توسط شخص مورد علاقه‌ی خود، می‌خواهد به سرعت به سفر برود و به او برسد اما نه کسی را دارد که کارهای غذاخوری وی را در این مدت انجام دهد و نه حتی آشپز جدیدی را که مدت‌ها به دنبالش می‌گشت، پیدا کرده است. در همین حین او با برادرش که آن‌قدرها آدم قابل اعتمادی نیست روبه‌رو می‌شود؛ برادری که باتوجه‌به اخراج شدن از محل کار قبلی درخواست کار در رستوران وی را دارد. Soul Kitchen که بسیاری از افراد از آن به‌عنوان مثبت‌اندیش‌ترین فیلم آکین یاد کرده‌اند، یک محصول سینمایی خوب و شکل‌گرفته بر پایه‌ی نمایش امکان رسیدن انسان به موفقیت در واپسین لحظه‌ها به شکلی معنی‌دار است. فیلمی که دست‌کم می‌شود برای تجربه‌ی مواجهه با یک اثر سینمایی حال‌خوب‌کن در فضایی خارج از فضای فیلم‌سازی هالیوود به تماشای آن نشست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات